کد خبر: ۱۰۶۵۴۵
زمان انتشار: ۱۷:۵۴     ۲۴ دی ۱۳۹۱
در حالی که نخست‌وزیر انگلیس چند روز قبل از احتمال درگیری نظامی میان انگلیس و آرژانتین سخن گفته بود، یک کمیته پارلمانی انگلیس هم طرحی را برای دفاع نظامی از جزایر مالویناس و درگیری نظامی با آرژانتین ارائه کرده است.

به گزارش 598، خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه دیلی‌تلگراف، با بالا گرفتن درگیری لفظی میان مقامات انگلیس و آرژانتین بر سر مالکیت جزایر «مالویناس»، انگلیس به جد در حال بررسی برخی گزینه‌های نظامی است.

اعزام نیروهای اضافی، یک ناو جنگی و یک فروند جنگنده «تایفون» به این جزیره از جمله اقداماتی است که گزارش شده انگلیس در آستانه برگزاری نظرسنجی ماه مارس در جزایر مالویناس، اجرا می‌کند. انگلیس قصد دارد با برگزاری نظرسنجی ماه مارس و دریافت پاسخ مثبت احتمالی از ساکنان این جزایر، تصرف این جزایر را تثبیت کند.

کمیته مشترک پارلمانی انگلیس که این طرح را ارائه کرده، از دولت این کشور خواسته با برگزاری چند رزمایش دریایی، در برابر آرژانتینی‌ها «قدرت‌نمایی» کند.

علاوه بر این، ممکن است گروه نیروهای مأموریت واکنش سلطنتی انگلیس نیز به این جزیره اعزام شوند. این ناوگان شامل چندین ناوشکن‌، قایق‌ تندرو، زیردریایی‌ و همچنین کماندوهای انگلیسی است. در طرح جایگزین هم ممکن است از تیم تهاجم هوایی 16 ارتش انگلیس که پیش از این تمرین‌های آماده‌سازی برای یک «نبرد عمومی» در اسپانیا داشته‌اند، استفاده شود.

در حالی که منابع اطلاعاتی به دولت انگیلس هشدار داده‌اند که پاسخ مثبت در نظرسنجی مالویناس می‌تواند با پاسخ نظامی دولت آرژانتین روبرو شود، یک مقام ارشد دفاعی در مصاحبه با دیلی‌تلگراف گفته است که انگلیس باید طرح‌هایی برای واکنش سریع نسبت به این اقدامات داشته باشد.

چند روز قبل هم «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس گفته بود که کشورش برای اقدام نظامی احتمالی علیه آرژانتین آماده می‌شود.

این جزایر که انگلیسی‌ها به آن «فالکلند» می‌گویند، کمتر از 500 کیلومتر با آرژانتین فاصله دارد و 180 سال قبل توسط انگلیسی‌ها به تصرف درآمده است. انگلیس و آرژانتین در سال 1982 نیز بر سر حاکمیت این جزایر با هم وارد جنگ شدند. این جنگ از هر دو طرف 905 قربانی گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها