کد خبر: ۱۲۷۸۸۱
زمان انتشار: ۱۲:۲۵     ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
وزیر سابق اقتصاد سوریه با اشاره به تشکیل کمپین «پاک کردن روح‌ها» در سوریه اعلام کرد که هدف از این کمپین اعتراض به ربودن دو اسقف سوری توسط گروه جهادی تکفیری «جبهه النصره» است.

به گزارش 598، به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، در اولین واکنش مردمی به حادثه ربوده شدن اسقف «یوحنا ابراهیم» و «پولس یازجی» در سوریه که دیروز سه شنبه در حلب و توسط عناصر گروه جهادی تکفیری «جبهه النصره» رخ داد، اهالی شهر حلب کمپین «پاک کردن روح‌ها» را تشکیل دادند.

این کمپین فعالیت خود را با ممانعت از خرید هرگونه تا آزادی دو اسقف ربوده شده آغاز کرد. هدف از این اقدام بیان وحدت و یکپارچگی مردم سوریه عنوان شده است.

این کمپین را «نضال الشعار»، وزیر سابق اقتصاد سوریه تشکیل داده و نام آن را «پاک کردن روح‌ها» نامیده تا بنابر اظهار الشعار گامی در راه پاکسازی روح‌ها و جان‌ها از ناپاکی‌ها و کینه‌ها و نفرت‌ها باشد.

نضال الشعار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق در این ارتباط توضیح داد که حادثه ربودن این دو اسقف فراتر از معتقدات و باورهای مردم سوریه و در چارچوب هیچ یک از اعتقادات و باورهای مردم سوریه از هر گروه طایفه‌ای قرار نمی‌گیرد.

وی تاکید کرد که این اقدام با هدف ایجاد تفرقه و اختلاف و پراکندگی میان مردم سوریه صورت می‌گیرد و مردم سوریه از هر گروه و قشر و طایفه‌ای اجازه چنین اقدامی را نمی‌دهند.

این کمپین فعالیت خود را از روز پنج‌شنبه 25 آوریل با امتناع از خرید همه چیز جز دارو آغاز می‌شود و الشعار در این خصوص گفت که به این طریق ما تلاش می‌کنیم، ماهیت واقعی مردم سوریه را با وجود تنوع و کثرت گروه‌ها و طوایفش چیست و این موضعی استثنایی و بی‌سابقه اتخاذ شده از سوی مردم سوریه است.

الشعار تاکید کرد که هدف این موضع‌گیری انسانی و بشر دوستانه تبیین میزان وحدت و یکپارچگی مردم سوریه و نگرانی آن از این حادثه و دور بودن آن از بازی‌های سیاسی است.

الشعار سخنان خود را با این گفته به پایان رساند که دیگر قتل و کشتار و تخریب و نابودی در سوریه بس است. هم اکنون نوبت به پاک کردن روح‌ها از آلودگی‌ها و ناپاکی‌ها رسیده است.

شبکه خبری العربیه شب گذشته درحالی خبری مبنی بر آزادی دو اسقف ربوده شده را منتشر کرد که خبرنگار خبرگزاری فارس از حلب با اعلام برگزاری نشست فوق العاده اسقف‌های شهر حلب برای بررسی آخرین وضعیت اسقف‌های ربوده شده، تاکید کرد که هیچ یک از اسفف‌های حاضر در این نشست خبر منتشره توسط شبکه العربیه را تایید نکردند و سرنوشت آنها همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها