کد خبر: ۱۱۵۹۶۴
زمان انتشار: ۰۷:۰۰     ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
يك عضو حزب منحله مشاركت مي گويد اصلاح طلبان مهندسي پذير نيستند.
به گزارش 598 به نقل از کیهان: محمدرضا جلايي پور در مصاحبه با روزنامه زنجيره اي بهار گفته است: شبح اصلاح طلبان همه را ترسانده است(!) او همچنين مي گويد: اگر شبح را در رده شخصيت ها حساب كنيد، خاتمي و حتي هاشمي همان شبح هايي هستند كه محافظه كاران از آنان مي ترسند.

خبرنگار درباره حضور در انتخابات مي گويد «اگر ادعاي تخلف و تقلب در انتخابات 88 را قابل طرح بدانيم بايد نهاد انتخابات منتفي باشد» و او بدون پاسخ به خبرنگار مي گويد: چرا اين حرف را مي زنيد؛ در انتخابات پيشين به نظر من مهندسي كردند و اصلاح طلبان هم نتوانستند اين موضوع را پيگيري كنند، اما ما به انتخابات آينده به شكل فرصتي براي پيگيري حق انتخاب نگاه مي كنيم.

وي در اين مصاحبه چند بار ميان ادعاي مهندسي شدن انتخابات در سال 88 و اينكه ما مهندسي پذير نيستيم رفت و برگشت مي كند اما سرانجام توضيح نمي دهد كه بالاخره انتخابات قبلي اگر مهندسي شده بود، چرا پس از اين مهندسي نشود و اگر نشده بود، پس چرا ادعاي تقلب و مهندسي انتخابات را مطرح كردند؟

جلايي پور در عين حال در همين مصاحبه اذعان كرده كه اصلاح طلبان از سوي ديگران در ماجراي سال 88 مديريت شده و دنباله رو بودند؛ آنجا كه خبرنگار از حضور حداكثري در خيابان مي پرسد و او پاسخ جالبي مي دهد: شما موضوعي را مطرح مي كنيد كه اصلا كار اصلاح طلبان نبود و نيست. حضور در خيابان پيامد ناخواسته رفتار كساني بود كه انتخابات را مهندسي كردند واقعا اصلاح طلبان در خيابان نقشي نداشتند؛ خود آقاي موسوي هم دنبال جمعيت بود و نه جلوي جمعيت؛ يعني آنان يك جوري مديريت كردند كه آن حضور در خيابان پيامد ناخواسته اش بود.

برخلاف ادعاي جلايي پور، خاتمي در جلسات خصوصي موسوي و كروبي را مسئول خياباني شدن اصلاح طلبان و باعث هزينه هاي سنگين براي آنان معرفي كرده است. در عين حال مقامات آمريكايي و صهيونيستي در فتنه سبز بارها از سران داخلي اين فتنه اعلام حمايت كرده و كساني چون مايكل لدين مشاور امنيت ملي اسبق آمريكا تصريح كردند كه با فتنه گران از اواسط دهه 1980 ميلادي و به واسطه دفتر نخست وزيري در ارتباط بودند. بعدها تندرو هايي چون عبدي اعلام كردند كه حركت راديكال، اشتباه بود و اصلاح طلبان بايد از مسيري كه آنان را به بن بست رسانده برگردند.

جلايي پور اين را هم به روزنامه بهار گفته كه «اصلاح طلبان رويكردشان به انتخابات سال 92 اصلا حداكثري نيست. شما 84 را نگاه كنيد، آقاي معين مسائل اساسي و حقوق بشر را مطرح كرد اما غافل از اين كه معين براي مردم جاذبه نداشت. پس اصلاح طلبان ديگر اين طور عمل نمي كنند. جنبش اصلاحات الان در شرايطي نيست كه يك نامزد از بالا بر آن نازل شود.

او مي گويد: نبايد حركتي كنيم كه مردم يك طرف بروند و اصلاح طلبان يك طرف.
خاطرنشان مي شود جلايي پور اولين مدير اسمي زنجيره اي از نشريات (شامل جامعه، توس، نشاط، عصر آزادگان و اخبار روز) بود كه ظاهرا توسط اصلاح طلبان راه اندازي شد اما از سوي گروهك هايي نظير نهضت آزادي و برخي روزنامه نگاران سلطنت طلب نظير بهنود مديريت و مهندسي شد؛ به نحوي كه مهاجراني وزير ارشاد دولت خاتمي درباره برخي از اين نشريات تصريح كرده بود آنها خود را طرفدار خاتمي جا مي زنند اما در واقع سخنگوي نهضت آزادي هستند و به گونه اي عمل مي كنند كه گويي خاتمي، گورباچف و آقاي يلتسين هستند كه قدرت را در دست خواهند گرفت؛ آنها روزنامه را براي متشنج كردن اوضاع سياسي مي خواهند.

با اين فرض بايد گفت كه ادعاي آقاي جلايي پور مبني بر اينكه اصلاح طلبان مهندسي پذير نيستند چه با توجه به عملكرد و بازي خوردگي دوره اصلاحات و چه سواري دادن به گروهك هاي ضدانقلاب در آشوبگري سال 88، بلاوجه و يك تواضع بيجاست!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها