کد خبر: ۱۲۷۸۷۹
زمان انتشار: ۱۲:۲۴     ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
امیر قطر روز گذشته با رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار کرد و مهم ترین محور گفت‌وگوهایشان را سوریه تشکیل داد.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «الحره»، «شیخ خلیفه بن حمد آل ثانی» امیر قطر با «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار کرد و در مورد مسأله سوریه بحث و گفت‌وگو کردند.

اوباما بعد از این دیدار در نشست خبری مشترک گفت: همکاری نزدیکی با قطر و کشورهای دیگر برای پایان دادن به بحران سوریه داریم و به دنبال کناره گیری اسد از حکومت هستیم که به نظر می‌رسد برای ملت خود اعتباری قائل نیست.

اوباما همچنین با اشاره به نزدیکی نظر واشنگتن و دوحه در مورد معارضان سوری افزود: تقویت معارضان سوری می‌تواند به ایجاد دولتی دموکراتیک منجر شود که به همه شهروندان خود از هر نژاد و دینی احترام می‌گذارد.

وی همچنین تأکید کرد که در ماه‌های آینده تلاش خود را برای تقویت معارضان افزایش خواهند داد.

شیخ حمد نیز با اشاره به تلاش کشورش برای پایان دادن به بحران سوریه گفت: به دنبال راهکاری هستیم که حکومت فعلی سوریه را وادار به ترک قدرت کند و برای افرادی که از دموکراسی حمایت می‌کنند فرصت حضور را فراهم کند.

دو طرف همچنین به پرونده حمله شیمیایی تروریست‌ها به حلب نپرداختند و تمام سوالاتی که از سوی خبرنگاران در این مورد شد را بی پاسخ گذاشتند.

دخالت های دوحه در امور کشورهای منطقه اعتراضات مردمی را به همراه داشته به طوری که در قاهره مردم پرچم این کشور را به آتش کشیدند. در تونس نیز مردم این کشور در اعتراض به سیاست‌های مداخله جویانه قطر علیه این کشور تظاهرات کردند.

از ابتدای بحران سوریه، قطر با حمایت مالی و تسلیحاتی از گروههای تروریستی در تلاش بوده که نظام حاکم بر دمشق را ساقط کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها