کد خبر: ۱۲۵۱۳۷
زمان انتشار: ۱۳:۴۰     ۲۵ فروردين ۱۳۹۲
مردم کرواسی امروز برای تعیین نخستین نمایندگان خود در پارلمان اروپا پای صندوق‌های رای می‌روند.

به گزارش598، خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «یورونیوز»، رای‌دهندگان در کرواسی امروز به پای صندوقهای رای خواهند رفت تا نخستین گروه از نمایندگان این کشور را در پارلمان اروپا انتخاب کنند.

تبلیغات اندک سیاسی در خیابانهای شهر دوبروونیک، نشان دهنده بی‌تفاوتی مردم این منطقه به موضوع انتخابات نمایندگان پارلمان است. این بی‌تفاوتی را می توان در فقدان اخبار انتخابات در سرفصل روزنامه ها نیز مشاهده کرد. در این هفته، نظرسنجی منتشر شده در تلویزیون سراسری کرواسی نشان داد که 40 درصد از مردم، هنوز درباره این که به چه حزبی رای دهند تردید دارند.

از ماه ژوئن این کشور 4.5 میلیون نفره به اتحادیه اروپا می پیوندد. کرواسی دومین جمهوری یوگوسلاوی سابق است که به اتحادیه اروپا می‌پیوندد اما نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که از سال گذشته، اشتیاق به تبدیل شدن به بیست و هشتمین عضو اتحادیه اروپا در این کشور کاهش یافته است که علت اصلی این کاهش تمایل را می توان در وقوع بحران اقتصادی اروپا دانست.

پس از رکود اقتصادی سال 2009 ، نرخ بیکاری در کرواسی به 18 درصد رسید. با وجود کاهش سهم کرواسی در بودجه اروپا، دولت این کشور مبلغ 420 میلیون یورو از اتحادیه اروپا برای شش ماهه دوم سال 2013 دریافت خواهد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها