کد خبر: ۱۱۴۰۸
زمان انتشار: ۲۳:۲۴     ۳۱ فروردين ۱۳۹۰
يك نويسنده و تحليلگر سعودي منتقد رژيم حاكم اعلام كرد، انتخابات شوراهاي شهر كه بزودي در عربستان برگزار خواهد شد، انتخاباتي صوري است و اصولا اين شوراها هيچ فايده‌اي براي مردم ندارد و نبايد مردم در آن شركت كنند.
به گزارش فارس، محمد المسعري در گفت‌وگو با شبكه خبري العالم با اشاره به اين كه زمان برگزاري انتخابات به مدت دو سال به تاخير افتاده است، گفت: اساسا اين شوراها فاقد هرگونه كارايي و ارزشي است.

وي افزود: اين شوراها كارايي و عملكردي ندارند به طوري كه در خصوص جاري شدن سيل در جده كه صدها نفر در آن غرق شدند، هيچ اقدامي صورت ندادند.

المسعري گفت: اين مسايل نشان مي‌دهد اين شوراها صوري است و به همين دليل مردم عربستان نبايد در اين انتخابات شركت كنند.

* وجود مولفه‌هاي تغيير در عربستان

وي در باره زمينه‌هاي بروز تغيير در عربستان گفت: فضاي سياسي موجود در عربستان نشان مي دهد كه همه مولفه‌هاي تغيير در كشور وجود دارد.

المسعري افزود: مردم عربستان از فرهنگ بالايي برخوردار هستند كه اين مساله امكان حصول تغيير را فراهم مي‌كند به ويژه اين كه توانمندي مالي كشور در سطحي است كه مي توان دولت به روز، پيشرفته و توانمند تشكيل داد.

* هزينه ميلياردي عربستان براي شكست انقلاب مصر

وي اظهار اميدواري كرد كه رژيم حاكم سعودي به سمت اضمحلال پيش برود.

المسعري درباره تاثير انقلاب مصر بر عربستان نيز گفت: انقلاب مصر تاثير عميقي بر مردم عربستان داشته است.

وي تاكيد كرد كه اگر مسوولان با تدبيري در مصر روي كار آيند، عربستان را به علت هزينه ميلياردها دلاري براي به شكست كشاندن انقلاب مردم مصر، تلاش براي بقاي رژيم مبارك و توطئه رياض به همراه آمريكا و رژيم صهيونيستي، بازخواست خواهند كرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها