کد خبر: ۱۱۸۸۵۴
زمان انتشار: ۱۹:۵۱     ۱۸ اسفند ۱۳۹۱
مدافع عنوان قهرمانی با گل‌های امین جهان‌عالیان و جواهیر سوکای 56 امتیازی شد
سایت گل -
ساعت 16
ورزشگاه فولادشهر
تماشاچی :4000نفر
داور:حسین زرگر 
کمک داوران : رسول فروغی -رضا عبدوس 
اخطار : مرتضی کاشی (13)-کریم اسلامی (49) رامین رضاییان (89)صبا ؛ علی احمدی (49)سپاهان 
اخراج : 
گلها : امین جهان علیان (23) جواهیر سوکای (72)سپاهان


سپاهان :
شهاب گردان - حسن جعفری -احسان حاج صفی - فرشید طالبی -علی احمدی -امید ابراهیمی -محرم نوید کیا -احمد جمشیدیان(محسن ایران نژاد 81) -امین جهان عالیان -محمدرضا خلعتبری (محمد غلامی 87)-جواهیر سوکای 
سرمربی ؛ زلاتکو کرانچار (جالوویچ 85)



صبا:
مهرداد طهماسبی - رامین رضاییان - مرتضی کاشی - مسعود حق جو - سعید لطفی(میثم خسروی 78) - مجید حیدری (بهمن
طهماسبی 74)-اکبر صادقی - ابوالفضل ابراهیمی -دیوید ویکروم - کریم اسلامی - مهدی مومنی 
سرمربی ؛ صمد مرفاوی (مجید هوتن 85)
شرح بازی 
طلایی پوشان در شرایطی از تیم سختکوش صبای قم پذیرایی می کنند که بخوبی از بازی درگیرانه و فیزیکی شاگردان مرفاوی آگاهند . زرد پوشان برای رسیدن به صدر جدول نیاز مبرم به سه امتیاز این پیکار را دارند تا در انسو نتیجه تساوی تیمهای استقلال وتراکتورسازی بهترین نوید برای زرد جامگان باشد .
نیمه اول 
زرد جامگان بازهم با همان سیستم 2-4-4-لوزی در برابر سیستم 1-3-2-4 صبا که با دو هافبک دفاعی آرایش گرفته شده بودند گام به مسابقه گذاشت. قمی ها فارغ از هر نتیجه برای مدعیان به جهت اینکه خودشان را از کمر شکن جدول جدا کنند بازی را خیلی جاندار و محکم برابر مدافع عنوان قهرمانی اغاز کردند تا جایی که اگر بخت یارشان بود کرنر بازیکن کامرونیصبا (دیوید ویکروم)که با ضربه سر مجید حیدری در شش قدم نواخته شد به گل می نشست که آمادگی فوق العاده اینروزهای شهاب گردان این موقعیت "شگرف " را از یاران مرفاوی گرفت . بعداز این موقعیت مهم سپاهانی ها با هنرنمایی محرم نوید کیا و احمد جمشیدیان به انضمام بازی فکورانه خلعتبری در جناح راست عرصهاصبایی ها تنگتر کردند. مهمترین نکته در ارائه بازی سپاهانی ها در این بود که انان بطور دسته جمعی به دروازه مهرداد طهماسبی
یورش"می بردند که در یکی از این حملات با ارسال سانتر خلعتبری و کنترل سینه جهان عالمیان سبب شد تا "زردها "به گل اول خو برسند.  
طلایی پوشان با توجه به قدرت تیم صبا بعد از لو دادن توپ فورا در منطقه دفاعی خود اجازه بازیسازی به تیم صبا را نمی دادند . در دقایق انتهایی نیمه اول هم احمد جمشیدیان با شوتهای سرکش خود دروازه طهماسبی را مورد آزمایش قرار داد اما تبدیل به گل نشد .
نیمه دوم 
شاگردان مرفاوی برای جبران گل خورده عزم خود را جزم کردند تا بتوانند در وقت دوم به این مهم برسند ، از اینرو سفید پوشان شهر قم با دوندگی بی امان سعی کردند تا نبض کمربند خط میانی زمین را بر دست بگیرند اما پرتاپ بلند اوت دستی حاج صفی می توانست با ضربه سر طالبی تبدیل به گل شود که فوق واکنش مهرداد طهماسبی مانع از این کار شد . .سپاهانی ها دوباره با هماهنگی بیشتر ونفوذهای حاج صفی از سمت چپ اهنگ دروازه شاگردان مرفاوی را کوک کردند که در 72 دقیقه سماجت نوید کیا در دریبینگ مدافع پیش رو و پاس عرضی وی برای جواهیر سوکای سبب شد تا وی با شوتی سهمگین گل دوم زردها را به ثمر برساند . 
بعد از گل دوم صبایی ها با پاسهای بلند خود سعی در تغذیه کریم اسلامی را داشتند که دفاع هوشمندانه طلایی پوشان اجازه هیچ کاری را به اسلامی و دیگر مهاجمان تیم صبا نداد .در دقایق انتهایی مسابقه احسان حاج صفی هم می توانست با نفوذ خود صاحب سومین گل شود که تیر افقی دروازه مانع از آن شد .


شرح گلها 
0-1 سپاهان ارسال سانتر محمدرضا خلعتبری از جناح راست در داخل محوطه جریمه صبا با کنترل سینه جهان عالیان و شوت وی تبدیل به گل اول سپاهان شد 
0-2سپاهان محرم نوید کیا با سماجت وقتی از مدافع مستقیم خود عبور کرد وپاس عرضی اش را برای سوکای فرستاد وی با پای چپ توپ را در قعر دروازه صبا چسباند . 

دقایق کلیدی
11-ارسال کرنر دیوید ویکروم با ضربه سر مجید حیدری و فوق واکنش شهاب گردان دفع شد .  
32- پاس "تو در "نوید کیا برای سوکایسبب شد تا دروازه بان صبا با خروجی خوب توپ را از ان خود کند
36- پاس عرضی نوید کیا با شوت سرضرب احمد جمشیدیان از بالای دروازه به بیرون رفت .
43- ضربه کاشته خلعتبری با دفع ناقص مهرداد طهماسبی و ضربه سر ارام نویدکیا به هدر رفت . 
45- شوت سهمگین احمد جمشیدیان با دستان دروازهبان ضبا به کرنر رفت
46-پرتاپ اوت بلند دستی حاج صفی با ضربه سر فرشید طالبی و دفع عالی دروازه بان صبا ختم به خیر شد .
60- پاس به بیرون جمشیدیان با بی دقتی جهان عالیان لو رفت .
62-شوت از فاصله 20 متر جواهیر سوکای به تیر عمودی دروازه صبا برخورد کرد .
67-موقعیت تک به تک محمدرضا خلعتبری و سنگربان صبا با شوت ضعیف وی در دستان طهماسبی جای گرفت .
70- پاس عرضی سوکای در دهانه دروازه صبا با پای چپ خلعتبری و دفع طهماسبی توام شد.
76- شوت ناگهانی حاج صفی با پای چب با کف دستان دروازه بان صبا راهی کرنر شد .
92-احسان حاج صفی با دریبل سه مدافع صبا توپ را به تیر افقی دروازه صبا زد . 
بهترین بازیکن
امین جهان عالیان با دوندگی زیاد و بازی هوشمندانه خود چهره برتر این دیدار بود هرچند نمی توان از بازی فکورانه محمدرضا خلعتبری که پایه گذار گل اول و موقعیتهای خطرناک تیم زرد پوش نیز بود چشم پوشی کرد .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها