کد خبر: ۱۲۵۲۰۷
زمان انتشار: ۰۹:۳۰     ۲۶ فروردين ۱۳۹۲
چند نماینده روحانی مجلس در گفتگو با " بی باک" در قبال عملکرد رسانه های اصلاح طلب در زیر سئوال بردن شهادت حضرت زهرا (س) واکنش نشان دادند.

به گزارش 598 به نقل از بی باک، رسانه های اصلاح طلب همچون «روزنامه شرق»؛ «روزنامه بهار» و... که بخشی از گرداندگان آن را همچنان نیروهای فکری زمان اصلاحات تشکیل می دهند، لفظ "شهادت" را برای عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) را حذف کرده و بجای آن از «وفات» و «عروج ملکوتی» و ... استفاده کردند.

این اقدام این رسانه ها مورد اعتراض مردم و علما واقع شد از همین رو چند تن از روحانیون مجلس در گفتگو با " بی باک" این عملکرد شوم را محکوم کردند و قول پیگیری این موضوع را دادند.

حجت الاسلام نصرااله پژمان فر عضو کمیسیون فرهنگی و یکی از اعضای  فراکسیون روحانیون مجلس در خصوص اقدام  این روزنامه ها در گفتگو با بی باک بیان داشت: کسانی که شهادت حضرت زهرا (س) را وفات عنوان کردند، در خوشبینانه ترین صورت نشان دهنده کم اطلاعی شان به مسائل تاریخی است.

وی افزود: آنچه مستندات تاریخی اثبات می کند حضرت زهرا(س) به شهادت رسیده است و کسی نمی تواند آن را کتمان نماید، در خوشبینانه ترین حالت، کار این روزنامه ها در نوشتن وفات به جای شهادت، بی اطلاعی بوده است.

نماینده مردم مشهد و کلات بیان داشت: تمامی تاریخ نویسان  شیعه و سنی در تاریخ  ثبت کرده اند که علت از دنیا رفتن دخت گرامی نبی  اسلام (سلام الله علیهما) لطمه های بوده که به خاطر دفاع از حضرت علی(ع) به ایشان وارده شده  که در نهایت منجر به شهادت حضرت زهرای مرضیه(س) شده است.

حجت الاسلام پژمان فر افزود: این قضیه باید در فراکسیون روحانیون مجلس مطرح شود، زیرا این موارد کم نبوده اند، کسانی در تلاش بودند که شهادت حضرت فاطمه(س) را به عنوان وفات معمولی نشان دهند، که ابراز احساسات و برخورد مردم نشان داد که  این افراد  دچار انزوا در جامعه مسلمانان علی الخصوص شیعیان هستند.

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی و یکی دیگر از اعضای فراکسیون روحانیون مجلس نیز با انتقاد از اقدام این روزنامه ها در گفتگو با بی باک اظهار داشت: در پاسخ این افراد باید به فرمایش امام صادق (ع) اشاره کرد که فرمودند؛ " هیچ کدام از ما چهارده معصوم به مرگ طبیعی از دنیا نمی رویم ، بلکه ما را به ضرب شمشیر و یا با زهر می کشند"  وقتی از امام صادق (ع) سئوال شد مادرتان حضرت زهرا (س) با چه بیماری از دنیا رفتند؟ امام (ع) فرمودند؛" مادر ما حضرت صدیقه کبری (س) بیمار نبود بلکه به شهادت رسید."

نماینده مردم  فلاورجان افزود: متاسفانه برخی مواقع افراد داخلی به جای اثبات این حقیقت که حضرت زهرا (س) به شهادت رسیده است ، آب به آسیاب دشمنان حضرت می ریزند، در کشوری که بیش از 90% مردم آن شیعه هستند باید به سخن امام معصوم در رابطه با شهادت حضرت زهرا(س) اعتماد کرد.

وی اظهار داشت: این اقدام برخی روزنامه ها بسیار زننده است و قطعا در  فراکسیون روحانیون مجلس این موضوع اعلام نظر خواهد شد و تصمیم گیری مناسب صورت می گیرد.

حجت الاسلام  موسوی تاکید کرد: بنده به عنوان یکی از خدمتگزاران در مجلس این حرکت  برخی روزنامه ها را محکوم می کنم و عاملان باید این اشتباه خود را جبران کنند و در شماره بعدی عذر خواهی کنند.

وی در پایان گفت: فراکسیون روحانیون مجلس تذکراتی را در مجلس شورای اسلامی که روز سه شنبه برگزار خواهد شد به این روزنامه ها خواهد داد و به صورت کتبی و شفاهی اعتراض خواهد شد، اگر دشمنان حضرت زهرا (س) شهادت حضرت را وفات عنوان کنند و ما هم که شیعه ایشان هستیم شهادت ایشان را وفات بنامیم ، فرقی با دشمنان حضرت زهرا (س) نداریم.

حجت الاسلام سید علی محمد بزرگواری دبیر کمیسیون کشاورزی و یکی دیگر از اعضای فراکسیون روحانیون مجلس نیز در مورد اقدام این روزنامه ها در گفتگو با بی باک اظهار داشت: روایات و اخباری که از ائمه اطهار (علیهم السلام) مخصوصاٌ از  حضرت علی و امام حسن و امام حسین (علیهم السلام) و سایر ائمه به دست شیعه رسیده است، همه گویای شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) است و چیزی به نام وفات در تاریخ  نیست.

نماینده مردم کهکلیویه و بویر احمد تصریح کرد: متاسفانه فراکسیون روحانیون در مجلس هشتم خیلی فعال تر بود و به موقع در برابر بعضی از این رفتارها عکس العمل نشان می داد اما در مجلس نهم فراکسیون روحانیون  با وجود جلساتی که داشتند، فعال نیستند و اگر هم عکس العملی به عنوان فراکسیون نشان دهند خیلی دیر این حرکت را انجام می دهند.

وی در پایان گفت: روحانیت در واقع سنگربانان دفاع از فرهنگ اهل بیت و ارزش های دینی است و باید در این زمینه به موقع عکس العمل نشان دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
محمد
UNITED STATES
۱۸:۳۷ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۲
۰
۱
لفظ شهادت وعروج ملكوتي منافاتي با شهادت ندارد.منبع كتاب دانشنامه حضرت زهرا(س) نوشته علي لباف
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها