کد خبر: ۱۰۷۵۱۰
زمان انتشار: ۲۱:۲۰     ۲۹ دی ۱۳۹۱
خلعتبري در آخرين لحظات نيمه اول دروازه سايپا را باز كرد و سپاهان را برنده به رختكن فرستاد. گل دوم را جهان‌عالميان در دقيقه 60 زد و يك ربع بعد حاج‌صفي تير خلاص را وارد كرد

ليگ برتر باشگاه‌هاي ايران- جام خليج‌فارس

دوره دوازدهم- هفته بيست و دوم

سايپا البرز - سپاهان اصفهان

جمعه 29 دي‌ماه 1391- ساعت 15:30

ورزشگاه انقلاب كرج

تماشاگر: 1000 نفر

داور: البرز حاجي‌پور

كمك‌ها: رضا سخندان- حميد غمزه

اخطار: احسان حاج‌صفي (39) از سپاهان

 

سایپا البرز: رحمان احمدی- مارسیو خوزه (69- بابك لطيفي)- حامد شیری- ابراهيم شكوري- جونیور تورتا (60- كاوه رضايي)- مجید ایوبی- محسن ارزانی- سعید دقیقی (77- علي زينالي)- ابراهیم صادقی- سجاد شهباززاده- میلاد غریبی

سرمربی: مجتبی تقوی

 

سپاهان اصفهان: شهاب گردان- اروین بولکو- علی احمدی- فرشید طالبی- احسان حاج‌صفی- امید ابراهیمی- حسین پاپی- امین جهان‌عالیان (70- محسن ايران‌نژاد)- محرم نویدکیا (81- محمد غلامي)- جواهیر سوکای (79- جالوويچ)- محمدرضا خلعتبری

سرمربی: زلاتکو کرانچار

 

شرح بازی

یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته 22 لیگ برتر در شرایطی میان تیم سایپا و سپاهان در کرج برگزار می‌شود که شاگردان مجتبی تقوی برای رهایی از کمركش جدول حساب ویژه‌ای روی سه امتیاز این دیدار داشتند. سايپايي‌ها تا پيش از اين بازي بهترين نتايج ليگ را در بازي‌هاي خانگي كسب كرده بودند و این تا حدودی کار سپاهانی‌ها را که در بازی رفت هم به این تیم باخته بودند مشکل می‌کند. کرانچار برای جای خالی حسن جعفری در دفاع راست از وجود اروین بولکو استفاده کرد.

نیمه اول

بازیکنان تیم سایپا با یک بازی درگیرانه و دفاع همه‌جانبه از تیم حریف قصد داشتند تا از بازی‌سازی و طراحی حملات آنان توسط محرم نویدکیا جلوگیری کنند. یاران مجتبی تقوی نيز با طراحی ابراهیم صادقی حملات خود را طراحی می‌کردند تا سعید دقیقی بهترین گلزن سایپا بتواند دروازه گردان را باز کند. در آن سو سفیدپوشان شهر اصفهان با دفاع چندلایه و ارسال پاس‌های قطری برای خلعتبری و جواهیر سوکای قصد فرار از کمند خط دفاعی سایپا را داشتند که چندین مرتبه در تله آفسایدگیری مدافعان نارنجی‌پوش گرفتار شدند.

سپاهانی‌ها که حساب ویژه‌ای روی ضربات کاشته و ایستگاهی باز کرده بودند در یکی از این ضربات توسط شوت احسان حاج‌صفی و ضربه سر علی احمدی مدافع پیش‌تاخته خود می‌توانستند دروازه رحمان احمدی را باز کنند که کف دست دروازه‌بان سایپا شاگردان کرانچار را ناکام گذاشت. جدال هافبک‌ها در میانه زمین این‌قدر پرفشار بود که اجازه هنرنمایی را از هافبک‌ها مي‌گرفت ولی هوش محرم نویدکیا و فرصت‌طلبی خلعتبری کار دست تیم سایپا داد. محرم با یک پاس عمقی پشت دفاع برای خلعتبری سبب شد تا وی با یک استارت دیدنی در حالی که رحمان احمدی از چارچوب دروازه‌اش بیرون آمده بود با یک ضربه چیپ دروازه سایپا را باز کند.

نیمه دوم

با شروع نیمه دوم بر خلاف انتظار همگان این سپاهانی‌ها بودند که دوباره نبض توپ و میدان را به دست گرفتند تا برای افزایش گل‌های بیشتر دروازه نارنجی‌پوشان را به خطر بیندازند . شاگردان تقوی که بد جوری به صخره قهرمان نیم‌فصل برخورد کرده بودند به طور ضعیفی با سجاد شهباززاده و سعید دقیقی دروازه تیم سپاهان را تا حدودی تهدید کردند اما رفلکس و واکنش شهاب گردان روی شوت دقیقی را نمی توان نادیده گرفت . شاگردان کرانچار بعد از این موقعیت تیم سایپا با پاسهای تکضرب و حمایت از یار خودی تیم میزبان را به عقب بردند تا اینکه نفوذ احسان حاج صفی از جناح چپ و ضربه سر عالمیان گل دوم را به نفع تیم سپاهان به ثمر رساند .

استراتژی سایپا برای جبران گل‌های خورده یک بازی بدون برنامه و بی‌هدف بود. انگار آن‌ها قبول کرده بودند همان‌طور که اولین شکست دور رفت را به تیم سپاهان تحمیل کردند آن‌ها هم باید اولین شکست در خانه را برابر سپاهان بپذیرند. از این رو سفیدپوشان شهر اصفهان با روحیه بهتر حاکم مطلق میدان شدند تا جایی که احسان حاج‌صفی با یک نفوذ یک‌تنه توانست با جا گذاشتن مدافعان سایپا دروازه رحمان احمدی را برای سومین مرتبه فرو بریزند. با این اوصاف سپاهانی‌ها در یک بازی آرام و بدون دغدغه سه امتیاز با ارزش را از ان خود کردند.

 

شرح گل‌ها

0-1 سپاهان؛ دقيقه 45: پاس عمقی نویدکیا با فرار و شوت خلعتبری در قعر دروازه سایپا جای گرفت.

0-2 سپاهان؛ دقيقه 60 : نفوذ احسان حاج‌صفی و سانتر وی با ضربه سر جهان‌عالمیان وارد دروازه سایپا شد.

3-0 سپاهان؛ 76 : احسان حاج‌صفی با مانور روی توپ و جا گذاشتن حامد شیری در حالت تک به تک با رحمان احمدی با یک بغل پا دروازه سایپا را باز کرد.

 

دقایق کلیدی

دقيقه 9: پاس تودر محرم نویدکیا برای خلعتبری را رحمان احمدی درازکش گرفت.

دقيقه 15: شوت ابراهیم صادقی از فاصله 20 متری را گردان گرفت.

دقيقه 22: ضربه کاشته احسان حاج‌صفی با سائیدن ضربه سر علی احمدی با کف دست رحمان احمدی به کرنر رفت.

دقيقه 28: فرار محرم منجر به سرنگونی وی در محوطه شش قدم سایپا شد اما البرز حاجی‌پور دستور به ادامه بازی داد.

دقيقه 48 : شوت جواهیر سوکای در محوطه جریمه با برخورد به مدافعان سایپا به کرنر رفت.

دقيقه 56: پاس شهباززاده و شوت سعید دقیقی با واکنش عالی گردان روبه‌رو شد.

 

بهترین بازیکن

بدون شک احسان حاج‌صفی هافبک- مدافع سپاهان در طول نود دقیقه هم در کارهای دفاعی و هم در حمله مهره‌ای کارساز بود. احسان با یک پاس گل و زدن گل دوم بهترین بازیکن میدان انتخاب شد.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها