کد خبر: ۱۱۸۷۹۵
زمان انتشار: ۱۲:۴۸     ۱۸ اسفند ۱۳۹۱
رئیس کمیته پیست کنفدراسیون دوچرخه‌سواری آسیا گفت:‌ انتظار دارم تا مسئولان سیاسی کشور نسبت به موضوع صدور دیرهنگام روادید توسط هندی‌ها پیگیر باشند.

امیررضا واعظ‌آشتیانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس با اعلام خبر عدم سفرش به هند برای حضور در اجلاس دوچرخه‌سواری آسیا گفت:‌ به این دلیل به هند نمی‌روم که هندی‌ها بی‌حرمتی کردند. آنها باید بدانند که ایران دارای یک تاریخ کهن است و مردمان ایران همواره در طول تاریخ سربلندی‌شان را به اثبات رسانده و مردمی جسور هستند که در مقابل بی‌احترامی‌ها هرگز کوتاه نمی‌آیند.

وی ادامه داد: به عنوان یک ایرانی به خاطر صدور دیر هنگام روادید برای تیم ملی دوچرخه سواری در اجلاس آسیایی شرکت نمی‌کنم و در عین حال انتظار دارم تا مسئولان سیاسی کشور نسبت به این موضوع پیگیر باشند که چرا هندی‌ها چنین رفتاری را از خود نشان داده‌اند.

آشتیانی تأکید کرد: در این خصوص مسئولان ورزش کشور هم باید به خاطر تضییع حق ورزشکاران و ورزش کشور پیگیر موضوع باشند و نباید اجازه دهند تا چنین برخوردهایی که امروز توسط هندی‌ها آغاز شده در آینده توسط دیگران ادامه پیدا کند.

وی افزود: به حرمت ایران و ایرانی و شأن و جایگاه کشورمان این اجلاس را تحریم کرده و به خالقی که دبیر کمیته پیست آسیا پیغام دادم که مراتب اعتراض من را به کنفدراسیون دوچرخه سواری آسیا و مسئولان هندی برساند.

رئیس کمیته پیست آسیا در خصوص اینکه اگر نرود این کرسی به خطر می‌افتد، گفت:‌ این کرسی متأسفانه به دلیل تعلیق مدیریتی که هستیم از دست رفته است، چون از کاندیداتوری مجدد بنده ممانعت کردند.

وی در مورد اینکه به نظر می‌رسد دود اختلافات ورزش کشور بیشتر از همه به چشم دوچرخه‌سواری رفته است، تصریح کرد:‌ یک کرسی ما به همین سادگی از دست رفت. البته خالقی گزارشی 4 ساله‌ای در خصوص کمیته پیست را ارسال خواهد کرد.

آشتیانی در خصوص اینکه تفاوت دوچرخه‌سواری با تیراندازی با کمان در چه بود که رکابزنان فقط تعلیق مدیریتی هستند، گفت:‌ علتش این بود که رایزنی و ارتباط خوبی را با فدراسیون جهانی داشتیم. از همین جا از پت مک‌کویین، رئیس فدراسیون جهانی تشکر می‌کنم که پیگیر صدور روادید ما بود که با همه این پیگیری‌ها متأسفانه هندی‌ها کارشکنی کردند و 24 ساعت قبل از مسابقات روادید را صادر کردند.

رئیس سابق فدراسیون دوچرخه سواری در مورد پیش‌بینی‌اش از عملکرد رکابزنان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: ملی‌پوشان از لحاظ تمرینی مشکل پیدا کردند، چون در پیست چوبی مسابقه می‌دهند. در ایران پیست چوبی نداریم و به همین دلیل قرار بود تیم ملی دو هفته زودتر راهی هند شود که برای حضور در این رقابت‌ها از آمادگی لازم برخوردار شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها