کد خبر: ۱۱۴۷۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۹     ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۰

سرویس اندیشه ندای انقلاب-محمود موافق/شاید این نکته از سفر پر برکت رهبر انقلاب به قم که در آن اشاره به گسترش اباحه گری با توسل به فرقه های ضاله همچون بهائیت ، عرفان های کاذب و کلیسای خانگی شده بود از جمله مواردی بود که آنچنان که باید و شاید مد نظر اندیشمندان حوزه های فرهنگ به خصوص بحث فرقه ها قرار نگرفت ما  بر خورد فرض می دانم که با تمام قوا در پی منویات رهبر انقلاب بوده تا بتوانیم با استعانت از ذات مقدسه معصومین بر دنیای تاریک این خفاش صفتان نوری تابیده شود .

 جريان تبليغ و تبشير مسيحيت
جريان تبليغ و تبشير مسيحيت بدون در نظر گرفتن اختلافات فرق و مذاهب مسيحي با تشكيل اردوگاه صليبي در سطح جهان با تمام امكانات اقدام به جذب مسلمانان و پيروان ديگر اديان مي‌نمايند.
اين جريان در قالب تشكل‌هاي فرقه‌اي از جمله كليساهاي خانگي (كليساي محرمانه) محافل محرمانه و فرقه‌هاي صليبي با ارتباط‌گيري مستقيم با سرشاخه ها که معمولا در تهران و بعضاً كشورهاي خارجي و اخذ كمك مالي و ... در سطح تقريباً گسترده اقدام تبليغي مي‌نمايند و متأسفانه موفق به جذب تعدادي از مسلمانان شده‌اند لازم به ذكر است كه اقليت مذهبي پروتستان و منشعب آن جيززانلي يكي از مهمترين دغدغه‌هاي کارشناسان حوزه فرهنگ در حوزه اقليت‌هاي ديني است.
 اين اقليت مذهبي با وابستگي به خارج از كشور و هدايت مستقيم از سوي جريان پروستانتيزم بين‌الملل، سياست‌هاي تبليغ و تبشير آنان را پیگیری می نمایند از معضلات جدي حال و آينده حوزه فرهنگ خواهد بود.
به همین دلیل در حال حاضر با توجه به جريانات بعد از 11 سپتامبر سعي و تلاش بلوك غرب به ويژه آمريكا در مهار دولت‌ها و حركت‌هاي اسلامي است.
 يكي از مهمترين راه‌حل‌هاي پيش‌روي توسعه تبليغ و تبشير مسيحيت در كشورهاي اسلامي همین جریانات تبشیری هستند.
تمام فرقه‌هاي مورد قبول  و مطرود پروتستان‌ چون شاهدان يهود، مرمون‌ها، مونيسم و ... در يك اردوگاه مشترك تجمع داشته و اتحاد عمل و نظر دارند و هدف همه آنها با هدایت سرویسهای جاسوسی غربی، ضرورت مسيحيت جهاني و لزوم تبليغ و تبشير مسيحيت به ويژه در مناطق اسلامي است.
يكي از اين فرقه‌ها جيززانلي (فقط مسيح) به سركردگي« ب ص خ» است.
اين فرقه منشعب از كليساي جماعت رباني مي‌باشد ابتدا در گيلان شهر رشت و با مسئوليت همين فرد كار خود را آغاز كرد.


چرا كليساي خانگي
شايد با شنيدن نام كليساي خانگي اين سوال در ذهن بسياري پيش بيايد كه چه طور يك كليسا مي‌تواند يك خطر براي دين ستيزي و حذف اين عنصر الهي از زندگي مردم باشد. مگر دين مسيحيت جزو اديان رسمي جمهوري اسلامي ايران نيست و در قانون اساسي به آن اشاره نشده است؟ شايد بتوان پاسخ اين سوال‌ها را با اين سوال داد كه چرا با توجه به وجود صدها كليساي فعال در سطح كشور و اجازه برگزاري آزادانه مراسمات مذهبي، كليسهاي خانگي كه جنبه مخفي دارند، در حال شكل گيري است؟
آن چيز كه برخي از دستگير شدگان كليسهاي خانگي به آن اعتراف كرده‌اند، اين است كه اين اماكن كه نام كليسا را بر خود نهاده‌اند نه تنها مكاني براي عبادت نيست بلكه به مكاني براي ترويج عقايد ضد ديني به ويژه اسلامي و مقابله با نظام جمهوري اسلامي ايران تبديل شده است. به گفته اين افراد، مسئولان اين كليساها به هيچ وجه دین مسیح را تبلیغ نمیکنند و فقط قصدشان کم کردن تعداد جوانان مسلمان و دین گریز كردن انها است و تحت هيچ شرايط برایشان مهم نیست که چقدر به مسیح ایمان دارند. بنابراين اين اماكن به محلهاي براي ترويج موضوعات غيراخلاقی و اعمال خلاف عرف و مذهب تبديل شده است.
 
كليساي خانگي چيست؟
كلیساهای خانگی، خانه هایی هستند كه مبلغان مسیحی و یا افراد مرتد تازه جذب شده، مالكیت و یا اجاره آنها را در اختیار دارند. این محل‌ها از سوی سازمان‌های كلیسایی وابسته به غرب و صهيونيست‌ها با مبالغ قابل توجهی به اجاره در آورده می‌شوند تا توسط مالك، امور شناسایی و جذب جوانان در آنها صورت بگیرد. این مكان‌ها عمدتا شاهد رجوع جوانان تازه جذب شده هستند كه موقعيت بسيار خوبي را براي مبلغ پديد مي‌اورد كه از اين جوان يك مهره مطيع بسازد.متاسفانه در حال حاضر اين پديده به شدت در حال ترويج در كشور است و به گفته منابع امنيتي بیشترین آمار در خصوص كلیساهای خانگی مربوط به شهرهای تهران، كرج و رشت است. اين موضوع در حالي است كه چندي پيش رسانه‌ها از شناسايي و كشف 200 كليساي خانگي در مشهد خبر دادند.
 kelisa-3
یکی ا زمحافل کلیسای خانگی

 

 

جیزز اونلی
«جیزز» در زبان انگلیسی به معنی «عیسی» است و قید «اونلی» به این معنی است که این فرقه انحرافی، مسیح(ع) را در جایگاه خدا قرار داده و بر این باور است که تنها مسیح(ع) همه چیز است و غیر از او به عنوان مبدأ آفرینش کائنات چیزی را نمی‌توان متصور بود و جالب این‌که این فرقه حتی اعتقادات مسیحیان درباره تثلیث (پدر، پسر، روح‌القدس) را زیر سؤال برده و حتی پاپ، رهبر کاتولیک‌‌های جهان را نیز تکفیر کرده و فرد بی‌دینی می‌نامند.
آنچه که واضح است، جیزز اونلی جزو هیچ یک از مذاهب شناخته ‌شده مسیحی یعنی کلیسای کاتولیک، پروتستان و ارتودکس و حتی زیرشاخه‌های آنها نیز نیست، بلکه پیرو عقاید و برداشت‌های گروهی از واعظان بدعت‌گزار آمریکایی است که در قرن بیستم متولد شده است.
با توجه به بدعت‌هایی که این فرقه انحرافی در دین حضرت مسیح(ع) ایجاد کرده‌ از جمله در خصوص غسل تعمید مسیحی، آموزه‌های مهم در خصوص شخص مسیح(ع) و رابطه‌اش با خدا و نیز در رابطه با تثلیث، روش آنان از سوی تمام کلیساهای جهان مردود اعلام شده و کلیسای جهانی از کسانی که مطابق تعلیمات اشتباه این فرقه تعمید گرفته‌اند، خواسته‌اند که دوباره و این بار به روش درست و بر اساس کتاب مقدس، تعمید بگیرند.
 
چگونگی شکل گیری
فرقه جيززانلي در سال 1374 در گيلان شكل گرفت عناصر تشكيل دهنده آن معمولاً آن عده از افرادي هستند كه به دليل بروز اختلافات با كليساي جماعت رباني از آن كليسا اخراج و توسط رئيس فرقه جماعت نام آنها را ياران شيطان ناميد و از همه مسيحيان خواستند تا آنان را در بين خود طرد نمايند.
عليهذا اعضاي طرد شده اين جماعت همچون «ب ص خ» و «ي ن» در شهرهاي رشت و انزلي شروع به فعاليت و جذب نيرو از جوانان مسلمان منطقه نموده كه تا  پايان دهه 1370 تعداد اعضای هسته مرکزی آن 50 الي 60 نفر و در حال حاضر بالغ بر 140 الي 147 نفر است.
اين فرقه توانسته تعداد زيادي از مسلمانان شيعه را با شيوه‌هاي تبليغي خود از دين اسلام خارج و در كليساهاي خانگي جذب نماید این فرقه نشستهای  هفته‌اي به عنوان جلسه عبادي در منازل عناصر خود برگزار می نماید و چندی پیش شاهد انجام مراسمات غسل تعميد گروهی، در دريا توسط عناصر این فرقه بودیم .

 

kelisa-4

(فیروز .خ )و شیرین از سرکردگان این فرقه در ایران

 

 


عناصر اصلي فرقه جيززانلي (فقط مسيح)
«ب ص خ» شبان اين فرقه در سال 1977 در كشور كنگو شهر كينشازا به دنيا آمد وي از پدر ايراني ( از كارگزاران رژيم سابق در سفارت ايران در كنگو) و مادري اهل آن كشور متولد شده است بهروز با نام مستعار ماركو از عناصر اصلي كليساي ايراني مي‌باشد. (ضمناً اين گروه خود را جيززانلي نمي‌دانند و از اين اسم حساسيت دارند، اما در مكاتبات اداري تشكيلات و به جهت بي‌‌اهميت كردن اين گروه از اين نام استفاده مي‌شود) وي تابعيت فرانسوي داشته و به زبان فرانسوي تسلط كامل دارد وي به دليل تسلط نسبي به زبان انگليسي روابط خارجي كليساي ايران را عهده‌دار بوده و براي دريافت تعاليم جماعت مذكور و كمك مالي آنان با شخصيت‌هايي مانند والد فرانك، راتين، الكسي، گراف و ... ارتباط دارد وي همچنين سفرهاي متعددي به كشورهاي اروپايي بخصوص فرانسه و آلمان داشته و با سفارتخانه‌هاي فرانسه و كنگو ارتباط دارد و بعضاً در برنامه‌هاي ماهواره‌اي غربي و ايرانيان مقيم خارج شركت و به تبليغ اعتقادات كليساي جهاني مي‌پردازد.
بهروز همراه برادرانش كيوان و فيروز خ و خواهرش شيرين عضو كليساي جماعت رباني بودند كه به دليل وجود اختلاف از آن مجموعه منفك گرديده مبادرت به تبليغ و تبشير مسيحيت در قالب كليساي خانگي نمودند.
بهروز با اعتقادات جماعت رباني كه معتقد به سه شخصيت خدايي مي‌باشند به مخالفت پرداخته و  از كليساي جماعت رباني اخراج مي‌گردد بعد از مدتي از رشت‌ به تهران رفته و در منطقه ستار خان ساكن گرديده است و در حال حاضر در تهران با شخص ديگري به نام «ب ا» شركتي تحت عنوان فروش لوازم الكترونيكي و كامپيوتري تأسيس نموده است.

 

kelisa-1

«ی ن» شبان فرقه در كليساي رشت

 

 


شبان فرقه جيززانلي در رشت
«ي ن » به عنوان شبان فرقه در كليساي رشت به جذب و فعاليت تبشيري مشغول است وي در راستاي اهداف تشكيلاتي فرقه موردنظر مرتباً با بهروز شبان فرقه در كليساي تهران و بهنام در كليساي كرج مرتبط مي‌باشد يوسف در حال حاضر از طريق نقاشي ساختمان و كمك آهنگري در رشت ارتزاق مي‌نمايد وي در سال 1374 به اين فرقه پيوسته و تغيير دين داده است و نسبت به اين عمل خود خوشبين و به صورت افراطي به اين فرقه معتقد مي‌باشد. وي متأهل و داراي دو فرزند مي‌باشد و همسرش نيز از اسلام خارج  شده است.

 

 

kelisa-2

«ب ص خ» از عناصر اصلی فرقه

 


جامعه هدف برای جذب در این فرقه
 
1 ـ دختران و پسران فراری از خانه
2 ـ افراد معتاد که در مراحل ترک اعتیاد هستند به ویژه در کمپ‌های بازپروری
3 ـ افرادی که دارای مشکلات عاطفی و احساسی هستند
4 ـ بعضا افرادی که نارضایتی‌هایی از عملکرد سیستم حکومتی دارند
 
تشکیلات
کلونی‌هایی که این فرقه تشکیل می‌دهد معمولا گروه‌های ده تا بیست نفره هستند که هر کدام به صورت مستقل عمل کرده و در نهایت زیر نظر یک فرد هماهنگ‌کننده در آن استان عمل می‌کنند، که از آن به «شبان» تعبیر می‌شود.
 
سرپل‌های ارتباطی و رسانه‌ای
 
1 ـ این فرقه معمولا از سوی کشورهای آذربایجان و ارمنستان تغذیه تبلیغاتی و مالی می‌شوند.
2 ـ ارتباط‌های آشکار و پنهان با شبکه‌های ماهواره‌ای دارند.
3 ـ در فضای مجازی نیز به واسطه عناصر داخل و خارج از کشور خود،‌ می‌کوشند که حضوری مؤثر داشته باشند.
 
شیوه‌های اغوا
 
از مهمترین شیوه‌های اغوا توسط این فرقه، تبلیغ این موضوع است که شما با گرویدن به این فرقه، از آزادی عمل برخوردار شده و تمام قیود شرعی و عرفی از اعمال شما برداشته می‌شود. این در حالی است که مسیحیان واقعی نیز دارای اصول شرعی هستند که پیروان راستین آن، ملزم به رعایت آن هستند.
 
ویژگی‌ها
 
برخلاف کلیسایی‌های رسمی که خود را در مسائل سیاسی دخیل نمی‌کنند، این فرقه‌های انحرافی شدیدا سیاسی شده و به سوی خشونت‌گرایی حرکت می‌کنند.
 
در پایان جهت تنویر افکار خوانندگان عزیز در خصوص این‌که چرا به این گروه‌ها، فرقه گفته می‌شود، به شاخصه‌هایی اشاره می‌شود که تمام اندیشمندان و متفکران این حوزه بر آن متفق‌القول هستند:
 
1 ـ تشکیل محافل مخفیانه
2 ـ ارتباط با کشورهای بیگانه
3 ـ خشونت‌گرایی و ترور درون‌گروهی
4 ـ گرفتن تعهد سرسپردگی از کسانی که جذب این گروه‌ها می‌شود.
5 ـ استفاده از روش‌های کنترل ذهنی برای جذب افراد.
 
مختصري از گرايشات فكري و فعاليت‌هاي فرقه جيززانلي
اين فرقه عيسي(ع) را خدا مي‌داند به كليساي اعتقادي ندارد و معتقد است در هر مكاني كه چند نفر دور هم جمع شوند آن مكان مقدس است و مي‌توان به دعا و عبادت پرداخت. به طوري كه منازل افراد و پارك‌ها و كنار دريا و ... از مكان‌هاي تشكيل جلسات اين گروه مي‌باشد گروه مزبور حتي از توهين نسبت به اسلام و مقدسات ابايي ندارد عناصر اصلي اين فرقه معتقدند كه ما مسيحيت آزاديم (سبك جديد مسيحيت) سازمان ملل حامي ماست و کسی نمي‌تواند با ما برخوردي داشته باشد.
از جمله فعاليت‌هاي اين گروه برگزاري جلسات مذهبي، آموزش عناصر، جذب افراد از جمله شيعيان و ... مي‌باشد اين فرقه در راستاي اهداف تشكيلاتي خود هر سال دو بار اردوي تفريحي داشته و معمولاً در اين اردوها تعدادي نيز به عنوان عضو جديد غسل تعميد مي‌گيرند.
درخصوص درك هر چه بيشتر و شناخت گرايشات فكري اين فرقه خوب است تعاملي در اظهارات مؤسس اين فرقه داشته باشيم. ايشان در يكي از مناسبت‌هاي فرقه‌اي اظهار داشته‌اند. امروز بسياري از كليساها چه در داخل و چه در خارج خود را براي بيداري آماده نگه مي‌دارند نكته مهم در بيداري روحاني آمادگي است دشمنان انجيل جسماني هستند و اگر ما نيز جسماني باشيم از بين خواهيم رفت اينجاست هر كس كه با هوش‌تر باشد پيروز مي‌شود و معلوم است كه حكومت ايران و اطلاعات آن به خاطر داشتن اطلاعات و تجربيات و قدرت بسيار از ما قوي‌تر است و اگر هدايت و كمك روح خدا نبود تاكنون ما از بين رفته بوديم.
در جاي ديگر مي‌گويد بر اساس پيش‌بيني كتاب مقدس سفر رئيس‌جمهور سودان به ايران مهم است چون آن جنگي كه در دوره هفت‌ساله رخ مي‌دهد در يك طرف آن كشورهايي مانند ايران، ليبي، روسيه و چين هستند و طرف ديگر آن اسرائيل و غرب قرار دارد ما در حال ديدن و مشاهده زمينه‌هاي آن هستيم هر چند كه قطعاً در زمان وقوع چنين جنگي ما به عنوان عروس به آسمان رفته و اين جنگ را نمي‌بينيم.
منابع مالي فرقه:
منابع مالي اين فرقه از عشر يعني يك قسمت از ده قسمت درآمد اعضاء جهت فعاليت‌هاي خود تامین می گردد، از سوي ديگر گفته مي‌شود اين فرقه از نظر مالي در حد متوسط بوده و از كشورهاي ديگر از جمله ارمنستان دريافت مي‌نمايند به طوري كه سران اين فرقه اظهار داشته‌اند از كليساهاي خانگي و افراد مسلمان نيز در خارج كمك مالي اخذ مي‌نمايند.
شيوه جذب جهت انجام فعاليت‌هاي تبشيري
به طور كلي سران و عناصر اصلي فرقه‌هاي تبليغي و تبشيري مسيحيت پس از شناسايي افراد مستعد با پوشش‌هاي مختلفي نظير كاريابي در خارج از كشور پس از غسل تعميد و نيز گرفتن ويزاي خارج از كشور براي جوانان، آنان را جهت انجام فعاليت‌هاي تبشيري نشان كرده و سپس مراحل مختلف تبليغ را بر روي ايشان پياده مي‌كنند از همين رو عناصر تبليغي فرقه جيززانلي نيز در جذب و انجام فعاليت‌هاي تبليغي مسيحيت از نقاط ضعف افراد و خانواده‌ها نهايت بهره‌برداري مي‌نمايند عواملي نظير بي‌قيدي، اعتياد، ضعف اقتصادي و مشكلات معيشتي، مسائل سوءاخلاقي و ... همگي از پارامترهايي هستند كه بستر مناسب را براي انجام فعاليت‌هاي تبشيري ايجاد مي‌نمايند به طوري كه عنصر تبليغي با استفاده از هر يك از زمينه‌هاي موجود فرد را از درون تهي كرده ظاهراً اقدام به تخليه دروني فرد از گناه مي‌نمايند و نيز با بيان مطالب به ظاهر جالب و استفاده از الفاظ زيبا، ايمان ايشان را گرفته آنها را به زانو درآورده و سپس به عنوان نوايمان از آنها استفاده مي‌نمايند. از تأكيدات سران فرقه به نو ايمان اين است كه هرگز به طور آشكار و علني مبادرت به تبليغ ننمايند و افراد مستعد را شناسايي و مسائل به ايشان عرضه و در صورت تمايل و وجود زمينه‌هاي لازم او را به ايشان معرفي تا مراحل بعدي طي شود.
ارتش سری
یکی از مواردی که به صورت مشترک در همه فرقه های انحرافی وجود دارد تشکیل گروهایی برای ترور مخالفین است.
گروه های تبشیری مسیحیت نیز با راه اندازی تشکیلاتی به نام ارتش سری به این گونه اعمال فرق گرایانه دست می زنند.
اهداف آنان در مرحله اول اعضای بریده از فرقه هصتند زیرا این افراد می توانند با روشنگری اعمال قیبح فرقه گراایانه این گروها از فریب خوردن عده زیادی از افراد به این گروه ها جلوگیری نمایند که خود باعث ضربه زدن به اهداف فرقه ای می گردد.
در مرحله بعد افرادی که به روشنگری در خصوص آنان می پردازند در معرض تهدید و ترور قرار می گیرند.
کلیسای خانگی پروژه‌اي براي اسلام ستيزي
مبارزه با اسلام و تبلیغات منفی علیه این دین بزرگ آسمانی ، سالهاست به یک راهبرد در آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی تبدیل شده است. چراكه آنها به خوبي دريافته‌اند كه افزايش ضريب نفوذ اسلام در جوامع مختلف باعث كاهش امكان استعمارگري آنها مي‌شود.  اما در سال های اخیر بویژه بعد از حادثه 11 سپتامبر ، مقابله با اسلام ، در قالب پروژه های " اسلام هراسی " و " اسلام ستیزی " ابعاد تازه ای به خود گرفته است . از سال 2001 به بعد ، طراحان پروژه اسلام ستیزی ، تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا چهره ای خشن از اسلام ارائه کنند و مسلمانان را تروریست و خشونت طلب نشان دهند . در این سالها در غرب ، تهدید و فشار علیه مسلمانان افزایش یافته و زندگی آنها با دشواری مواجه شده است . اما به رغم چهره مخدوشی که دستگاه هاي تبليغاتي غرب از اسلام و مسلمانان ترسيم می کنند، امروزه دین اسلام ، مورد استقبال بسياري از غربي ها قرار گرفته است . این مسئله ، طراحان پروژه اسلام ستيزي را در غرب ، نگران ساخته است . چرا که آنها علیرغم استفاده از روش های مخرّب و نفوذ رسانه های خود ، نتوانسته اند مانع گسترش اسلام در غرب شوند. بنابراين تصميم گرفتند با پروژه ترويج مسيحيت آن هم از نوعي كه ساخته و پرداخته خود آنان است،‌ مانع ترويج اسلام و همچنين توسعه نفوذ خود شوند. آنها در اين راه از هيچ عملي نيز فرو گذار نكردند. نگاهي به نوع ترويج اين نوع مسلك با بهره گيري از موسيقي، رقص و آواز وبه كارگيري افراد خوش چهره و خوش صدا و در مقابل آن خشن نشان دادن دين اسلام همه نشان دهنده برنامه ريزي دقيق براي استفاده از اين حربه ديني است.
شيوه‌هاي تبليغ چيست؟
اما برنامه ريزان اين طرح براي جذب افراد به كليساهاي خانگي جهت ساختن يك مهره كارآمد از شيوه‌هاي مختلفي تبليغي بهره مي‌گيرند.
تبليغات شهري: تبليغات شهري مسيحيت شامل طيف وسيعي از اقدامات مي‌شود. ديوارنويسي، ترسيم صليب بر روي ديوار اماكن عمومي و خصوصي، توزيع رايگان كتاب‌ها، سي‌دي‌ها و محصولات فرهنگي تبليغ مسيحيت در اماكن مختلف به ويژه اماكن مذهبي مسلمانان نظير امامزاده‌ها و همچنين اقناع كلامي افراد در اماكن عمومي نظير پارك‌ها، اتوبوس‌، مترو و حتي تاكسي‌ تنها بخش شناخته‌ شده اين نوع تبليغات براي ترويج اين فرقه است. آنها در اين راه از طيف وسيعي از اغواگران زن با چهره‌هاي زننده استفاده و از اين گروه براي جذب افراد مذكر بهره‌برداري مي‌كنند.
  اينترنت: برخي از ويژگي‌هاي منحصر به فرد اينترنت، زمينه‌اي را فراهم آورده است تا بسياري از گروه‌ها و جريان‌هاي غيرقانوني از آن به عنوان وسيله‌اي امن، جهت تبليغ و جذب بهره‌برداري كند. فعاليت مبلغان اين فرقه در اينترنت با استفاده از حجم انبوهي از سايت‌ها و وبلاگ‌ها جريان دارد. تالار گفت‌وگوي اين سايت‌ها به محلي براي جذب ايرانياني تبديل شده است كه تبليغي را دريافت و پس از مدتي به محافل خانگي دعوت مي‌شوند. همچنين از ديگر كارايي‌هاي اينترنت براي گروه‌هاي مبلغ مسيحيت مظلوم‌نمايي، تشويش اذهان عمومي، و ... از طريق انتشار اخبار كذب و بزرگ‌نمايي شده است.
تبليغات تلويزيوني: اين نوع تبليغ شايد مهمترين بخش ترويج فرقه دست كاري شده مسيحيت است. اين مجموعه‌هاي تلويزيوني كه به صورت شبكه‌اي و كاملا هماهنگ به تحرك مي‌پردازند به شيوه‌هاي گوناگوني، به صورت مستقيم و غير مستقيم تبليغات وسيعي را براي مسيحيت به مرحله اجرا در مي‌آورند. از جمله اين رسانه‌ها كه با هزينه‌هاي بسيار گزافي راه‌اندازي و اداره مي‌شوند مي‌توان به شبكه‌هاي «محبت تي‌ وي»، «نجات»، « ست 7 پارس» اشاره كرد كه به صورت مستقيم كار ترويج اين فرقه را در دستور كار خود دارند و در كنار اين مجموعه، مروجان با اجاره كردن بخشي از برنامه‌هاي شبكه‌هاي لس آنجلسي نظير اميد ايران سعي مي‌كنند كار خود را در پوشش شبكه‌هاي غير تبليغي انجام دهند. محورهاي القاي اين تلويزيون‌ها شامل اين موارد است:
تبليغات مسيحيت صهيونيستي كه در آن مخالفت با اين رژيم جعلي را گناه جلوه مي‌دهند كه خود اين موضوع نشان دهنده ريشه واقعي اين برنامه است.
انجام تبليغات ويژه معتادان و معلولان و با استفاده از تصاوير ساختگي و مجعول و انتشار موسيقي و تصاوير هيجان‌آور كه به صورت مدام از اين شبكه‌ها پخش مي‌شود و در كنار آن پخش شفا شو‌ها كه در آن برخي افراد ادعا مي‌كنند كه به كمك مسيح شفا پيدا كرده‌اند.
نشان دادن مسيحيت به عنوان يك دين فراگير كه توانسته است تمامي نژادها را به خود جذب كند.
متاسفانه اين گونه اقدامات عوام‌فريبانه اغلب با انتشار نماهنگ‌هايي از درون ايران نيز همراه مي‌شود.
از اين رو غربي‌ها با به كارگيري تمامي اين شيوه‌ها،‌سعي مي‌كنند تا پروژه اسلام زدايي خود را به مرحله اجرا دربياورند و اين حركت در حالي صورت مي‌گيرد كه متاسفانه هنوز برنامه‌اي مدون و دقيق براي ترويج دين مبين اسلام نه تنها در خارج از مرزهاي بلاد اسلامي بلكه در داخل كشور نيز وجود ندارد. بي شك بخش بزرگي از موج گسترش اسلام در كشورهاي مختلف به خطار درك حقيقت اسلام توسط افراد بوده و مروجان اسلامي كمترين نقش در اين خصوص را داشته‌اند. تمامي اين جريانات باعث شده كه رهبر انقلاب بارديگر زنگ خطر را به صدا دربياورند و ضرروت نگرش تازه به موضوع ترويج اسلام براي مقابله با توطئه‌هاي غرب و ترويج اين دين مبين را بار ديگر گوشزد كنند.
وضعیت فعلی فرقه
ب.خ» در سال 85 در شهر رشت پس از محرز شدن اعمال فرقه‌گرایانه، بازداشت و متعهد می‌شود که پس از آزادی، دیگر دست به اعمال فرقه‌گرایانه نزند، ولی وی سال گذشته و با سوءاستفاده از فضای به وجود آمده پس از انتخابات، در فارس دست به اقداماتی می‌زند که موجب بازداشت دوباره او به دست سربازان گمنام امام زمان(عج) می‌شود.
 
همسر وی نیز در کرج در حالی که در یک خانه تیمی متعلق به فرقه، مشغول آموزش آموزه‌های غیردینی بود، بازداشت می‌شود. «ب.خ» پس از کوچ به فارس، شخصی با نام «ی.ن» را به اصطلاح به عنوان جانشین خود در رشت معرفی می‌کند. «ی.ن» که تنها از 9 کلاس سواد ابتدایی برخوردار است، تا پیش از جذب به این فرقه در رشته نقاشی ساختمان مشغول فعالیت بوده است.
بنابر برخی ، این فرقه در حال حاضر در گیلان در مجموع اعضای هسته مرکزی و فریب خوردگان بالغ بر هزار  نفر است.

 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها