کد خبر: ۱۲۶۴۶۸
زمان انتشار: ۱۱:۰۹     ۳۱ فروردين ۱۳۹۲
رؤسای‌ جمهوری روسیه و مصر به توافق رسیده‌اند روابط تجاری-بازرگانی خود را تنوع بخشیده و همکاری‌های اقتصادی خود را توسعه دهند، ضمن اینکه دولت مصر دریافت اعتبار مالی هنگفتی از طرف روس را خواستار شده است.

به گزارش 598، خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه در پایان مذاکرات خود با "محمد مرسی" رئیس‌جمهوری مصر به خبرنگاران گفت که مسکو و قاهره قصد دارند روابط تجاری-اقتصادی خود را متنوع سازی کنند.

پوتین در خصوص مسائل دوجانبه مورد بررسی در جریان مذاکرات سران دو کشور یادآور شد: ما به توافق رسیدیم که روابط تجاری-اقتصادی خود را تنوع بخشیده و روی همکاری‌ها در زمینه سرمایه گذاری، افزایش جریان متقابل سرمایه و کار بر روی طرح‌های مشترک در زمینه‌های مختلف صنعتی، از جمله در عرصه انرژی و کشاورزی توجه بیشتری داشته باشیم.

ضمن اینکه "یوری اوشاکوف" مشاور رئیس‌جمهوری روسیه نیز در پایان مذاکرات سران دو کشور اعلام کرد که قاهره از مسکو تقاضای اعتبار مالی هنگفتی کرده که قرار است جزییات این مسئله از طریق وزارتخانه‌های مالی دو کشور مورد بررسی دقیق قرار بگیرد. وی از نام بردن میزان این وام خودداری کرده و تنها یادآور شد که صحبت از «مبلغ بسیار زیادی» است.

"دیمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه پیش از این اعلام کرده بود که دولت فدراسیون روسیه در حال بررسی مسئله ارائه کمک مالی قابل توجهی به دولت مصر است که در حال سپری کردن دوره دشوار اقتصادی بعد از تحولات سیاسی سال 2011 در این کشور است.

لازم به یادآوری است که حجم مبادلات بازرگانی بین روسیه و مصر طی دو سال اخیر تقریبا 70 درصد افزایش داشته و در پایان سال 2012 به 3.5 میلیارد دلار رسیده است. در ساختار صادرات روسیه به مصر سهمی اصلی را گندم (بیش از 50 درصد) داشته و ماشین آلات و تجهیزات فنی نیز 18 درصد است. بیشترین واردات روسیه از مصر نیز میوه جات (عمدتا پرتقال) و دیگر محصولات کشاورزی است که 90 درصد صادرات مصر به روسیه را تشکیل می‌دهد.

ضمن اینکه سهم روسیه در صنعت توریزم مصر هم بدین ترتیب است: در سال 2011 ، 1.8 میلیون نفر و در سال 2012، 2.5 میلیون نفر از شهروندان روسی از مصر دیدن کردند و این کشور بعد از ترکیه و چین، جایگاه سوم را جریان توریزم روسیه به خود اختصاص داده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها