کد خبر: ۱۲۵۹۲۱
زمان انتشار: ۱۳:۰۵     ۲۸ فروردين ۱۳۹۲
اين از عجايب ليگ امسال است كه اين هفته استقلال با داماش در صف متفقين خواهند بود بر عليه سپاهان،و هفته آخر داماش با سپاهان در صف متحدين قرار خواهند گرفت بر عليه دشمنان مشترك شان
به گزارش 598 به نقل از سايت گل - جمعه در رشت مسابقه اى برگزار مى شود كه به نوعى مى تواند سرنوشت ليگ را پيش از برگزار شدن هفده مسابقه باقى مانده مشخص نمايد. مسابقه اى بين داماش و سپاهان كه بر طبق برنامه ريزى منحصر به فرد سازمان ليگ بايد بيش از دو هفته زودتر از ساير بازى هاى انجام پذيرد. شايد اين از نوادر باشد كه انجام يك مسابقه بين تيم رده دوم ليگ با رتبه سيزدهم تا اين حد در كشف معادله مجهول قهرمانى و همچنين سقوط تاثيرگذار باشد. اما اين اتفاق با برگزارى اين بازى خواهد افتاد و در صورت برد داماش در رشت، تيم استقلال بدون انجام مسابقه مى تواند دور افتخار را بيست روز زودتر بزند و جام قهرمانى را بالا بكشد.
از سوى ديگر اگر داماش پيروز شود، در پايين جدول هم تقريبا همه چيز روشن خواهد شد و با توجه به بازى هاى باقى مانده و كنار گذاشتن احتمالات بعيد، سقوط كننده قطعى و كانديداى پلى آف بدون انجام ساير بازى ها يكى از دو تيم آلومينيوم و ذوب مى شوند و داستان پايين جدول هم حل خواهد شد. اما هر دوى اين احتمالات در صورت برد داماش به وقوع خواهد پيوست و اگر مسابقه دو تيم به تساوى يا برد سپاهان منجر شود، قضيه كاملا متفاوت خواهد شد، مخصوصا اگر در نظر داشته باشيم كه حريف بعدى داماش تيمى نيست به جز صدرنشين ليگ برتر، يعنى استقلال.
در صورت باخت يا تساوى داماش برابر سپاهان، وضعيت داماش براى ماندن در ليگ برتر بيش از هميشه به خطر خواهد افتادو رتبه سبزدهمى جدول كه در بيش از دو سوم ليگ امسال به نام داماش سند خورده بود، صاحب تازه اى پيدا خواهد كرد! در اين صورت اگر دو تيم آلومينيوم و ذوب هم دو بازى خود را برابر تراكتور و نفت آبادان با امتياز پشت سر بگذارند، آن وقت بايد گفت كه بازى داماش و استقلال در تهران آخرين فينال ليگ برتر در روز آخر را شكل خواهد داد. چرا كه اگر فرض را بر اين بگذاريم كه استقلال از مصاف اهواز دست پر بازگردد، در صورت برد برابر داماش قهرمانى اش قطعى خواهد شد اما در اين ميان اين تيم داماش خواهد بود كه در خوشبينانه ترين حالت راهى پلى آف خواهد شد.
اما اگر داماش استقلال را ببرد يا حتا يك تساوى برابرش كسب كند آن هنگام اين سپاهان خواهد بود كه با بردن آلومينيوم در اصفهان دور افتخار خواهد زد و البته با از دور خارج كردن بندرى ها، اين داماش خواهد بود كه در جدول ليگ برتر حفظ خواهد شد. و اين از عجايب ليگ امسال ماست كه اين هفته استقلال با داماش در صف متفقين خواهند بود بر عليه سپاهان، و هفته ى آخر ليگ داماش با سپاهان در صف متحدين قرار خواهند گرفت بر عليه دشمنان مشتركشان، يعنى استقلال و آلومينيوم!
و در اين ميان تنها تيمى كه حق انتخاب دارد كه در كدام محور به هدفش برسد؛ داماش گيلان است. رشتى ها مى توانند اين هفته هماى سعادت را بر بالهاى پسران آبى پوش تهران بنشانند و يا بليط برنده لاتارى را به زرد قنارى هاى نصف جهان هديه دهند و البته در صورت وقوع هر دو حالت جشن و شادمانى را در شهرباران برگزار نمايند، چرا كه فرزندان ديار گيلان زمين يك چيز مى خواهند و آن كاميابى تيم محبوبشان است، براى آنها نه شهر قهرمان اهميتى دارد و نه رنگ پيراهنش.
البته در اين بين، به جز دو راه پيش بينى شده، اتفاق سومى هم ممكن است بيفتد كه به هيچ وجه خوش آيند رشتى ها و اصفهانى ها نخواهد بود، اينكه داماش هم به سپاهان ببازد و هم استقلال! در آن صورت پسران آبى و تيم هاى پايين جدول شادمان خواهند شد و كابوس ناكامى شهرباران را فرا خواهد گرفت.
براى اينكه بدانيم قهرمان در رشت مشخص خواهد شد يا براى دانستنش بايد بيست روز انتظار بكشيم، تنها يك راه وجود دارد؛ كانال تلويزيون تان را عصر آدينه روى شبكه باران تنظيم نماييد، مطمئنا ضرر نخواهيد كرد!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها