کد خبر: ۱۲۳۷۰
زمان انتشار: ۱۲:۱۷     ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۰
یک مقام قضایی در فرانسه از لغو اتهام ۲۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق در رابطه با ارتکاب فعالیت های تروریستی خبر داده است.

به گزارش البرز وب سایت شبکه خبری بی بی سی با اذعان ضمنی به طراحی عملیات ترورییستی در این گروه علیه ایران نوشت: این ۲۴ نفر پس از حمله پلیس فرانسه به مقر سازمان مجاهدین خلق(منافقین)  در پاریس در سال ۲۰۰۳ ، به ارتباط با تروریست ها و سوء استفاده از کمک های خیریه برای تامین هزینه های تندرویان مسلح متهم شده بودند.

خبرگزاری ها به نقل از یک مقام قضایی که نامش فاش نشده گزارش داده اند که دادستان ها اتهام این افراد به شرکت در فعالیت های تروریستی را لغو کرده اند ولی در حال تحقیق از نه نفر از آنها در ارتباط با تخلف مالی هستند.

گزارش البرز حاکی است مریم رجوی که چندی است در غیاب مسعود رجوی سرکرده گروهک تروریستی منافقین از جانب این گروهک اعلام موضع می کند روز پنجشنبه اعلام کرد لغو بیشتر اتهام های وارد شده تلاش حکومت ایران و ماموران آن بر ضد مجاهدین خلق را باطل کرد!
رجوی البته درباره فجایعی که در درون این گروه از شستشوی مغزی تا تجاوز به زنان و راوبط غیراخلاقی گرفته تا سانسور و ارعاب افرادی که در همراهی با منافین کم آورده اند صحبتی نکرد.
 
بی بی سی سپس ادامه داد: صدها مامور پلیس فرانسه در سال ۲۰۰۳ به مقر اروپایی مجاهدین خلق در حومه پاریس حمله کردند. به گفته سازمان ضدجاسوسی فرانسه، سازمان مجاهدین خلق در آن زمان در حال طراحی حمله به نمایندگی های سیاسی ایران در اروپا و ترور ماموران امنیتی این کشور بود.

مریم رجوی و ۱۵۰ نفر از اعضای این سازمان در این حمله بازداشت شدند که تعداد زیادی از آنها بلافاصله آزاد شدند. مریم رجوی بعدا با تودیع وثیقه ۹۳ هزار دلاری آزاد شد.

پلیس فرانسه اعلام کرد در این عملیات ۹ میلیون دلار پول نقد کشف کرده بود.

این عملیات با تظاهرات گسترده هواداران مجاهدین خلق در کشورهای اروپایی و چند مورد خودسوزی اعتراضی همراه بود که منجر به مرگ دو نفر در پاریس و لندن شد.

سازمان مجاهدین خلق در آن زمان با رد اتهام های وارد شده ، هدف از عملیات پلیس فرانسه را جلب رضایت ایران عنوان کرده بود.
 
گزارش البرز می افزاید گروهک ستیزه جوی رجوی و همسرش بنا به اذعان بریدگان از این گروهک در آستانه فروپاشی است و اتحادیه اروپا برای ادامه سیاستهای کینه ورزانه خود با مردم ایران و البته برای پرهیز از رویایرویی مستقیم با مردم ایران ترجیح می دهد از خائنانی استفاده کند که حاضرند برای چند روز اقامت بیشتر در پاریس و گدایی از مردم به نام کمک به جبهه مقاومت هر کاری انجام بدهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها