کد خبر: ۱۳۱۲۰۷
زمان انتشار: ۱۸:۵۸     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
دبيرکل فدراسيون فوتبال ايران مي‌گويد توافق براي برگزاري ديدار رفت و برگشت با تيم ملي عربستان در ديدار اخير با رييس فدراسيون اين کشور حاصل شده اما اگر رسانه‌هاي عربستاني اعلام کردند تمايلي وجود ندارد ايران هم اصراري بر انجام اين بازي ندارد.
مهدي محمدنبي درباره خبر روزنامه الوئام عربستان و مخالفت فدراسيون فوتبال اين کشور با برگزاري ديدار دوستانه با تيم ملي ايران گفت: در حاشيه کنگره فيفا در جلسه‌اي که با حضور بنده، کفاشيان و رييس و دبيرکل فدراسيون فوتبال عربستان به همراه نماينده AFC برگزار شد دو طرف موضوعات مختلفي را مطرح کردند. کمک ايران به فوتسال عربستان و انتقال دانش فني داوري، مربي‌گري فوتبال پايه و آکادمي بين دو کشور از موضوعات مورد بحث بود. همچنين قرار شد يک سري مسابقه‌هاي دوستانه در رده‌هاي مختلف بين تيم‌هاي اين دو کشور برگزار شود.

به گزارش ايسنا ، وي افزود: پس از اين توافق شفاهي مقرر شد تا کميته بين‌الملل فدراسيون ايران با ارسال تفاهم‌نامه‌اي به عربستان اين توافق‌ را کتبي کند. اما اينکه حالا اين موضوع مطرح شده بايد بگويم فدراسيون فوتبال ايران هم اصرار خيلي خاصي بر انجام اين بازي ندارد و در واقع ما از اجرايي نشدن اين توافق‌نامه ناراحت نخواهيم شد، ولي به هر حال معتقديم به دليل اينکه فوتبال مرزي ندارد، بايد کشورهاي آسيايي براي رشد هرچه بيشتر اين رشته در فوتبال قاره با يکديگر همکاري نزديک‌تري داشته باشند.

نبي به خبر روزنامه الوئام اشاره کرد و گفت: احتمال دارد رسانه‌هاي عربستاني از موضوع مطرح شده در جلسه اطلاعي نداشتند اما به هر حال در هر صورت اگر اين توافق‌نامه امضا شود اجرا مي‌شود و اگر هريک از دو طرف تمايلي براي کتبي کردن آن تفاهم شفاهي نداشته باشند، تفاهم‌نامه طبيعتا اجرا نمي‌شود اما فدراسيون فوتبال ايران وظيفه ذاتي‌اش را براي حفظ تعامل با فدراسيون‌هاي کشورهاي مختلف ادامه مي‌دهد.

دبيرکل فدراسيون فوتبال همچنين درباره لغو تحريم مالي فدراسيون فوتبال ايران از سوي کنفدراسيون فوتبال آسيا گفت: پيش از حضور در کنگره AFC نامه‌اي به امضاي رييس فدراسيون فوتبال ايران به جي لانگ سرپرست وقت AFC ارسال شد. در آن نامه ما خواستيم که کنفدراسيون فوتبال آسيا نظر فني و رسمي‌اش را درباره فيريز کردن کمک مالي فيفا توسط سازمان خزانه‌داري آمريکا مطرح کند. در کنگره اخير فيفا حدود 7 دقيقه به کفاشيان فرصت داده شد تا درباره اين موضوع صحبت کند که اين اتفاق هم افتاد. ما از کنفدراسيون فوتبال آسيا خواستيم که طبق منشور المپيک و کدهاي اخلاقي فيفا عمل کند و اجازه ندهد تحريم‌ها شامل ورزش شود. اين موضوع پس از طرح با اکثريت آرا به تصويب رسيد و مقرر شد پيشنهاد کنگره کنفدراسيون فوتبال آسيا به فيفا ارسال شده تا در کنگره فيفا که 10 خرداد برگزار مي‌شود مطرح شود. اگر اين پيشنهاد در کنگره فيفا هم به تصويب برسد براي اجرايي شدن به مبادي ذي‌ربط ارسال خواهد شد تا يک ميليون دلار کمکي که از سوي خزانه‌داري آمريکا بلوکه شده به حساب فدراسيون فوتبال ايران واريز شود.

نبي در پايان در پاسخ به اين سوال که آيا فيفا با درخواست تغيير داور ديدار ايران برابر قطر و بازگشت ميزباني کره‌جنوبي از اولسان به سئول موافقت کرده است يا خير گفت: ما هنوز پاسخي از فيفا دريافت نکرده‌ايم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها