کد خبر: ۱۲۹۱۰۷
زمان انتشار: ۱۱:۳۶     ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
رئیس اتحادیه باشگاه‌های کشور گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا 100 امتیاز به فوتبال پاک می‌دهد.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، عزیزمحمدی درباره علت برگزاری جلسه اتحادیه باشگاه‌های فوتبال عنوان کرد: طبق معمول هر یک ماه یک بار اتحادیه جلساتی را برگزار می‌کند و ما هم طبق این روال جلسه‌ای را با مدیران باشگاه‌ها برگزار می‌کنیم. این ماه هم مجمع سالیانه اتحادیه برگزار خواهد شد تا رئیس شورای مرکزی، دبیرکل و خزانه‌دار انتخاب شوند.

وی ادامه داد: از لیگ‌های دسته اول، دوم و سوم هم در شورای مرکزی حضور دارند و نمایندگانی در این جلسات حاضر خواهند شد. امروز می‌خواهیم زمان و مکان این جلسه تیرماه را مشخص کنیم.

رئیس اتحادیه باشگاه‌های فوتبال خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فدراسیون ماموریت به اتحادیه باشگاه‌ها داده تا استاندارد سازی را پیگیری کنند، ما 21 مورد را که در سه فرم است به باشگاه‌ها داده‌ایم تا اواخر اردیبهشت این موارد را به ما ارسال کنند. این موارد درباره مجوز حرفه‌ای و استانداردسازی است که برای کسب 4 سهمیه لیگ قهرمانان آسیا تاثیرگذار است. این مدارک باید تا 9 تیر ماه به AFC ارسال شود.

محمدی درباره 16 تیمی شدن لیگ تصریح کرد: ما از گذشته 11 استدلال آورده‌ایم که 18 تیمی باقی ماندن لیگ مفیدتر است. در جلسه گذشته هم 15 نماینده باشگاه‌ها به این موضوع تاکید کردند. 18-20 نماینده از لیگ یک نیز به این مسائل اشاره کردند که 18 تیمی بماند. با توجه به شادابی و نشاطی که انتخابات باید در مردم وجود داشته باشد از فدراسیون تقاضا داریم تا تصمیم عاجلانه بگیرد. اگر قرار است تعداد تیم‌های لیگ کاهش یابد دو سه سال دیگر و آن هم با کارشناسی بیشتر صورت بگیرد.

وی افزود: هم اکنون تیم‌هایی که در حال سقوط هستند امکانات خوبی دارند. لیگ ما در حالی که 18 تیمی برگزار می‌شد امکانات‌مان پیشرفت می‌کرد و مشکلی در این زمینه نداشتیم حال کفاشیان و تاج هم باید بیایند تا در این باره صحبت شود.

وی درباره اینکه این یک مصوبه‌ای از گذشته بوده، یادآور شد: در خرداد 91 این موضوع به تصویب رسید از همان موقع اعتراضاتی آغاز شد. باشگاه‌ها معتقدند مجمع فدراسیون باید در این زمینه تصمیم بگیرد. البته این موضوع در اساسنامه جدید به هیئت رئیسه واگذار شده اما باشگاه‌ها معتقدند که همچون گذشته باید مجمع در این باره تصمیم بگیرد اکثر اعضای مجمع هم مدیران باشگاه‌ها هستند که با 16 تیمی شدن لیگ مخالفند.

وی درباره دیدار وزیر ورزش با علی کفاشیان و مطرح کردن مسائلی در این باره گفت: نمایندگان مجلس مخالف 18 تیمی هستند اما من معتقدم این بحث باید فوتبالی حل شود. شاید لیگ ما باید خیلی کمتر باشد اما این موضوع باید کارشناسانه صورت بگیرد. من همان زمانی که در سازمان لیگ بودم معتقد بودم که در لیگ باید 33 بازی انجام گیرد زیرا AFC روی این موضوع تاکید داشته اما کنفدراسیون فوتبال آسیا به خاطر کشورهای عربی این موضوع را به 27 بازی کاهش داد. من می‌گویم باید همه چیز حساب و کتاب داشته باشد. شاید آمدیم و سال آینده گفتیم ما نمی‌توانیم لیگ را برگزار کنیم و باید 14 تیمی شود و همین طور کاهش یابد.

رئیس اتحادیه باشگاه‌های فوتبال ایران درباره اینکه نظر سرمربی تیم ملی برای کاهش تعداد تیم‌هاست، تصریح کرد: ما دو سه برنامه برای سال آینده در نظر گرفته‌ایم که اردوهای تیم ملی هم در آن گنجانده شده است. اگر تیم ملی به صورت مستقیم صعود کند یک برنامه و اگر به پلی‌آف راه یابد برنامه دیگری ارائه کرده‌ایم که مسابقات خیلی راحت 20 تیر آغاز و 10 اردیبهشت به پایان برسد.

عزیزمحمدی درباره حق پخش تلویزیونی عنوان کرد: موضوع دیگری که ما در این جلسه می‌خواهیم مطرح کنیم درباره نظام جامع باشگاه‌هاست در مجلس مصوبه‌ای صورت گرفته است و 15 جلسه اتحادیه اقتصادی برگزار شده. ما امروز مسائلی را مطرح خواهیم کرد و تا یک هفته آینده به مجلس می‌دهیم. من رجب‌نژاد را دیدم و به او گفتم که با توجه به اینکه صدا و سیما ارگانی دولتی است، مجلس باید بودجه‌ای را مصوب کند که حق پخش تلویزیونی 90 میلیارد پرداخت شود. همچنین 90 میلیارد هم مجلس به جای کمک به باشگاه‌های گوناگون به فدراسیون و سازمان لیگ بدهد تا طبق قانون این پول بین باشگاه‌ها تقسیم شود. 90 میلیارد دوم می‌تواند سال به سال کمتر شود تا باشگاه‌ها مستقل شوند.

وی درباره تبانی گفت: فیفا حساسیت زیادی روی این موضوع دارد در آئین‌نامه رفتاری جدید 11 بند وجود دارد که درباره شرط بندی، دوپینگ و تبانی نکاتی را ارائه کرده است.کمیته اخلاق هم دو قسمت است که یک بند تحقیق و یک بند حکمیت وجود دارد که باید بخش حکمیت مستقل حکم دهد. در بحث امتیازدهی به کشورها در گذشته دخالت دولت و دوپینگ و تبانی 50 امتیاز در نظر گرفته می‌شد که هم اکنون 150 امتیاز شده است. 100 امتیاز برای فوتبال پاک در نظر گرفته شده است.و فدراسیون باید با جدیت با این موضوع برخورد کند و اجازه اقدام غیرقانونی ندهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها