کد خبر: ۱۱۴۷۵۷
زمان انتشار: ۰۹:۰۵     ۰۱ اسفند ۱۳۹۱
تیری میسان گفت: من به عنوان یک کاتولیک خودم را موظف می‌دانم که حرف‌های آقای خامنه‌ا‌ی را گوش کنم چرا که این شخصیت متعلق به همه جهان است.
به گزارش 598 ،  به نقل از سایت رهیاب نیوز، ‌تیری میسان نویسنده، پژوهشگر و فعال سیاسی فرانسوی است که برای اولین بار با انتشار کتاب «دروغ بزرگ» پشت پرده حوادث 11 سپتامبر 2001 را افشا کرد.

این نویسنده در این کتاب که پرفروش‌ترین کتاب سال فرانسه نیز بوده است، به ارائه مدارکی از واقعه یازده سپتامبر و ساختگی بودن آن می‌پردازد.

میسان همان کسی است که وزیر امور خارجه آمریکا از او به عنوان اصلی ترین منبع اخبار منفی علیه آمریکا نام برده است.

در ادامه بخشی از گفتگوی این سایت خبری با تیری میسان می‌آید:

* گذری به وضعیت کشورهای عربی داشته باشیم تحلیل شما از شرایط کشورهای عربی چیست؟

در خصوص کشورهای عربی آنچه که شجاعانه باید گفت این است که جنبش در بحرین کاملا مردمی و متفاوت است، در بحرین کسی از مردم درخواست راهپیمایی و حضور در خیابان نکرده است ولی شاهد این هستیم که به صورت کاملا خودجوش اکثر مردم بحرین در این اعتراضات حاضر هستند، جنبش بحرین با دیگر کشورهای عربی فرق دارد البته شاید بزودی در عربستان هم شاهد چنین تظاهراتی باشیم نکته قابل توجه در خصوص انقلاب های صورت گرفته در کشورهای عربی این مطالب است که بهار عربی و بیداری اسلامی تعریف های متفاوتی هستند

برنامه بهار عربی یک مدلی از کپی برداری از لورنسان عربستان است .لورنس عربستان  توهم استقلال کشور را ایجاد کرد ولی در حقیقت انگلیسی ها را صاحب امور کرد ولی عبارت بیداری اسلامی نشان دهنده هویت و سرچشمه اسلامی این اتفاقات است.

در مورد مصر نباید با مسائل به شکل کوتاه مدت نگاه کنیم اعتقاد دارم که تحولات نشان می دهد قطعا یک سری وقایع  دیگری پیش خواهد آمد ومحمد مرسی مجبوربه کناره گیری می شود

امریکا فکر می کند می تواند همه چیز را تحت سلطه خودش داشته باشد به تاریخ خودتان نگاه کنید، شاه یک مهره سوخته بود امریکا  گمان می کرد می تواند از امام خمینی  در جهت منافع خودش استفاده کند ولی اتفاقی که افتاد خلاف جهت آن ها بود و این برای جنبش های دیگر هم عمومیت داشت آن ها به دنبال استفاده از این فضا در بیداری اسلامی بودند و می دانند که نباید اشتباه کنند چرا که هر روز اتفاق تازه ای می افتد.

وضعیت سوریه هم اینگونه است که امروز برای اکثریت مردم سوریه 2 فرضیه مطرح است: یا پیروزی ارتش آزاد سوریه یا ارتش بشار اسد!

ارتش آزاد سوریه در 2 منطقه قدرتش را از دست داد،ولی به صورت مقطعی در یک زمان خاص در حمص مناطقی را  گرفتند و در آنجا اقدام به سازماندهی کردند.

جالب است بدانید سیستم طالبان افراطی و نادرست ارتش آزاد مرکزش  در آنجاست!آنها زمانی که آن منطقه را گرفتند با توجه به اندیشه های نادرستشان ، که از سنی های افراطی بودند اقدام به بریدن سر سنی هایی کردند که همراه آنها نشدند حتی به مسیحی ها هم رحم نکردند و مسیحی ها هم از شکنجه آنها در امان نماندند

هیچکس نمی خواهد قدرت دست ارتش آزاد سوریه بیفتد اکثریت مردم سوریه چیزی در حدود 80% مردم  خواهان ماندن بشار اسد هستند.به این دلیل که  مردم مخالفند این هستند که این اتفاقات و جنایات ارتش به اصطلاح آزاد سوریه در کل سوریه تکرار شود.

واقعیت قضیه این است که ارتش آزاد سوریه توسط 10% مردم حمایت می شوند و آنها کسانی هستند  که می خواهند به ترکیه بپیوندند.

البته این جنگ 2سال زمان برده است  و در حال حاضر هر خانواد ه ای یک نفر کشته شده داده است.

 

* انعکاس راهپیمایی هایی  مردم ایران در رسانه های خارجی چگونه است؟

این سوال را با یک نمونه برای شما توضیح می دهم ببینید در سال 88 که حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران رخ داد شاهد برگزاری  راهپیمایی 9دی در ایران بودیم که رسانه های غربی اصلا این راهپیمایی را که در حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران بود نشان ندادند به دلیل اینکه نشان  دادن تظاهرات 9 دی موجب می شد که تمام حرفهای گفته شده و تصویر سازی های نادرست صورت  گرفته  توسط غربی ها  در مورد ایران بر باد رود و خلاف آن ثابت شود . و ادعاهای آن ها  نوعی پارادوکس داشته باشد

 

برای من چیزی که خیلی عجیب بود (مثلا در راهپیمایی چند روز پیش)حضور جوانان بوددر حالی  که جوانان امریکایی و اروپایی ما اینگونه نیستند!و یک تنوع مختلفی وجود داشت (در ظاهر افراد نه فقط افراد متدین از لحاظ ظاهری بلکه جوان های با تیپ های مختلف مو و لباس ، ) برای حمایت این حکومت.

رسانه های غرب در سال 2009 و 88 این توهم را  برای بعضی ها ایجاد کردند که آزادی فردی در جمهوری اسلامی ایران امکان پذیر نیست !

ولی فکر میکنم این توهم برای خیلی ها در حال حاضر  بر طرف شده و الان اعتقاد دارند آزادی  در چهار چوب جمهوری اسلامی را می توانند داشته باشند!

 

* تصوراتی که مردم دنیا از ایران دارند چگونه است؟

مردم غرب و آمریکا تصوراتی که در مورد ایران دارند بسیار دور از واقیعت است، من بعد از اولین سفرم به ایران و بازگشت به کشورم در برنامه تلویزیونی اعلام کردم هر تصویری که از ایران دارید بریزید دور!

 

همه دروغ است و غیر واقعی...

من حتی به یاد دارم با یکی از مسئولین بین المللی که به ایران آمدم وقتی به فرودگاه امام رسیدم (اصلا فکر نمی کرد فرودگاهی وجود داشته باشد) از لحظه ورود با دوربینش شروع به فیلم و عکس گرفتن کرد!

مدام سوال می پرسید این ساختمان ها را خودتان ساختید ... این را می دانید چیست؟

مگر شما ماشین سوار میشود؟ ماشین دارید؟! خانم ها و رانندگی؟! مگر خانم ها هم در جامعه هستند؟چرا نقاب ندارند و... .

 

* دو سوال یک کلمه ای داریم که شما نظر خودتان را در این موارد بیان کنید

1-رهبری ایران؟

وقتی صحبت های آقای خامنه ای را گوش می کنیم متوجه می شویم ایشان نه به عنوان یک فرد شیعه که برای یک شیعه صحبت می کنند، بلکه برای کل بشریت صحبت می کنند و من به عنوان یک کاتولیک خودم را موظف میدانم که حرف های ایشان را گوش بکنم!

غرب همیشه رهبرانی داشته است ولی نه به این صورت و به این جامعیت، در غرب کمبود چنین فردی مشهود است ،فردی که آینده را می بیند روشن تر از همه  و تعیین می کند که چطور ما به هدف های آینده برسیم!

من میخواهم مطلبی را به شما ایرانیان بگوییم: شما فکر می کنید آیت الله خمینی و خامنه ای فقط متعلق به شما هستند،ولی اینها شخصیت های بین المللی هستند و متعلق به همه هستند!

 

2- ایران هسته ای؟

10 تا 20 کشور هستند که بمب هسته ای دارند ولی فقط 4 کشور هستند که دانش اینکار رادارند!زمانی که ایران به چرخه کامل انرژی هسته ای رسید شورای امنیت سازمان ملل اعتراضاتش را شروع کرد.

آنها نگران این هستند که  اگر ایران دانش این کار را داشته باشد و بخواهد این دانش را به کشورهای جهان سوم ببرد  وبا این انتقال تجربیات و تکنولوژی ها به کشورهای جهان سوم موازنه برای سلطه غربی ها در کشورها به هم می خورد چرا که موجب قطع وابستگی ها به غرب می شود این چیزی است که غرب را نگران کرده!دانش هسته ای ،که پیشرفت ایران را هموار تر می کند

مسلما ایران به نقطه قوی در این زمینه میرسد هرچند که غرب با این مذاکرات مخالفت کند و یا بخواهد سنگی بر راه باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
shnhj
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۲ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۱
۰
۰
عالی بود
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها