کد خبر: ۱۲۶۳۹۰
زمان انتشار: ۱۸:۵۲     ۳۰ فروردين ۱۳۹۲
یکی از شرکت‌های تسلیحاتی آلمان از برنامه خود برای فروش تسلیحات نظامی به قطر خبر داد.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شرکت تسلیحاتی "کراوس مافای وگمان" (KMW) قرار است حدود 62 دستگاه تانک لئوپارد 2 و حدود 24 توپ نظامی مدل 2000 که قابل انتقال بر روی خودرو است را به قطر بفروشد.

به گزارش مجله آلمانی اشپیگل، اخبار مربوط به این معامله تسلیحاتی در حالی منتشر شد که دولت آلمان بارها مدعی شده است که برنامه‌ای برای فروش و انتقال سلاح به مناطق پر تنش ندارد.

اشپیگل مبلغ این معامله تسلیحاتی را بالغ بر دو میلیارد یورو ارزیابی کرده است.

به گزارش این مجله درخواست دولت قطر برای مدرن سازی تسلیحاتش با ادعای حفاظت در برابر تهدیدات و تنش‌های احتمالی صورت گرفته است.

پیشتر نیز دولت آلمان با فروش سلاح به عربستان سعودی خشم احزاب مخالف داخلی را برانگیخته بود.

این در حالی است که به نظر می‌رسد دولت عربستان نیز مشتری آتی تانک‌های مدل لئوپارد آلمان باشد.

در واکنش به این اقدام دولت آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان یکی از مقامات احزاب سبز و مخالف دولت اظهار داشت که دولت فعلی آلمان همچنان سیاست خود را برای فروش سلاح به مناطق پر تنش حاشیه خلیج فارس ادامه می‌دهد.

"کاتیا کویل" ضمن اشاره به اینکه این اخبار مربوط به این معامله تنها چند روز پس از دیدار مرکل با نخست وزیر قطر، انتشار می‌یابد، افزود: با وجود بحث برانگیز بودن وضعیت حقوق بشر در قطر به نظر می‌رسد صدراعظم به وضوح تصمیم به تجهیز قطر با مدرن‌ترین تسلیحات کرده است.

در همین حال، یکی از اعضای احزاب چپ در پارلمان فدرال آلمان گفت: بعد از عربستان اکنون نوبت قطر است. مرکل، آلمان را به حیاط انتقال سلاح به خاورمیانه تبدیل کرده است.

بر اساس اعلام موسسه تحقیقات صلح "سیپری"، آلمان در فاصله سال‌های 2008 تا 2012 میلادی سومین صادرکننده سلاح در جهان بوده است.

دولت ائتلافی مرکل به این دلیل با انتقادات شدیدی از سوی احزاب و گروه‌های صلح طلب کشورش روبه روست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها