کد خبر: ۱۱۳۶۵۸
زمان انتشار: ۰۸:۴۵     ۲۶ بهمن ۱۳۹۱
دومین شب از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برنده نداشت و هر دو بازی با نتیجه مساوی به پایان رسید.
به گزارش 598 به نقل از مشرق، در ادامه مسابقات دور رفت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا دو بازی مهم به صورت همزمان از ساعت 11:15 چهارشنبه شب برگزار شد و هر دو دیدار به تساوی انجامید. نتایج و اطلاعات کامل لیگ قهرمانان اروپا را در اینجا ببینید.

در مهم‌ترین دیدار منچستریونایتد در ورزشگاه مملو از تماشاگر سانتیاگو برنابئو مهمان رئال مادرید بود. دو تیم 42 موقعیت گل روی دروازه هم داشتند که البته سهم رئال با 14 موقعیت درون و 14 ضربه خارج از چارچوب بسیار بیشتر بود، اما درخشش داوید دخئا تساوی ارزشمندی را برای مردان سر الکس فرگوسن به همراه داشت. منچستر هم 9 ضربه داخل و 4 ضربه خارج از چارچوب داشت این بازی در نهایت با نتیجه یک بر یک مساوی خاتمه یافت. فیلم صحنه های خطرناک و گلهای این دیدار را در اینجا ببینید.

رئال مادرید که از همان ابتدای بازی روی دروازه منچستر فشار می‌آورد در دقیقه ششم اولین موقعیت خطرناک بازی را خلق کرد و شوت زیبای کوئنترائو با بدشانسی به تیر دروازه برخورد کرد.

در دقیقه 20 وین رونی روی کرنری که داور به اشتباه اعلام کرده بود توپ را روی دروازه ارسال کرد و ولبک از راموس خود را جدا کرد و با ضربه سری دقیق دروازه دیه‌گو لوپز را گشود، این اولین گل ولبک در لیگ قهرمانان بود که آن را در دیداری حساس به ثمر رساند.


در دقیقه 30 رونالدو در اولین بازی مقابل منچستریونایتد پس از انتقالش از این تیم به رئال مادرید، توانست گل بزند تا بازی یک بر یک مساوی شود؛ آنخل دی‌ماریا سانتری زیبا از سمت چپ انجام داد و رونالدو با پرشی فوق‌العاده و با ضربه سری محکم توپ را به گوشه دروازه رساند. این گل یادآور گل او در فینال جام حذفی دو سال پیش مقابل بارسلونا بود. 


نکته جالب خوشحالی نکردن رونالدو پس از زدن گل بود. این هفتمین گل رونالدو در هفتمین بازی این فصل لیگ قهرمانان بود و وی به تنهایی در صدر گلزنان قرار گرفت.

دقیقه 35 ولبک می‌توانست گل دوم خود و منچستر را بزند که با بدشانسی توپ با فاصله کمی از کنار دروازه رئال عبور کرد. نیمه اول نیز با همین نتیجه یک بر یک به پایان رسید.

هر دو تیم به دنبال گل دوم بودند و موقعیت‌های بسیاری را روی دروازه هم ایجاد کردند که سهم رئال از این بین بیشتر بود که دخئا با واکنش‌های عالی خود مانع گل‌زنی آنها می‌شد. در یک صحنه در اواخر نیمه اول، دی‌ماریا با حرکتی عالی چند بازیکن یونایتد را جا گذاشت اما فیل جونز او را هل داد و به زمین زد. فلیکس بریش، داور مسابقه این صحنه را پنالتی تشخیص نداد.

در نیمه دوم نیز اولین موقعیت خطرناک را رئال مادرید به وجود آورد که با واکنش زیبای دخیا دروازه‌بان منچستر توپ از روی خط دروازه بیرون کشیده شد.


در این نیمه هم اتفاقی روی داد که باعث اعتراض شدید منچستری‌ها شد. رافائل واران در حالی که پاتریس اورا داشت تک به تک می‌شد او را به زمین زد اما در حالی که همه منتظر بودند رنگ کارتی را ببینند که داور می‌خواهد نشان دهد، بریش خطا هم نگرفت!

دقیقه 70 منچستر در تیرک دروازه هم با رئال مساوی کرد و این بار ضربه سنگین فن‌پرسی به تیر دروازه رئال برخورد کرد و چند ثانیه بعد او با لوپز تک به تک شد اما ضربه‌اش قدرت لازم را نداشت و ژابی آلونسو آن را از روی خط دروازه بیرون آورد.

بازی با دو صحنه خطرناک برای دو تیم به پایان رسید. ابتدا ضربه ایستگاهی رونالدو در حالی که دخیا کاملا تسلیم شده بود روی تور دروازه فرود آمد، و ون‌پرسی هم در موقعیتی نسبتا خوب از زاویه بسته ضربه‌ای عالی زد که لوپز آن را به کرنر فرستاد.

**************
در بازی دیگر نیز در اوکراین، تیم فوتبال شاختار دونتسک در ورزشگاه دونباس آره‌نا پذیرای بورسیا دورتموند بود که این بازی در پایان با نتیجه 2 بر 2 مساوی به پایان رسید.


گل اول این بازی در دقیقه 31 توسط سرنا برای شاختار به ثمر رسید تا اوکراینی‌ها امیدوار به پیروزی در این دیدار باشند اما لواندوفسکی در دقیقه 41 گل مساوی را به ثمر رساند تا نیمه اول با نتیجه مساوی یک بر یک خاتمه یابد.

در نیمه دوم نیز شاختار در دقیقه 68 توسط کاستا به گل دوم رسید، اما باز هم دورتموند توسط هوملس در دقیقه 87 به گل تساوی دست یافت.


این بازی همچنین تحت‌الشعاع خبر سانحه هوایی اوکراین بود که ساعاتی پیش از مسابقه رخ داد و طی آن 3 نفر کشته شدند و گفته می‌شد که چند تن از هواداران دو تیم نیز از مسافران این هواپیما بوده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها