کد خبر: ۱۱۲۶۳۸
زمان انتشار: ۰۰:۰۳     ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
یک زن سرباز سابق ارتش آمریکا در جنگ عراق و افغانستان گفت: سربازان آمریکایی در جنگ ها دیدگاه سیاسی ندارند و فقط وسیله ای برای تحقق اهداف دولت و صهیونیست ها هستند.
به گزارش 598 به نقل از ایرنا، ˈمونیکا ویتˈ در همایش دانش آموزی ˈرویای آمریکاییˈ در مشهد افزود: در حقیقت براساس سیاست های دولت نیازی به دانستن سربازان درباره علت جنگ و شرکت در آن نیست و تنها این افراد آنچه را که باید به عنوان سرباز بدانند به آنان تفهیم می شود.

وی بیان کرد: به دفعات در جنگ آمریکا با عراق و افغانستان دیدم که سربازان زن و مرد به علت کشتن افراد بی گناه و احساس پوچی و بی هدفی خود، دست به خودکشی می زدند.

او اظهار کرد: سربازان با این باور که برای برقراری عدالت می جنگند وارد ارتش آمریکا می شوند اما پس از اینکه به واقعیت ها دست می یابند متوجه می شوند که همه باورهایشان برای جنگ اشتباه بوده و به جایی می رسد که درک این حقیقت برای آنان بسیار تلخ و ناگوار می شود.

وی گفت: درک حقیقت جنگ و اینکه شرکت در آن کار اشتباهی بوده، آن چنان احساس ناخوشایندی را در قلب سربازان آمریکایی به وجود می آورد که دست به خودکشی می زنند.

بانوی سرباز آمریکایی افزود: سیاست های آمریکا رنج بسیاری برای خانواده ها و سربازان به همراه آورده و آنچه در فیلم های هالیوود از ارتش این کشور ترسیم می شود دور از واقعیت است.

وی اظهار کرد: شرایط برای سربازان آمریکایی بسیار ناگوار است و حقایقی در ارتش وجود دارد که هیچ گاه در هالیوود به آن پرداخته نشده است.

او ادامه داد: جنایت های فراوانی از جمله تجاوز جنسی به زنان سرباز، به قتل رساندن افراد بی گناه در جنگ و سرقت اموال در ارتش آمریکا رخ می دهد و قساوت بحدی می رسد که سربازان به همرزمان خود نیز رحم نمی کنند.

این روشنفکر آمریکایی در تشریح تجارب گذشته و نحوه زندگی خود گفت: در رشته مطالعات خاورمیانه با مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا دانش آموخته شدم و به مدت 12 سال در نیروی هوایی ارتش خدمت کردم و در دو جنگ عراق و افغانستان شرکت داشتم.

او افزود: کار من در جنگ مقابله با تروریست بود و از آنجا که آمریکا مسلمانان را تروریست می دانست در پی حقیقت جویی، درباره اسلام تحقیق کردم و به آن علاقه مند شدم.

وی بیان کرد: در مسیر تحقیقاتم متوجه شدم که کار ارتش آمریکا در جنگ با عراق و افغانستان و کشتن افراد بی گناه درست نیست و همچنین از تغییر دیدگاه جهان نسبت به مردم کشورم نگران بودم.

او اظهار کرد: برای تبیین حقیقت و باور مردم کشورم برای جهان فعالیت های سیاسی و سخنرانی های متعددی انجام دادم، در جنبش وال استریت نیز شرکت کردم و سپس به ایران آمدم و مسلمان شدم.

فعال جنبش ضد وال استریت در مورد اظهارات آمریکا در مورد آزادی زنان ایرانی، گفت: من به عنوان کسی که با زنان ایرانی محجبه هم افزایی داشتم معتقدم که آزادی آنان از زنان آمریکایی بیشتر است و بیان این مطالب فقط تبلیغات سیاسی است.

عملکرد پناهندگان ایرانی مقیم آمریکا منافقانه است

ویت افزود: پارسال که از ایران به آمریکا بازگشتم و با حجاب در بین مردم کشورم حضور یافتم از سوی پناهندگان ایرانی حرف های زیادی شنیدم و تحت فشار قرار گرفتم.

او بیان کرد: پناهندگان ایرانی و کسانی که در شبکه های تلویزیونی صهیونیستی و آمریکایی فعالیت داشتند، می گفتند در ایران آزادی نیست، تلاش کردند به من بفهمانند که داشتن حجاب مفهوم سیاسی دارد و نشان می دهد که من طرفدار ایران هستم.

وی اظهار کرد: عملکرد پناهندگان ایرانی مقیم آمریکا نسبت به هموطنان خود و تصویرسازی غیرواقعی آنان از جامعه آمریکایی منافقانه است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها