کد خبر: ۱۰۸۱۷۶
زمان انتشار: ۱۴:۲۵     ۰۲ بهمن ۱۳۹۱
محمد خاتمي از عناصر اصلي فتنه 88 در ديدار با اعضاي يكي از احزاب اصلاح طلب در اظهاراتي زياده‌خواهانه پس از تكرار موضوع "انتخابات آزاد"، رويه گذشته اصحاب فتنه را پيگيري كرده، با ابراز نگراني نسبت به مهندسي! انتخابات نشان داد كه برنامه اي براي اصلاح رويكرد هوچي‎گرانه اين جريان در فضاي سياسي كشور ندارد.

به گزارش رجانيوز، خاتمي در حالي طلبكارانه دوباره با سخن از "انتخابات آزاد" به ميان آورده، نسبت به آنچه كه آن را "انتخابات مهندسي شده" مي‌خواند هشدار داد و تلاش كرد تا هيزم آتش فتنه‌اي ديگر را فراهم مي‌كند، كه هنوز مطالبه مردم در نه دي مبني بر مجازات قاطعانه او و عوامل اصلي فتنه 88 عملي نشده است.

اين در حالي بود كه رهبر حكيم انقلاب در ديدار اخير خود با مردم قم به صراحت تكرار عبارت "انتخابات آزاد" را طراحي براي بي‎اعتمادي مردم و از خواسته‌هاي دشمن برشمرده و تصريح كردند:

"يكى از هدفها اين است كه كارى كنند كه انتخابات بدون حضور پرشور و همگانى مردم برگزار شود. اين را از حالا همه بدانند: آن كسانى كه ممكن است از سر دلسوزى، راجع به انتخابات يك توصيه‌هاى عمومى بكنند كه آقا انتخابات اينجورى باشد، آنجورى نباشد، حواسشان باشد به اين مقصود دشمن كمك نكنند؛ مردم را از انتخابات مأيوس نكنند، هى نگويند انتخابات بايد آزاد باشد. خب، معلوم است كه انتخابات بايد آزاد باشد. ما از اول انقلاب تا حالا سى و چند تا انتخابات داشته‌ايم؛ كدامش آزاد نبوده است؟ در كدام كشور ديگر، انتخابات از آنچه كه در ايران ميگذرد، آزادتر است؟ كجا صلاحيتها ملاحظه نميشود، كه اينجا روى اين مسائل هى تكيه بكنند، هى تكيه بكنند، هى بگويند، هى تكرار كنند و يواش يواش اين ذهنيت را به خيال خودشان در مردم به وجود بياورند كه خب، اين انتخابات فايده‌اى ندارد؟ اين يكى از خواسته‌هاى دشمن است. آن كسانى كه در داخل، اين حرفها را ميزنند، ممكن است غفلت كنند. من ميگويم غفلت نكنيد، حواستان باشد، كار شما جدول مورد نظر دشمن را پر نكند؛ مقصود او را تكميل و تتميم نكند. اين يكى از راه‌هاى از شور و هيجان انداختنِ انتخابات است."

خاتمي به جاي پاك كردن لكه ننگ "نپذيرفتن راي مردم و مقابله با قانون" در سال 88 كه به نام اصلاح طلبان در تاريخ ايران ثبت شد، حالا با عملي كردن خواسته‌ها دشمن تلاش مي كند باز هم تنور سياسي بازي با لفظ "انتخابات آزاد" را گرم نگه دارد.

آشوب، اغتشاش، خون‌هاي به ناحق ريخته، آسيب به اموال عمومي، هجمه به باورهاي عميق ملت ايران، توهين به امام، جسارت به ساحت مقدس امام حسين عليه السلام و حمله به نشانه‌هاي عزاي حضرت در روز عاشورا همراه با كف و سوت، اينها تنها موارد معدودي از جنايات فتنه‌گران مدعي اصلاحات است كه خاتمي و هم‌دستانش بايد در محضر ملت ايران پاسخ‌گوي زمينه سازي و هدايت آن باشند و محاكمه شوند اما اكنون كه با رافت مجازات‌شان به تاخير افتاده است، طلبكارانه نظام را به مهندسي انتخابات متهم كرده و از انتخابات آزاد دم مي زنند.

جالب است كه خاتمي به اين نكته نيز اشاره اي نكرده است كه اگر انتخابات مهندسي شده است، چگونه نام او كه امروز نسبت زاويه دارش با انقلاب اسلامي بيش از پيش روشن شده است، در دو دوره متوالي انتخابات رياست جمهوري، از صندوق راي به عنوان فرد برگزيده بيرون آمد؟

رييس جمهور دوران اصلاحات همچنين در اظهارات خود ادعاي جالبي را هم مطرح كرد كه نشان از اخلاق هميشگي جريان اصلاح طلب يعني پس زدن به دست و پيش كشيدن با پا دارد. وي مدعي شد كه شخص يا اشخاصي از جانب نظام،  "به آنها (فتنه‌گران) گفته‌اند كه باید در انتخابات شرکت کنید!" خاتمي البته اشاره‌اي نكرد كه كه چه كسي از او و هم‌دستان فتنه‌گرش خواسته تا در انتخابات حاضر  شوند؟ و  آيا اساسا چنين اتفاقي افتاده است و يا اينكه اين آروزي جريان اصلاح طلب است تا زمينه اي براي حضور آنها در عرصه سياسي فراهم شود.

هر چند كه رويكرد فعلي خاتمي و اصلاح طلبان مبني بر عدم ابراز برائت از فتنه 88 و حتي اصرار بر الفاظي چون "انتخابات آزاد"، "مهندسي انتخابات" به عنوان رمز آشوب و فتنه در انتخابات آينده، نه تنها راهي براي بازگشت اين جريان به عرصه سياسي متصور نيست بلكه به نظر مي‎رسد لازم است تدارك ويژه اي براي طراحي هايي كه با اصرار از سوي خاتمي، موسوي خوئيني ها، عبدالله نوري و ديگر سران اصلاح طلب پيگيري مي شود در نظر گرفته شود تا از فتنه جديدي كه اين جريان كليد زدن آنرا در سر مي پروراند جلوگيري شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها