کد خبر: ۱۱۰۸۲۵
زمان انتشار: ۱۹:۲۹     ۱۲ بهمن ۱۳۹۱
شرکت آدیداس از توپ جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا رونمایی کرد.
[-] اندازه متن [+]

به گزارش 598 به نقل از جام ورزشی؛ کمپانی تولید پوشاک ورزشی آدیداس از توپ دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا رونمایی کرد. فینال این رقابت‌ها قرار است 25 می 2013 (3 خرداد 1392) در ورزشگاه 90 هزار نفری ومبلی لندن برگزار شود.


ومبلی که یکی از معروف‌ترین مکان‌های ورزشی دنیا به حساب می‌آید تاکنون میزبان‌ مسابقات حساس فوتبال بوده و این بار نیز میزبان دیدار نهایی این رقابت‌ها خواهد بود.


ورزشگاه ومبلی برای اولین بار در فصل 63-1962 میلادی میزبان دیدار فینال جام باشگاه‌های اروپا بین دو تیم میلان و بنفیکا بود که در آن بازی ایتالیایی‌ها موفق شدند حریف پرتغالی خود که اوزه‌بیو جوان را در ترکیب داشت را با نتیجه 2 بر یک شکست دهند و به عنوان قهرمانی برسند.

 

 

 

 

 


اولین قهرمانی منچستریونایتد در جام باشگاه‌های اروپا نیز در فصل 68-1967 میلادی در همین ورزشگاه به دست آمد. شیاطین سرخ در فینال این رقابت‌ها  موفق شدند با درخشش جورج بست به قهرمانی در این رقابت‌ها دست یابند.


فصل 71-1970 نیز آژاکس با درخشش یوهان کرایف در ومبلی به پیروزی 2 بر صفر برابر پاناتینایکوس یونان دست یافت و به قهرمانی رسید.


فصل 78- 1977 لیورپول در ورزشگاه ومبلی با تک‌گل  کنی دالگلیش برابر بروژ بلژیک به برتری رسید و دومین قهرمانی اروپایی خود را تجربه کرد.


در سال 1992 بارسلونا در فینال این رقابت‌ها در حالی که پپ گواردیولا را در ترکیب خود به عنوان بازیکن می‌دید با تک گل رونالد کومان در وقت اضافه برابر سمپدوریا ایتالیا به برتری رسید و در ومبلی بر قله قاره سبز ایستاد.


در فصل 11- 2010 میلادی بارسلونا با سرمربیگری گواردیولا موفق شد با نتیجه 3 بر یک در ورزشگاه ومبلی برابر شیاطین سرخ به برتری برسد تا این سرمربی اسپانیایی خاطره‌ای خوش از این ورزشگاه داشته باشد.


قرار است از توپ جدیدی که کمپانی آدیداس برای مسابقات لیگ قهرمانان اروپا طراحی کرده از مرحله یک‌هشتم نهایی این مسابقات که از تاریخ 12 فوریه (24 بهمن) آغاز خواهد شد استفاده شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۱ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
25 می 2013 میشه 4 خرداد 1392
بد نیست یه نگاهی به تقویم بندازی و بعد خبر بنویسی
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها