کد خبر: ۱۰۶۳۳۵
زمان انتشار: ۰۷:۰۱     ۲۳ دی ۱۳۹۱
قلعه نویی دقیقا به مثابه یک مهاجم شش دانگ و چهارچوب شناس عمل می کند. یکی از مختصات و مولفه های چنین مهاجمی، تایمینگ مناسب به هنگام زدن ضربه آخر به دروازه حریف است.

به گزارش 598 به نقل از جام ورزشی، امیر قلعه نویی مربی باهوشی است. او نه تنها کارش را در کنار خط و آنچه به مستطیل سبز مربوط می شود خوب بلد است، بلکه خیلی خوب می داند در مورد مسائل مدیریتی و آنچه چندان در حیطه وظایف و اختیارات او نیست چگونه باید ورود کند و نتیجه مثبتی بگیرد. قلعه نویی دقیقا به مثابه یک مهاجم شش دانگ و چهارچوب شناس عمل می کند. یکی از مختصات و مولفه های چنین مهاجمی، تایمینگ مناسب به هنگام زدن ضربه آخر به دروازه حریف است. سرمربی استقلال همانند یک مهاجم ایده آل، از تایمینگ مناسبی به هنگام مصاحبه هایی که در آن قصد دارد مساله خاصی را عنوان کند، بهره می برد.

از ابتدای فصل شایعاتی مبنی اینکه قلعه نویی و فتح الله زاده در دو جبهه مخالف هم قرار دارند، وجود داشت. این شایعه به هنگام انتخاب قلعه نویی به عنوان سرمربی استقلال و بازگرداندن او به این تیم شکل جدی تری به خود گرفت؛ زمانی که اعضای هیات مدیره بدون فتح الله زاده راه خانه قلعه نویی را درپیش گرفتند تا در جلسه ای شبانه او را برای نشستن روی نیمکت آبی پوشان متقاعد کنند. رسولی نژاد، امیدوار رضایی، مقداد نجف نژاد و ساور چهار عضو سیاسی هیات مدیره استقلال بودند که در حرکتی بی سابقه به دیدن قلعه نویی رفتند تا او را قانع کنند نفر اول کادرفنی استقلال شود.

در هرحال این تمام ماجرا نیست و اختلاف مدیرعامل و سرمربی استقلال درخصوص مواردی چون فرهاد مجیدی هم علنی شد. از طرفی فتح الله زاده برای بقا، حکم چند معاونت خود را به نام دوستان و نزدیکان قلعه نویی زد که آخرین آن حکم معاونت اقتصادی برای پرهام بود که رابطه خوبی با ژنرال دارد و کاملا با پیشنهاد او وارد مجموعه استقلال شد. با تمام این اوصاف به نظر می رسد تحت فشار قرار دادن فتح الله زاده از سوی قلعه نویی وارد فاز جدیدی شده است.

امیر قلعه‌نویی بعد از برتری یک بر صفر استقلال در دیدار مقابل سایپا گفت: تیم صدرنشین است اما نه پاداشی پرداخت شده و نه پول بازیکنان را داده‌اند. روز گذشته تا ساعت 11 مشخص نبود که هتل داریم یا نه. تیمی که صدرنشین لیگ است و می‌خواهد به آسیا برود باید به 10 نفر زنگ بزند و از وزیر ورزش گرفته تا دیگران خواهش کند تا هتل داشته باشد. فتح‌الله‌زاده باید این شرایط را درست کند.

سرمربی استقلال از همان هوش خود بهره برد و بهترین زمان را برای معطوف کردن نگاه ها به ضعف مدیریت علی فتح الله زاده انتخاب کرد. مقطعی که استقلال صدرنشین لیگ است و در جام حذفی هم به نیمه نهایی صعود کرده است. البته این مصاحبه قبل از بازی با ابومسلم انجام شد اما قابل پیش بینی بود که آبی پوشان برای صعود به نیمه نهایی جام حذفی کار سختی مقابل تیم دسته اولی ابومسلم در ورزشگاه آزادی نخواهند داشت که چنین هم شد.

قلعه نویی در ادامه آن مصاحبه خود اظهارداشت: یک ماه دیگر باید به مسابقات لیگ قهرمانان آسیا برویم. باید به فکر باشند اما بی‌تفاوتی را در مسئولان می‌بینیم. البته عباسی به باشگاه استقلال لطف دارد اما باید مشکلات تیم حل شود.

وقتی او وزارت ورزش و در راس آن عباسی را از به وجود آمدن مشکلات مالی استقلال مبرا و تاکید کرد بی تفاوتی را در مسوولان می بیند، مشخص است که اشاره او به فتح الله زاده بوده است.

 

بلافاصله بعد از صحبت های قلعه نویی، از باشگاه استقلال اخبار تایید نشده ای منتشر شد مبنی بر اینکه فتح الله زاده از سرمربی تیمش دلخور شده است. علی فتح الله زاده در مواجهه با سوالی با این مضمون که می گویند شما به دلیل مصاحبه امیر قلعه نویی که از مشکلات مالی استقلال گلایه هایی کرده بود ناراحت هستید و با او قهر کرده اید؟ چنین پاسخ داد: این مسئله نه دروغ است و نه راست. درواقع من ناراحت نیستم مطئنم که امیر قلعه نویی به دلیل فشارهایی که بوده این صحبت ها را کرده است اما از او گلایه دارم و انتظار نداشتم که این صحبت ها را بگوید. من تا الان بابت امسال 8 میلیارد تومان هزینه کرده ام. از طرفی پرداختی های وزارت ورزش به دلیل مشکلات اقتصادی کشور به کل فدراسیون ها عقب افتاده است.

 

با این حال انتقاد قلعه نویی از فتح الله زاده چراغ سبزی به بازیکنان بود تا آنها هم چنین رویه ای را درپیش بگیرند. آبی پوشان راهی را که قلعه نویی آغاز کرده را خیلی زود ادامه دادند. آنها در اولین فرصت نسبت به خلا موجود در مدیریت استقلال در فصل جاری موضع گرفتند. بازیکنان استقلال چند روز پس از صحبت های قلعه نویی و در اولین فرصت از شرایط موجود انتقاد کردند. پس از بازی با ابومسلم بود که اکثر بازیکنان استقلال، وجه مشترکی در مصاحبه هایشان داشتند و آن صحبت درباره مسائل مالی بود. به چند نمونه از این موارد توجه کنید:

 

امیرحسین صادقی: شاید من هم جزء ‌بازیکنانی باشم که پول زیادی نگرفتم امیدوارم با دستوراتی که وزیر داده است مشکلات حل شود.

 

میثم بائو: هرکس به استقلال می‌آید باید ریاضت بکشد. بیشتر از 14-15 پیروزی به دست آورده‌ایم اما یک پاداش هم نگرفته‌ایم. هم در لیگ برتر نتایج خوبی گرفته‌ایم و هم در جام حذفی، نمی‌دانم اگر دهم جدول بودیم چه اتفاقی می‌افتاد؟!

 

حنیف عمران‌زاده: به علت مشکلات مالی با وساطت قلعه‌نویی وارد هتل شدیم. متأسفانه مشکلات مالی زیاد است، 13 بازی را برده‌ایم اما پاداشی نگرفته‌ایم.

 

آرش برهانی: راجع به مشکلات مالی استقلال صحبت نمی‌کنم چون فایده‌ای ندارد.

 

فرزاد حاتمی: مشکلات مالی می‌تواند در آینده در عملکرد تیم تاثیر بگذارد. امیدوارم این مشکلات زودتر حل شود. البته من هم مانند برخی از بازیکنان تیم یک ریال هم نگرفته‌ام.

حسن اشجاری: متاسفانه ما هم که تازه به این تیم آمده‌ایم مثل بازیکنان قدیمی با مشکل روبه‌رو هستیم. من هنوز هیچ پولی نگرفته‌ام و چکی هم که از باشگاه گرفته بودم پاس نشده است.

به گزارش شبکه ایران، در این شرایط یک سوال مهم به وجود می آید. اگر فتح الله زاده موفق نشود خیلی زود مشکلات مالی را برطرف کند و بر فرض این تیم در آسیا نتواند موفق باشد، قلعه نویی برای فرار از نظریه منتقدانش مبنی بر اینکه مربی بین المللی نیست، پای چه مساله ای را برای توجیه عملکردش به میان خواهد آورد؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها