کد خبر: ۱۲۳۷۲۳
زمان انتشار: ۱۴:۲۴     ۱۹ فروردين ۱۳۹۲

598 به نقل از رجانیوز: با اعلام خبر رسمی برگزاری نشست انتخاباتی حسن روحانی و اعلام کاندیداتوری وی برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، در كنار انتشار اخباري از حضور خاتمي - هاشمي، به نظر می‌رسد جریان "ارتجاع گفتمانی" در انتخابات آتی حضور پررنگی خواهد داشت و با گزینه‌های متعدد به دنبال بازگشت به دوران تکنوکرات‌سالاري خواهد بود. 

به گزارش رجانیوز، رسانه‌های خبری امروز اعلام کردند؛ حسن روحانی که در نشست انتخاباتی عجیب برخی افراد با رئیس سازمان صداوسیما حاضر شده بود، روز پنج‌شنبه 22 فروردین ماه در همایشی از ساعت 9 تا 11 در تالار آدینه کاندیداتوری خود را در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رسماً اعلام خواهد کرد.

جالب اینکه چندی پیش، تیمور علی‌عسگری، رابط پارلمانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و از نزدیکان هاشمی رفسنجانی در گفتگویی، صراحتا حسن روحانی را "هاشمی جدید" نامیده و گفته بود: "اینگونه ارزیابی می کنم که آقای هاشمی در صدد خلق یک هاشمی جدید است اما ضرورتی ندارد هاشمی جدید از بین اصلاح طلبان باشد؛ زیرا این طیف کاندیدایی شاخص تر از خاتمی ندارد و تنها چهره شاخص اصلاح طلبان عارف است که توانمندی لازم را برای هاشمی شدن ندارد. بنابراین بنده معتقدم دکتر حسن روحانی می‌تواند در نقش هاشمی جدید برای برون رفتن از وضع موجود و گرایش در عرصه‌های جهانی و بین المللی ایفای نقش کند."

نفس حضور این "هاشمی جدید" در انتخابات ریاست جمهوری با اما و اگرهای زیادی همراه است و کارنامه حسن روحانی به گونه‌ای است که احتمال رای آوری او را متمایل به صفر می‌کند اما روحانی قرار است یکی از پیکان‌های جبهه "ارتجاع گفتمانی" باشد که پروژه بازگشت به عقب را توجيه و تبيين مي‎کند و در نهايت و در صورت لزوم به عنوان گزينه جايگزين دوگانه خاتمي _ هاشمي مطرح و در عرصه حاضر شود.

تلاش برای احیای جریان تکنوکرات‌ها با محوریت تمرکز به اقدامات نادرست دولت فعلی، برنامه‌ای است که با مدیریت واحد ولی کاندیداهای متعدد در انتخابات آتی پیگیری می‌شود. در همین زمینه، افراد مختلفی از هر دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب با تابلوهای مختلف ولی سناریوی مشترک تاکنون اعلام کاندیداتوری کرده‌اند.

گفتنی است این سناریو به طور جدی از سوی هاشمی رفسنجانی پیگیری می‌شود. پررنگ شدن احتمال حضور سیدمحمد خاتمی در انتخابات و اعلام کاندیداتوری او که روز گذشته توسط برخی از نزدیکانش در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و حتی وزیر اطلاعات نیز چندی پیش به آن اشاره كرده بود، یکی دیگر از قطعات پازل جريان ارتجاع گفتماني است؛ سناریویی که رجانیوز در مطلبی به آن اشاره کرد و تلاش براي تجميع بدنه اجتماعي حامي فتنه ذيل نام خاتمي با راه انداختن فضاي "آمدن يا نيامدن خاتمي"، را مهمترين كار ويژه طرح نام خاتمي در اين روزها دانست؛ طرحي كه با رايزني براي تاييد صلاحيت خاتمي ادامه خواهد يافت و در نهايت ممكن است با رونمايي از گزينه پشت صحنه كه همان هاشمي رفسنجاني است، تكميل شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها