کد خبر: ۱۱۳۹۴۹
زمان انتشار: ۰۹:۵۹     ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
یک زندانی که به جرم مواد مخدر در زندان جیرفت در انتظار اجرای حکم اعدام است، حافظ 2 جزء از قرآن مجید شد.
حسین برشان، رییس اداره زندان جیرفت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه کویر، با اعلام این خبر افزود: مددجو «ر.پ» از سه سال قبل به جرم مواد مخدر با حکم اعدام در زندان جیرفت به سر می برد که در بدو ورود قادر به خواندن قرآن نبود اما با شرکت در برنامه های فرهنگی و کلاس‌های قرآنی موفق به حفظ 2 جزء از قرآن مجید شده است.

برشان افزود: مددجویانی که زمینه های قرآنی فعالیت داشته باشند می توانند از امتیازات خاصی برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: در زندان با برنامه‌ریزی واحد فرهنگی کلاس‌های زیادی در خصوص آموزش قرآن در رشته های ترتیل، روانخوانی، روخوانی، تفسیر و حفظ برگزار می‌شود.

برشان خاطرنشان کرد: تعدادی از مددجویان با بهره‌گیری از کلاس‌های آموزشی قرآنی توانسته‌اند چند جزء از قرآن را نیز حفظ کنند.

رییس زندان جیرفت اظهارکرد: یکی از مددجویان به نام «م.س» به جرم شرارت به اعدام محکوم شده بود و در بدو ورود به زندان حتی سواد خواندن و نوشتن نداشت اما با شرکت در کلاس‌های آموزشی کلاسیک و قرآنی با دریافت گواهینامه مربی‌گری قرآن، در حال حاضر در زندان مشغول آموزش قرآن به دیگر مددجویان است.

وی هم‌چنین در خصوص اهمیت و ارزش قرآن کریم گفت: قرآن عامل اصلی هدایت‎گر و تربیت کننده افراد و جوامع بشری به سوی کمال و نیل به ارزش‌های اخلاقی وانسانی است.

برشان در پایان خاطرنشان کرد: قرآن کریم در برگیرنده هدایت و سعادت انسان در دنیا و آخرت است و در تمام مراحل زندگی رهبر و راهنمای انسان به سوی کمال است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها