کد خبر: ۱۱۱۹۱۹
زمان انتشار: ۱۰:۰۴     ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
۳۳ سال پیش در چنین روزی
آخرین سند افشا شده بوسیله دانشجویان در مورد ملاقات دکتر میناچی وزیر ارشاد ملی با رابط سیا با امیر انتظام است . میناچی به مامور سیا اطمینان داده بود که دولت موقت خواهد توانست امام خمینی را از مبارزات بین المللی خود بخصوص علیه آمریکا بازدارد.

رخدادهای 17 بهمن 1358

چکیده

  • دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در افشاگری شماره 30 خود اسنادی دال بر ارتباط دکتر ناصر میناچی وزیر ارشاد ملی و جهانگردی با مقامات اطلاعاتی سفارت آمریکا منتشر ساختند .
  • ناصر میناچی وزیر ارشاد ملی وی در مصاحبه ای با خبرگزاری پارس ضمن تکذیب مطالب عنوان شده از سوی دانشجویان مسلمان پیرو خط امام خاطر نشان ساخت : آن مسائلی که در رادیو و تلویزیون به عنوان افشاگری مطرح شده است اظهار نظر نماینده سیاسی یا احساس او از کلمات اینجانب و یا انشاء بعضی مطالب است و قویا تکذیب می شود .
  • ناصر میناچی وزیر ارشاد ملی که ساعت 2 بامداد امروز بدنبال افشاگری دیشب دانشجویان مسلمان پیرو خط امام دستگیر شده بود ساعت ده و نیم امشب آزاد شد .
  • علی اکبر هاشمی رفسنجانی عضو شورای انقلاب و سرپرست وزارت کشور در رابطه با منتفی شدن کار منطقه ای کردن انتخابات  گفت : با تجدید نظر در مجموعه قانون انتخابات مجلس شورای ملی که هم اکنون سرگرم رسیدگی به آن هستیم منطقه ای کردن انتخابات و دادن اقامت نامه برای ساکنین تهران از متن قانون حذف شد .
  • در پی حمله و تیراندازی هلی کوپترهای عراقی به افراد کاروانی که از مرز ایران وعراق در حال حرکت بودند 2 نفر کشته و بیش از صد نفر نیز مجروح شدند .
  • در پی افشاگری بازپرسان سابق دادسرای انقلاب اسلامی بندرانزلی ، سرپرست سابق کمیته مستقر در لانه جاسوسی آمریکا در بندر انزلی دستگیر شد .
  • بنی صدر گفت : مبارزه با صهیونیسم تنها مسئله یک کشور خاص نیست ، صهیونیسم یک پدیده جهانی و زائیده سلطه غرب بر جهان است ، بنابر این برخورد با صهیونیسم مقابله با غرب است .
  • حبیب الله پناهی یکی از سرمایه داران معروف ارومیه توسط سازمانی موسوم به سازمان زحمتکشان آذربایجان ترور شد .
  • هیئت ویژه بررسی حوادث کردستان در بیانیه ای علت درگیری های چند روز گذشته کامیاران را تشریح کرد . در بخشی از این بیانیه آمده است : پس از درگیری دو گروه و حزب محلی این درگیری گسترش یافته و منجر به دخالت سپاه شد و در ادامه ارتش نیز مجبور به مداخله شد .از روز یکشنبه 14بهمن آرامش به منطقه تاحدود زیادی بازگشته است .
  • با حکم آیت الله خلخالی حاکم شرع 145نفر از امیران و افسران ارتش اخراج و ممنوع الخروج شدند .این افراد به اختلاس متهم هستند .
افشاگری دانشجویان در مورد وزیر ارشاد

دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در افشاگری شماره 30 خود اسنادی دال بر ارتباط دکتر ناصر میناچی وزیر ارشاد ملی و جهانگردی با مقامات اطلاعاتی سفارت آمریکا منتشر ساختند . در برنامه تلویزیونی دانشجویان ابتدا سندی در مورد روزنامه بامداد منتشر شد که در این سند مقامات آمریکا گزارش کرده بودند پس از چاپ یک خبر ضد آمریکایی در بامداد سردبیر این روزنامه در تماس با سفارت آمریکا از چاپ این مطلب عذرخواهی می کند .

اطلاعاتی که میناچی به سفارت آمریکا تحویل می داد

دانشجویان سپس به افشای اسنادی در مورد روابط دکتر میناچی و سفارت آمریکا پرداختند . براساس یکی از این اسناد میناچی و امیرانتظام هر دو نسبت به اطرافیان امام خمینی در پاریس بدگمان هستند و آنها را تحقیر می کنند اگر چه مستقیما حرفی در مورد معتمدین امام خمینی نمی زنند ولی کاملا احساس آنها از این مسئله پیدا است . در بخشی از سند دیگر میناچی به دیپلمات آمریکایی می گوید :  خانواده آیت الله خمینی با همان هواپیمای ایشان خواهد آمد و در خانه ای واقع در خیابان دولت اقامت خواهند کرد .

اطلاع رسانی بی تزویر و ساده!

در سند دیگری که بوسیله دانشجویان خوانده شد در باره میناچی نوشته شده بود : او با مقامات سفارت آمریکا در تهران بی تزویر و ساده بود و اطلاعات میداده است .

در برنامه تلویزیونی دانشجویان ابتدا سندی در مورد روزنامه بامداد منتشر شد که در این سند مقامات آمریکا گزارش کرده بودند پس از چاپ یک خبر ضد آمریکایی در بامداد سردبیر این روزنامه در تماس با سفارت آمریکا از چاپ این مطلب عذرخواهی می کند .

دیدار وزیر با رابط سیا با امیر انتظام

آخرین سند افشا شده بوسیله دانشجویان در مورد ملاقات دکتر میناچی با رابط سیا با امیر انتظام است . میناچی به مامور سیا اطمینان داده بود که دولت موقت خواهد توانست امام خمینی را از مبارزات بین المللی خود بخصوص علیه آمریکا بازدارد.

میناچی رد کرد

بدنبال افشاگری دانشجویان مسلمان درباره ناصر میناچی وزیر ارشاد ملی وی در مصاحبه ای با خبرگزاری پارس ضمن تکذیب مطالب عنوان شده از سوی دانشجویان مسلمان پیرو خط امام خاطر نشان ساخت :جمعیت دفاع از آزادی و حقوق بشر ایران با عضویت آقایان مهندس بازرگان ، دکتر سنجابی ، علی اصغر حاج سید جوادی و چند تن دیگر از حقوقدانان تشکیل شده بود ، در سال 57 نمایندگی حقوق بشر که از طرف سفارت نیویورک معرفی شده بود مرتب به دفتر جمعیت مراجعه میکرد و از همه کسانی که در این دفتر حضور داشتند بخصوص خانواده زندانیان مصاحبه میکرد ، بنابراین هر کس هرچه داشت به او میگفت که گاهی هم مسائل سیاسی رژیم مطرح میشد ...

این هیئت جلسات مکرر با هیئت مدیره جمعیت ایرانی داشتند که در این جلسات طرفین نظرات خود را می گفتند و ما بر تشکیل جمهوری اسلامی تاکید میکردیم و آنها نیز همه گفته های ما را گزارش میدادند و آن مسائلی که در رادیو و تلویزیون به عنوان افشاگری مطرح شده است اظهار نظر نماینده سیاسی یا احساس او از کلمات اینجانب و یا انشاء بعضی مطالب است است و قویا تکذیب می شود . (1)

میناچی دستگیر و با مداخله  بنی صدر آزاد شد

ناصر میناچی وزیر ارشاد ملی که ساعت 2بامداد امروز بدنبال افشاگری دیشب دانشجویان مسلمان پیرو خط امام دستگیر شده بود ساعت ده و نیم امشب آزاد شد . روزنامه اطلاعات در این زمینه نوشت : میناچی با دستور بنی صدر آزاد شده است . (2)

درگیری ها در مریوان

از ساعت 21دیشب تا بامداد امروز تیراندازی هایی در مریوان صورت گرفت . در حال حاضر شهر مریوان ناآرام است و تاکنون گزارشی در مورد تلفات یا مجروحان احتمالی این درگیری ها مخابره نشده است .همچنین گزارش شد که مهاجمان مسلح به سوی پاسگاه مرزی تیله کوه آتش گشودند و این حمله نزدیک به 3ساعت ادامه داشت ، ماموران پاسگاه نیز به آتش مهاجمان پاسخ دادند و مهاجمان سرانجام عقب نشینی کردند . (3)

سید صادق طباطبایی:«از سه گروه مسلحی که به همراه یزدی به سفارت آمده بودند، یک گروه برای حفظ امنیت سفارت در محوطه باقی ماند و دو گروه دیگر از سفارت خارج شدند. گروه محافظ علی الاصول می بایستی در بیرون از محوطه سفارت وظیفه حفاظتی خود را انجام بدهد، اما سولیوان با ابقای آنان در محوطه سفارت هم موافقت کرد. رهبر این گروه، کسی بود که بعدها به "ماشاءالله قصاب" معروف شد.

کامیاران باز ناآرام شد

در 24ساعت گذشته شهر کامیاران ناآرام بود و طی درگیری های صورت گرفته 3پاسدار به شهادت رسیدند.تاکنون تصمیمات جلسه استانداری کردستان در مورد استقرار نیروهای ژاندارمری در کامیاران اجرا نشده است . از سوی دیگر گروهی از معلمان سنندج در دیدار با فرمانده لشکر 28کردستان تهدید کردند بصورت دستجمعی استعفا خواهند داد ! در درگیری های اطراف بیجار نیز 77نفر بازداشت شدند . (4)

قانون جدید انتخابات مجلس به شورای انقلاب می رود

علی اکبر هاشمی رفسنجانی عضو شورای انقلاب و سرپرست وزارت کشور در رابطه با منتفی شدن کار منطقه ای کردن انتخابات  گفت : با تجدید نظر در مجموعه قانون انتخابات مجلس شورای ملی که هم اکنون سرگرم رسیدگی به آن هستیم منطقه ای کردن انتخابات و دادن اقامت نامه برای ساکنین تهران از متن قانون حذف شد . وی ادامه داد : با تجدید نظر در این مواد مجددا تصحیح شده از نظر اعضای شورای انقلاب خواهد گذشت. (5)

حمله هلیکوپترهای عراقی به کردهای ایران

در پی حمله و تیراندازی هلی کوپترهای عراقی به افرادکاروانی که از مرز ایران وعراق در حال حرکت بودند 2نفر کشته و بیش از صد نفر نیز مجروح شدند . یکی از مجروحان گفت : در حال عبور از منطقه مرزی بودیم که ناگهان 8 فروند هلیکوپتر به ما نزدیک شدند و 3 هلیکوپتر به سوی ما تیراندازی کرده و در این تیراندازی 2نفر کشته و بیش از 100نفر نیز مجروح شدند .

وی ادامه داد : در این میان 5 هلیکوپتر فرود آمدند و ماموران عراقی کالاها و اموال کاروانیان را به داخل هلیکوپترها انتقال دادند و با خود بردند. یکی دیگر از مجروحان نیز گفت : ماموران عراقی همچنین به هنگام انتقال اموال مردم به داخل هلیکوپترها 9 نفر را اعدام کردند.(6)

دستگیری ماشاء الله قصاب در بندرانزلی

در پی افشاگری بازپرسان سابق دادسرای انقلاب اسلامی بندرانزلی ، سرپرست سابق کمیته مستقر در لانه جاسوسی آمریکا در بندر انزلی دستگیر شد . این فرد که به ماشاء الله قصاب معروف است پس از دستگیری تحویل دادگاه انقلاب اسلامی بندر انزلی شد و به تهران انتقال یافت . (7)

بنی صدر : صهیونیسم زائیده سلطه غرب است

بنی صدر گفت : مبارزه با صهیونیسم تنها مسئله یک کشور خاص نیست ، صهیونیسم یک پدیده جهانی و زائیده سلطه غرب بر جهان است ، بنابر این برخورد با صهیونیسم مقابله با غرب است . (8)

حبیب الله پناهی یکی از ٢٠٦ نفری است که نامش در گزارش سال ١٩٩٩ جامعه جهانی بهائی منتشر شده. این گزارش تحت عنوان طرح مخفیانه ایران برای نابودی یک جامعه مذهبی! لیستی ادعایی از بهائیانی که از سال ١٣٥٧ کشته شده اند منتشر کرده است . این ادعا ها در حالی است که پناهی طبق گزارش روزنامه ها توسط یک گروه غیرمذهبی با گرایشات کمونیستی و به دلیل سرمایه دار بودن و اینکه مردم را استثمار کرده بود ترور شده بود و این ترور نیز ربطی به اعتقادات ! او نداشت.

ترور یک سرمایه دار سرشناس در ارومیه

یک سرمایه دار معروف در ارومیه ترور شد . حبیب الله پناهی یکی از سرمایه داران معروف ارومیه توسط سازمانی موسوم به سازمان زحمتکشان آذربایجان ترور شد . این سازمان اعلام کرد پناهی به دلیل استثمار فرد از فرد ترور شده است . (9)

علت درگیری های اخیر در کردستان اعلام شد

هیئت ویژه بررسی حوادث کردستان در بیانیه ای علت درگیری های چند روز گذشته کامیاران را تشریح کرد .در بخشی از این بیانیه آمده است : از آن هنگام به بعد با اینکه بعضی از سازمان های سیاسی امنیت و آزادیهای فردی و اجتماعی مردمی را که با آنها مخالف بودند در بسیاری از شهرها و روستاها سلب و اقدام به بستن راهها و گروگان گیری و بازداشت بعضی از مسئولان و کارمندان دولتی و کسانی که برای کارهای عمرانی رفته بودند و نگهداری آنها در شرایط سخت کردند و حتی به قرارگاهها و واحدهای نیروهای نظامی و انتظامی اعم از ارتش و سپاه تجاوز نمودند ارتش به پیروی از تصمیم هیئت ویژه دولت با خویشتن داری کامل از هر گونه عملی که به ادامه گفت و گو ها لطمه وارد سازد خودداری کرد .

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است : با اینهمه پس از درگیری دو گروه و حزب محلی این درگیری گسترش یافته و منجر به دخالت سپاه شد و در ادامه ارتش نیز مجبور به مداخله شد . در ادامه این بیانیه تاکید شده است : از روز یکشنبه 14بهمن آرامش به منطقه تاحدود زیادی بازگشته است .(10)

اخراج 145نفر به دستور آیت الله خلخالی از ارتش

با حکم آیت الله خلخالی حاکم شرع 145نفر از امیران و افسران ارتش اخراج و ممنوع الخروج شدند .این افراد به اختلاس متهم هستند . (11)

پی نوشت

1- اطلاعات ، 17بهمن 1358، صفحه 2

2- اطلاعات ، 18بهمن 1358، صفحه 2

3- اطلاعات ، 18بهمن 1358، صفحه 1

4- اطلاعات ، 18بهمن 1358، صفحه 3

5-  اطلاعات ، 18بهمن 1358، صفحه 2

6- اطلاعات ، 17بهمن 1358، صفحه 2

7- اطلاعات ، 17بهمن 1358، صفحه 1،در تاریخ 25بهمن 1357 چریک های فدایی خلق سفارت آمریکا را برای ساعاتی اشغال می کنند . با مخالفت امام خمینی ابراهیم یزدی از سوی رهبر انقلاب ماموریت می یابد که ماجرا را فیصله داده و افردای که سفارت آمریکا را اشغال کرده اند از محل سفارت بیرون کند . سید صادق طباطبایی در این زمینه می گوید : «از سه گروه مسلحی که به همراه یزدی به سفارت آمده بودند، یک گروه برای حفظ امنیت سفارت در محوطه باقی ماند و دو گروه دیگر از سفارت خارج شدند. گروه محافظ علی الاصول می بایستی در بیرون از محوطه سفارت وظیفه حفاظتی خود را انجام بدهد، اما سولیوان با ابقای آنان در محوطه سفارت هم موافقت کرد. رهبر این گروه، کسی بود که بعدها به "ماشاءالله قصاب" معروف شد. متأسفانه استقرار این نیرو در داخل سفارت موجب بروز مشکلات فراوانی شد. رفتار این فرد و گروهش با معیارهای اسلامی فاصله داشت. آنها با دریافت پول از مراجعین ایرانی، برای گرفتن ویزا از حضور خود سوء استفاده می کردند؛ بعضاً مشروبات الکلی نیز مصرف می کردند. » وی ادامه می دهد : رفتار آنها موجب شکایت مسئولان سفارت شد. اما آنها حاضر به ترک محوطه سفارت نبودند. در زمانی که آقای دکتر یزدی در وزارت امور خارجه بود و سولیوان هم از ایران رفته و ناس کاردار سفارت و عهده دار امور شده بود. با افزایش شکایت ها و رفتارهای غیر اسلامی، درنهایت با موافقت و دستورآیت الله مهدوی کنی، رئیس کمیته مرکزی انقلاب اسلامی ایران ماشاءالله قصاب و گروهش از سفارت بیرون کشیده شدند. (رک از اشغال سفارت آمریکا تا نقش رجایی و نبوی در شکست مذاکره با کارتر  ، فرارو به نقل از خبرآنلاین ، 17آبان 1391) «سید محمد هاشمی» یکی از اعضای دانشجویان پیرو خط امام که در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در روز 13آبان 58 به همراه دیگر دوستانش نقش داشته است در باره این فرد می گوید : افرادی بودند که به اسم انقلاب عده ای را می‌گرفتند و تسویه حساب می‌کردند. افراد را می کشتند و اموالشان را می‌بردند... ماشاءالله قصاب هم یکی از همین آدم‌هابود که مثل شعبان بی‌مخ فکر می‌کرد در فراز فعالیت های دفاع از انقلاب اسلامی جایی را به نام سفارت آمریکا سفت و سخت چسبید ...(رک دانشجویان را متهم به سند سازی می کردند ، خبرگزاری فارس ، 17بهمن 1387)

8-  اطلاعات ، 17بهمن 1358، صفحه 5

9- اطلاعات ، 17بهمن 1358، صفحه 3، حبیب الله پناهی یک بهایی سرمایه دار بود . وی توسط گروهی که او را یک سرمایه دار استثمارگر می خواندند ترور شد. وی با هلیکوپتر از ارومیه به تبریز برای مداوا منتقل می شود ولی معالجات موثر نیفتاده و وی کشته می شود . سایت های منتسب به فرقه ضاله بهائیت او را یکی از شهدای!!! خود می دانند که به دلیل اعتقاداتش ترور شده است .( رک امریکن بهائی نوامبر 1985 ). حبیب الله پناهی یکی از ٢٠٦ نفری است که نامش در گزارش سال ١٩٩٩ جامعه جهانی بهائی منتشر شده. این گزارش تحت عنوان طرح مخفیانه ایران برای نابودی یک جامعه مذهبی! لیستی ادعایی از بهائیانی که از سال ١٣٥٧ کشته شده اند منتشر کرده است . این ادعا ها در حالی است که پناهی طبق گزارش روزنامه ها توسط یک گروه غیرمذهبی با گرایشات کمونیستی و به دلیل سرمایه دار بودن و اینکه مردم را استثمار کرده بود ترور شده بود و این ترور نیز ربطی به اعتقادات ! او نداشت .بررسی مورد به مورد ادعاهای سازمان های عریض و طویل به اصطلاح حقوق بشری نشان می دهد که این سازمان ها برای زنده ماندن دست به هر دروغ سازی می زنند .

10-  اطلاعات ، 17بهمن 1358، صفحه 10

11- اطلاعات ، 18بهمن 1358، صفحه 1

پژوهشگر:سیدروح الله امین آبادی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها