کد خبر: ۱۰۶۵۱۴
زمان انتشار: ۱۳:۲۲     ۲۴ دی ۱۳۹۱
مدیرعامل استقلال می گوید در دربی سال 78 که پرسپولیس 9 نفره شد به بازیکنان تیم او توصیه شده بود که حریف را 6 تایی نکنند اما جواد زرینچه و محمد نوازی دو بازیکن آن بازی می گویند توصیه ای در کار نبوده و صفر – صفر نتیجه ای طبیعی بوده است
به گزارش 598، علی فتح الله زاده مدیر باشگاه استقلال در گفت و گویی با اوج نیوز ادعای عجیبی کرد. او دربی سال 1378 را که با وجود 9 نفره شدن پرسپولیس، با تساوی بدون گل تمام شد، نتیجه دستور از بالا می داند.

او روز گذشته ادعا کرد: «الان چون سال ها از آن زمان گذشته است، من قضیه را کمی باز می کنم. واقعیت این است که در آن بازی، داور در نیمه نخست دو بازیکن حریف را اخراج کرد و همه گفتنددر نیمه دوم استقلال چند گل می زندو حتی شاید بتواند آن 6 گل سال ها قبل را جبران کند. آن روز من برای اولین بار نگرانی و استرس را در نگاه علی آقای پروین دیدم و این را هم دیدم که مهندس فائقی به ایشان نگاهی کرد و خواست با همان نگاهش او را آرام کند. اینجا بود که در پایان نیمه نخست فضای رختکن استقلال، فضای خاصی شد. همه به هم نگاه می کردندکه قرار است در نیمه دوم چه اتفاقی بیفتد. بازیکنان استقلال هم رابطه نزدیکی با مهندس فائقی داشتند و انگار به آنها الهام شده بود که باید در نیمه دوم، استقلال آرامتر بازی کند.

پس از بازی هم دوستان ما می گفتند در نیمه دوم تمام صحنه های مشکوک به نفع پرسپولیس  سوت زده شد تا مسابقه صفر – صفر تمام شود. من نمیدانم آن زمان در چه مقطع کشور قرار داشتیم که پذیرفتم بازی به آن شکل تمام شود اما قطعا اگر الان بود جور دیگری رفتار می کنم و می گفتم بازی می تواند یک – صفر به نفع استقلال تمام شود تا اتفاق بدی نیفتد. البته این را بگویم که این اتفاق هرگز در آینده و پس از آن تکرار نشد و هرگز در هیچ یک از بازی های دربی یا مسابقات دیگر به ما توصیه ای نشد و هر چه بود داخل میدان رخ داد. در واقع آن بازی یک استثنا بود.»

هادی طباطبایی در واکنش به ادعای فتح الله زاده گفت: «من درست یادم نیست در آن بازی چه اتفاقی افتاد. به هر حال از آن زمان سال ها گذشته است و قرار نیست من همه چیز را یادم باشد.»

اما جواد زرینچه مخالف این ادعا بود و گفت استقلالی ها سالم بازی کرده اند: «اگر کسی بخواهد برای دخالت در نتیجه با تیم صحبت کند، با همه بازیکنان صحبت نمی کند. حداقل با من صحبت نکرد. تا جایی که من یادم می آید شرایط آن مسابقه عادی بود. فوتبال همین است. یک موقع شما هر کاری می کنید گل نمی شود. در آن بازی هم تیم ما زیاد حمله کرد اما توپ هایمان گل نشد.»

محمد نوازی در مورد این بازی حرف های جالبی می زند: «این حرف ها کدام است؟ اصلا از این حرف ها نبوده. این یک بازی بود که تمام شد رفت در تاریخ، کاش به جای این حرف ها یک مقدار به درد فوتبال برسند. هر کسی این ادعا را دارد حالش خوب نیست. او بعد از اینکه متوجه شد فتح الله زاده این حرف را زده در مورد حضور فائقی در رختکن و حرف زدن با بازیکنان استقلال گفت: «این حرف ها درست نیست اصلا چنین اتفاقی نیفتاد و فائقی با هیچ بازیکنی حرف نزد. اصلا در رختکن نبود. هیچ کس هیچ توصیه ای نکرد.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها