کد خبر: ۱۲۵۶۷۲
زمان انتشار: ۱۳:۴۹     ۲۷ فروردين ۱۳۹۲
پس از زمین لرزه استان بوشهر ،کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، با یکدیگر دیدار کردند و  درباره فاجعه‌های احتمالی ناشی از نشت مواد رادیواکتیو از نیروگاه هسته‌ای بوشهر ‌بحث و گفت‌و‌گو کردند،.کشورهای عضو شورای همکاری از بازرسان بین‌المللی خواسته‌اند برای بازرسی از نیروگاه بوشهر جهت اطمینان یافتن از عدم نشتی موارد رادیواکتیو، به ایران سفر کنند.

به گزارش 598 به نقل از بی باک، برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از هر فرصتی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران استفاده می کنند و در شرایطی که مردم زلزله زده نیاز به کمک دارند این کشورها نه تنها هیچ کمکی نمی کنند، بلکه با رفتارهای غیر انسانی، این زلزله را دست آویز رسیدن به اهداف خود قرار دادند و  در جنگ شدید رسانه ای نیروگاه هسته ای بوشهر  را برای کشورهای همسایه خطرناک تلقی می کنند.

محمد حسن آصفری دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاسیت خارجی در گفتگو با بی باک اظهار داشت: این جریانات را صهیونیست ها و آمریکا راه اندازی کردند. ساختار نیروگاه بوشهر توانایی مقاومت در برابر زلزله های 8 ریشتری را هم دارد، و این نیروگاه با زلزله های همچون زلزله اخیر آسیبی نمی بیند.

وی بیان داشت: این جنگ روانی که متاسفانه رسانه های دشمن راه اندازی کرده است باعث شده کشورهای حوزه خلیج فارس با تاثیر پذیری از این جنگ روانی، موضع گیری کنند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: بزرگترین خطر برای منطقه رژیم صهیونیستی می باشد که دارای هزاران کلاهک هسته ای است، اگر کشورهای عرب نگرانی هم دارند باید این نگرانی معطوف به رژیم اسرائیل باشد نه نیروگاه بوشهر که در راستای فن آوری تولید انرژی است و هیچ ارتباطی با مواد هسته ای ندارد و صرفا در راستای حفاظت از محیط زیست کشورهای منطقه است، با توجه به خطری که سوخت های فسیلی برای محیط زیست دارد، نیروگاه بوشهر در جهت تولید برق فعال است و توربین های بخار را به چرخش در خواهد آورد.

آصفری در پاسخ به ادعای خطر نیروگاه بوشهر برای کشورهای حوزه خلیج فارس تصریح کرد: این نیروگاه هیچ خطری برای کشورهای همسایه جنوبی ایران نخواهد داشت، و این ادعاها به شدت  غرض ورزانه است.

نماینده مردم اراک در مورد درخواست بازدید از نیروگاه بوشهر برای اطمینان کشورهای حوزه خلیج فارس بیان داشت: تمام فعالیت های نیروگاه بوشهر زیر نظر سازمان انرژی اتمی و کاملا شفاف است و بازرسان سازمان انرژی اتمی از همه سایت های ایران بازدید می کنند و ایران چنین اجازه ای را به کشورهای دیگر برای بازدید از نیروگاه بوشهر نمی دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها