کد خبر: ۱۰۷۷۱۱
زمان انتشار: ۱۴:۱۸     ۳۰ دی ۱۳۹۱
فرمانده نيروي زميني ارتش گفت: بعد از عمليات 11 سپتامر، هدف آمريكايي‌ها حمله به افغانستان، عراق و ايران بود كه به علت رهبري بسيار حكيمانه حضرت آيت‌الله خامنه‌اي و اتحاد ملت ايران، موفق به عملي كردن اهداف خود نشدند.
به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي، اميرسرتيپ "احمدرضا پوردستان" در اولين همايش تقديراز خادمان هيأت حضرت ابوالفضل (ع) كوي سازماني پاسداران آموزشگاه نظامي جواد الائمه(ع) نزاجا با اشاره به فروپاشي شوروي سابق، گفت: آمريكا بعد از فروپاشي شوروي خود را به‌عنوان تنها ابرقدرت در جهان و در نظم نوين جهاني معرفي كرد و براي اين‌كه اين موضوع را به اثبات برساند، اقداماتي از جمله تعريف نظم نوين، پروژه جنگ ستارگان و ... را مطرح كرد.

وي با اشاره به ديدگاه يكي از موسسه‌هاي پژوهشي آمريكايي درباره شكل‌گيري، قدرت‌هاي ديگر بعد از فروپاشي شوروي سابق،افزود: اولين قدرت‌هاي نوظهور دين اسلام و وحدت شيعه و سني بود كه زمينه‌ساز انقلاب‌هاي اسلامي شد. دومين قدرت از نظر آنها، اروپاي واحد بود كه آمريكايي‌ها تلاش كردند مسير وحدت اروپا را سد كنند و در نهايت نزديك شدن چين، روسيه و كره شمالي، خطري براي آمريكايي‌ها بود.

فرمانده نيروي زميني ارتش گفت: آمريكايي‌ها به اين نتيجه رسيدند كه سياست‌هاي ژئوپلوتيكي به‌كار نمي‌آيد، بنابراين بايد با سياست ژئو اكونوميكي، بر انرژي دنيا مسلط شوند كه 60 درصد آن در خاورميانه وجود دارد.

پوردستان با بيان اين‌كه آمريكايي‌ها به‌دنبال بهانه براي حمله به خاورميانه، حادثه 11سپتامبر را طراحي كرده و انگشت اتهام را به سمت كشورهاي مسلمان گرفتند، خاطرنشان كرد: در اين راستا عمليات پيش‌دستانه را پيش كشيدند و ابتدا افغانستان و سپس عراق را اشغال كردند و هدف بعدي آنها هم جمهوري اسلامي ايران بود كه به علت رهبري بسيار حكيمانه حضرت آيت‌الله خامنه‌اي و اتحاد ملت ايران موفق به عملي كردن هدف خود نشده و پيكان هجمه‌هاي خود را به كشور حامي مقاومت، يعني سوريه نشان گرفتند.

وي بابيان اين‌كه زيباترين، رساترين و كاملترين نظريه را فرماندهي معظم كل قوا بيان كردند كه:"امروز دنيا در پيچ عظيم تاريخي قرار گرفته است"، اظهار داشت: البته  در سه دهه اخير پيچ‌هاي تاريخي‌ زيادي داشته‌ايم كه مهم‌ترين آنها وقوع انقلاب اسلامي به رهبري امام راحل (ره) بود كه موازنه قوا در منطقه را بهم زد.

فرمانده نيروي زميني ارتش، پيچ دوم را  فروپاشي شوروي و سومين آن را بيداري اسلامي در منطقه خاورميانه دانست و گفت: امروز اسلام به‌عنوان محور نظم نوين جهاني است كه شكست هژموني استكبار جهاني را در پي داشته است.

پوردستان در ادامه تأكيد كرد: علي‌رغم اين‌كه آمريكايي‌ها داراي ظرفيت‌ها و تجهيزات زيادي هستند، اما اين همه امكانات و تجهيزات در كنار هم هيچ‌گونه خروجي نداشته و نشان مي‌دهد كه اين نيروي عظيم، فاقد كارايي و سرعت لازم است. به همين دليل تهديدهاي خود را كه از جنس سخت بود، به تهديد نرم - عمليات رواني- و تهديد نيمه‌سخت و يا به اصطلاح آنها، تحريم اقتصادي فلج كننده تبديل كرده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها