کد خبر: ۱۱۶۲۰۶
زمان انتشار: ۱۲:۱۸     ۰۸ اسفند ۱۳۹۱
اظهارات نمایندگان مخالف کلیات طرح اصلاح موادی از آئین‌نامه مجلس
نمایندگان مردم ارومیه،نهاوند و شاهین‌شهر با ارائه استدلال‌هایی با کلیات طرح اصلاح موادی از آئین‌نامه مخالفت کردند.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مهدی سنایی نماینده مردم نهاوند در جلسه علنی امروز مجلس در مخالفت با کلیات طرح اصلاح موادی از آئین‌نامه داخلی مجلس گفت: اینکه ما در سه چهار ماه گذشته بارها بخشی از آئین‌نامه داخلی مجلس را تغییر داده‌ایم درست نیست چرا که این امر موجب متزلزل شدن آئین‌نامه می‌شود؛ به قول حقوقدانان که قانون اساسی را کتاب مقدس کشورداری می‌دانند ما نیز باید آئین‌نامه را بالاترین امر برای اداره مجلس بدانیم و آن را مدام تغییر ندهیم.

وی با بیان اینکه تحقیق و تفحص‌هایی که در مجلس صورت می‌گیرد هیچ کدام به نتیجه مطلوب نمی‌رسد، افزود: برخی تحقیق و تفحص‌ها فقط سر و صدا می‌کنند و برخی دیگر بر اساس مسائل سیاسی است که به سرانجام نمی‌رسد.

نماینده مردم نهاوند با بیان اینکه در بسیاری از مجالس دنیا مردم برای حضور در جلسات نیاز به هماهنگی ندارند، تاکید کرد: اعمال محدودیت برای عکاسان جلسه علنی درست نیست؛ تاکنون که عکاسان در جلسه علنی حضور داشتند مگر چه مشکلی رخ داده که ما می‌خواهیم محدودیت برای خبرنگاران اعمال کنیم.

وی با بیان اینکه تعیین مشاور برای نمایندگان و عریض و طویل کردن دفاتر نمایندگان، پیام‌های خوبی به جامعه نمی‌رساند، تصریح کرد:‌ ما نباید کاری کنیم که مردم تصور کنند نمایندگان به دنبال عریض و طویل کردن دفاتر خود هستند.

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مخالفت با کلیات طرح اصلاح موادی از آئین‌نامه داخلی مجلس گفت: هر نوع محدودیت برای عکاسان و خبرنگاران نمی‌تواند مورد رضایت مردم باشد؛ ما که در جلسه علنی با گوشی خودمان عکس می‌گیریم چرا باید برای عکاسان خبری که نماینده‌های مردم هستند،‌محدودیت قائل شویم.

نماینده مردم ارومیه در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان موافق درباره عدم امکانات لازم برای پذیرایی از مردم در دفتر نمایندگان گفت:‌ مخالف محترم گفتند نمی‌توانیم به مراجعه کنندگان دفاتر نماینده‌ها چایی بدهیم، مگر دفتر نماینده‌ها قهوه‌خانه است که هر کسی بیاید چایی بخورد؛ یا اینکه گفته شد عکاسان از خواب نمایندگان عکس می‌گیرند و اینجا هم باید گفت مگر مجلس خوابگاه است که نمایندگان در جلسه علنی بخوابند. کسی که خوابش می‌آید برود به خانه‌اش بهتر است.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی که به عنوان مخالف آخر با کلیات طرح اصلاح موادی از آئین‌نامه داخلی مجلس سخن می‌گفت، تصریح کرد: نمایندگانی که این طرح را آماده کردند می‌گویند و می‌خواهند فعالیت نمایندگان پویایی ایجاد کنند در حالی که چنین چیزی در این طرح مشاهده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه نباید زمینه بزرگ شدن دفاتر نمایندگان را فراهم کنیم اکنون مسائل دیگری هست که باید به آن بپردازیم نه اینکه به فکر تعویض مشاور برای خودمان باشیم.

نماینده مردم شاهین‌شهر در پایان از نمایندگان خواست به کلیات طرح اصلاح موادی از آئین‌نامه داخلی مجلس رای مثبت ندهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها