کد خبر: ۱۰۹۲۱۶
زمان انتشار: ۱۳:۲۴     ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
تهران در هفته‌ای که گذشت حوادث جنایی را به خود دید که می‌توان به قتل دختر ۲۰ ساله توسط نامزدش و اجرای حکم ۲ زورگیر خشن در ملأ عام اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار انتظامی فارس، خلاصه‌ای از حوادث جنایی و اقدامات پلیسی اتفاق افتاده در هفته گذشته را در زیر می‌خوانید.

دستگیری دو جاعل حواله خودرو

پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری دو کلاهبردار که با جعل حواله خودرو در کلاهبرداری می‌کردند توسط ماموران پایگاه هفتم پلیس آگاهی خبر داد.

پس از دستگیری 5 نفر فروشنده حواله خودرو در این رابطه و پس از انجام عملیات پلیسی و مأموران آگاهی موفق به شناسایی دو نفر به اسامی سامان و جلال شدند.

که متهمان پس از دستگیری و در اعترافات خود، در مورد شیوه و شگرد فعالیت خود اعلام کردند: در مرحله اول اسناد و مدارک شناسایی متعلق به سایر افراد را تهیه می‌کردیم و سپس جلال حواله‌های خودرو را با استفاده از هویت صاحبان اسناد و مدارک شناسایی جعل می‌کرد و در مرحله سوم حواله‌های خودرو را در قسمت نیازمندی روزنامه‌ها درج می‌کردیم.

در مرحله چهارم سر قیمت فروش حواله خودرو به صورت تلفنی توسط محمدرضا با مشتریان توافق می‌شد و سپس در مرحله پنجم حواله‌های مجعول از طریق سایر افراد ( صاحبان اسناد و مدارک شناسایی ) به مالبالختگان و در دفترخانه‌های رسمی فروخته می‌شد و بالاخره در مرحله پایانی به صاحبان مدارک شناسایی کارمزد پرداخت می‌کردیم.

اطلاع زن جوان از قرار قاتل و مقتول راز قتل را فاش کرد

در پی گزارش مبنی بر قتل زن جوانی و سرقت طلا و جواهرات وی از خانه شخصی‌ او پلیس آکاهی تهران بزرگ با بررسی دقیق صحنه جنایت اطمینان پیدا کردند که جنایت توسط فرد یا افراد آشنا انجام شده و آنها بدون هیچگونه مقاومتی از سوی مقتوله وارد خانه شده‌اند؛ ضمن آنکه محل و نحوه سرقت طلا و جواهرات متعلق به مقتوله نشان می‌داد که قاتل یا قاتلین اطلاع دقیقی از محل نگهداری طلا و جواهرات مقتوله داشته‌اند.

همچنین با توجه به اظهارات خواهر مقتوله در خصوص فردی به نام یعقوب 40 ساله که سر مسئله ازدواج با مقتوله با او مشکل داشته است و همچنین انجام چهره نگاری و دیگر اقدامات پلیسی، کارآگاهان موفق به شناسایی محل سکونت یعقوب 40 ساله شدند.

اما در مراجعه به محل سکونت وی در منطقه شمس آباد، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که وی از تاریخ وقوع جنایت و بدون هیچگونه توضیح مشخصی، محل زندگی خود را به سمت شرق کشور ترک کرده است.

در ادامه تحقیقات پلیسی کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که یعقوب به استان آذربایجان غربی متواری گشته و قصد دارد تا به صورت غیرقانونی و از طریق مرزهای شمال غرب کشور، از کشور متواری شود که توسط ماموران در نقطه صفر مرزی دستگیر می‌شود.

متهم در اظهارات اولیه به ارتکاب جنایت اعتراف کرده و هماهنگی‌های لازم قضایی جهت انتقال متهم انجام و در حال حاضر متهم برای تحقیقات تکمیلی در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به سر می‌برد.

2 زورگیر خشن به دار مجازات آویخته شدند

2 زورگیر خشن که تصاویر زورگیری آنها به همراه دو همدست دیگرشان در آذرماه از رسانه‌ها پخش شده بود، بامداد روز یکشنبه اول آبانماه پس از گذشت 49 روز از وقوع  زورگیری در شهر تهران در ملأ عام به دار مجازات آویخته شدند.

2 زورگیر خشن تهرانی به نام‌های علیرضا مافیها و محمد علی سروری که در ملأعام به دار مجازات آویخته شدند، تنها 14 روز پس از وقوع این حادثه در تاریخ 25 آذر ماه متهمان از سوی مأموران پلیس در مخفیگاه‌های خود شناسایی و دستگیر شده بودند.

2 کلاهبرداری با جعل هویت برادر خارج رفته

در روز 2 شنبه در اخبار داشتیم که فردی که با جعل هویت برادر خارج رفته خود اقدام به کلاهبرادری می‌کرد، دستگیر شد.

این فرد با جعل عنوان برادر خود و  به بهانه فروش مواد هیدروکربنی و صادرات این مواد به کشورهای همسایه شرقی اقدام به تنظیم قرارداد فروش مواد شیمیایی و دریافت مبالغ میلیونی از افراد دیگر می‌کرد.

با شناسایی و جمع بندی شکایت‌های مشابه در خصوص فروش مواد هیدروکربنی و دیگر مواد شیمیائی، توسط کارآگاهان  پلیس آگاهی موفق به شناسایی و دستگیری فردی به نام حمید . هـ (متولد 1345) از مجرمان سابقه دار در زمینه جعل و کلاهبرداری است که پیش از این و در سال 1376 دستگیر و مدتی را در زندان سپری کرده است، که اکنون با هویت برادر خود علیرضا.ه دانشجوی مقطع دکتری در یکی از کشورهای خارجی؛ اقدام به کلاهبرداری می‌کرده است.

دستگیری 58 نفر از اوباش و درگیری مسلحانه با اراذل

همچنین سردار ساجدی‌نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ بامداد دوشنبه طی چند عملیات همزمان و هماهنگ توسط پلیس امنیت عمومی و پلیس آگاهی و دیگر پلیس‌های وابسته از دستگیری 58 نفر از اراذل و اوباش و زورگیران سطح شهر تهران خبر داد.

سردار ساجدی‌نیا همچنین افزود: در پی دستگیری تعدادی از اراذل و اوباش مأموران مجبور به درگیری مسلحانه با اراذل و اوباش شدند که طی این درگیری 5 نفر از اراذل و اوباش زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

3 زورگیر خشن در دام پلیس گرفتار شدند

همچنین آگاهی تهران بزرگ با دستگیری 3 سارق زورگیر در منطقه جنوب غربی تهران و با توجه به وقوع سرقت‌های مشابه به همین شیوه در مناطق مختلف شهر تهران به دستور مقام قضایی تصاویر متهمان به زورگیری را توسط رسانه‌ها منتشر کرد.

این سه متهم با راهنمایی یکی از مالباختگان و توسط ماموران کلانتری 153 در شهرک ولیعصر شناسایی و دستگیر شدند که رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به وقوع سرقت‌های مشابه به شیوه زورگیری توسط سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت هوندا 125 در مناطق مختلف غرب و جنوب غرب تهران، بویژه در مناطق شهرک ولیعصر و یافت آباد و احتمال افزایش تعداد مالباختگان و شکات، از همه مالباختگان که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت کرد تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

افشای راز کشف جسد دختر جوان در انباری شماره هشت

روز سه‌شنبه در پی گزارشی از اداره دهم آگاهی تهران بزرگ اعلام شد فردی که جسد نامزد جوانش را داخل انباری آپارتمانش رها کرده بود، دستگیر شد.

طبق این گزارش پسری که بر اثر اختلافات لفظی و درگیری با نامزد 20 ساله خود او را به قتل رسانده بود و پس از اختفا جسد دختر جوان در انباری آپارتمان و با اعلام  بی اطلاعی از وضعیت وی قصد گمراه کردن ماموران را داشت پس از انجام تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیسی لب به اعتراف گشود و به قتل نامزد خود اعتراف کرد.

دو متصدی متخلف کافی نت دستگیر شدند

این هفته دو متصدی کافی‌نت متخلف در شاهرود که با سوءاستفاده از رمز حساب‌های بانکی مشتریان خود  به صورت اینترنتی برداشت و سرقت می کردند؛ شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش پلیس فتا استان سمنان پیرو شکایت فردی مبنی بر برداشت وجه به صورت غیرمجاز از حساب بانکی وی، مامورین در تحقیقات اولیه مشخص دریافتند که برداشت‌ها به صورت اینترنتی و از کافی‌نتی واقع در شهرستان شاهرود صورت گرفته است.

که متصدی کافی نت به این پلیس احضار و در مواجهه با دلایل و شواهد موجود به سرقت از حساب شاکی اعتراف کرد.

سارق میلیونی از کارت عابربانک دستگیر شد

همچنین رئیس پلیس فتای غرب تهران از دستگیری عامل سرقت و برداشت میلیونی از کارت عابربانک خبر داد.

طی این گزارش پیرو شکایت فردی مبنی بر سرقت کارت عابر بانک و برداشت چندین میلیون تومان به صورت غیرمجاز از حساب بانکی وی، مامورین در تحقیقات اولیه متوجه شدند که بیشتر برداشت‌ها به صورت اینترنتی صورت گرفته است.

که با بررسی گردش مالی شاکی و اقدامات فنی نهایتاً متهم که از اقوام شاکی بود شناسایی و دستگیر شد و متهم پس از رویت مستندات به جرم خود اعتراف و اظهار داشت کارت را از منزل شاکی سرقت کرده و مقادیری را از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان و مابقی مبلغ را به صورت اینترنتی برداشت کرده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها