کد خبر: ۱۳۱۳۰۰
زمان انتشار: ۲۰:۲۴     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: دبیرخانه دائمی زیارت در قم همزمان با اختتامیه همایش بین المللی زیارت راه اندازی شد.

حجت الاسلام سید مهدی حسینی در گفتگو با مهر با اشاره به پایان کار همایش بین المللی زیارت عنوان کرد: همایش بین المللی زیارت در قم که از دیروز آغاز به کار کرده بود، پس از برگزاری برنامه ها و جلسات کارگروه این همایش امروز به کار خود پایان داد.

وی با بیان برنامه های دیروز این همایش گفت: همایش بین المللی زیارت صبح یکشنبه در مدرسه عالی امام خمینی(ره) با حضور معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استاندار، شهردار، فرماندار و تولیت آستان مقدسه و جمکران و دیگر نهادها برگزار شد و بعد از ظهر همان روز جلسات کارگروه گرشگری با حضور دکتر جهانیان و مهندس ابراهیمی در استانداری برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: جلسه کارگروه گردشگری با هدف حمایت از سرمایه گذاری در گردشگری استان برپا شد که طرح هایی چون فرودگاه قم و پاسنگان مطرح و دیگر مشکلات و موانع سرمایه گذاران طرح و بررسی شد تا در جلسات هفته آینده گام هایی در اجرایی شدن این طرح ها برداشته شود.

حسینی افزود: همزمان با مراسم اختتامیه این همایش صبح امروز دبیرخانه دائمی همایش راه اندازی شد و ایده اولیه راه اندازی سایت زائر مطرح شد تا در آینده نزدیک به مرحله اجرا درآورده شود.

وی با اشاره به رویکرد قم در بحث گردشگری اظهار کرد: رویکرد سازمان میراث فرهنگی قم همسو با شعار این سازمان یعنی "قم، محور گردشگری کشور" است که برخلاف استان‌های دیگر بیشتر بر بحث سیاحت تأکید دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: استان قم با وجود پتانسیل‌های مذهبی بالایی همچون بقاع متبرکه، حرم کریمه اهل بیت(ع)، مراجع تقلید و بزرگان اسلام، کتابخانه‌ها و مراکز حوزوی باید در برگزاری برنامه‌های مناسبتی و اعیاد شعبانیه با توجه به نزدیک شدن به این ماه، از سایر استان‌ها پیشگام و فعال تر از همه باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها