کد خبر: ۱۳۱۴۴۵
زمان انتشار: ۱۱:۱۵     ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
گزارشی از فساد شاهزادگان عرب؛
از دیرباز یکی از معضلات خاندان‌های سلطنت موروثی حضور شاهزاده‌هایی بوده که در خانواده‌های مرفهی بزرگ شده و زحمت هیچ کار و آموزش و کسب حرفه ای را به خود نمی‌دادند، این گروه از شاهزاده‌ها عموما با وجود فراهم بودن انواع امکانات، به علت تن پروری از کسب آموزش‌های لازم و توان بالای فکری و ذهنی ناتوان بوده و همواره مشکلات زیادی برای حاکمیت ایجاد می‌کردند.
به گزارش 598 به نقل از گروه بین‌الملل مشرق، در گزارشی از فرزندان پادشاهان و امرا و رهبران و روسای عرب به مهمترین جرایم اخلاقی و انسانی پرداخته شده است که چه در مصر توسط "علاء" و "جمال" مبارک، فرزندان "حسنی مبارک"، رئیس جمهوری مخلوع مصر و چه در کشور عربستان سعودی توسط شاهزادگان سعودی و چه در امارات و بحرین و یمن و عراق دوره حاکمیت "صدام حسین"، دیکتاتور معدوم عراق به آن پرداخته شده است.

در ادامه این گزارش به تفکیک به تبیین و تشریح مهمترین و بارزترین این جرایم و جنایات براساس کشورها و فرزندان روسا و رهبران آنها پرداخته است.

علاء و جمال مبارك

در خصوص علاء و جمال مبارک، پسران حسني مبارك، رئيس جمهور مخلوع مصر مسائل زيادي مطرح مي شود كه برخي از آنها اخلاقي است و يكي از آنها رابطه احساسی علاء با يكي از بازيگران و هنرمندان زن مصري است كه پس از تهديد اين زن به افشاي این روابط به طرز وحشتناكي از پیش رو برداشته می شود. علاء به محافظان شخصي خود دستور بیرون انداختن وی از تراس آپارتمانش را می دهد.


علاء و جمال مبارك


علاء و جمال مبارك


علاء و جمال مبارك

علاوه بر اين آنها داراي جرائم مربوط به سوء استفاده از نفوذ و قدرت خود و دريافت هداياي غيرقانوني و كسب سودهاي نامشروع و هدر دادن اموال عمومي هستند. موضوعی كه موجب شده تا دستگاه هاي نظارتي مصر پس از انقلاب 25 ژانويه و سرنگوني نظام مبارك به اتهام فساد از آنان تحقيق و بازجویی كنند. یکی از مهمترین اتهامات وارده به علاء و جمال مبارک در خصوص فساد اتهاماتي است كه قرار است، در جلسه چهارم ماه مي آينده دادگاه كيفري قاهره مورد رسیدگی قرار گیرد. در اين ارتباط پسران مبارك و "احمد شفيق"، نخست وزير سابق نظام مبارک متهم هستند كه از "جمعيت خلبانان نیروی هوایی" اراضي را با قيمت ناچيز خريداري كرده اند و ریاست این جمعیت در آن زمان برعهده احمد شفيق بود. در اسناد مربوط به این قرارداد آمده است که قطعه زمين خريداري شده اطراف كانال سوئز در استان اسماعيليه قرار دارد و مساحت آن به 40 هزار متر مربع مي رسد.


پسران صدام

اقدامات "عدي" و "قصي"، پسران "صدام حسین"، دیکتاتور معدوم عراق تا حدود بسیار زیادی به اقدامات علاء و جمال مبارک، پسران حسنی مبارک شباهت دارد. اقداماتي همچون "فساد، سوء استفاده از نفوذ، كسب سودهاي غيرقانوني و رابطه با زنان". با اين تفاوت كه پسران صدام در زمان حيات پدرشان و در زمان جنگ آمريكا عليه عراق كشته شدند. از مهمترین جرائم و اتهامات وارده به "عدي" اين بود كه او وقتی رئيس كميته المپيك عراق بود، دست به شكنجه و زنداني کردن ورزشكاران بازنده می کرد و به عمد با چوب خيزران فوتباليست ها را ترکه و آنها را با الفاظی همچون "سگ" و "ميمون" مورد خطاب قرار می داد. او بازيكنان فوتبال را پس از هربار شكست در مسابقات مجبور مي كرد تا با توپ بتونی فوتبال بازي كنند. او همچنين پس از شكست تيم عراق در مسابقات انتخابي جام جهاني، دستور داد که موي تمام بازيكنان را زده و آنها را کچل کنند و پس از شكست 4-1 تيم عراق در برابر ژاپن در جام ملت های آسیا در سال 2000 لبنان آنها را مجبور به فرو رفتن در كانال هاي فاضلاب کرد. عدی، "هاشم حسن"، دروازه بان و "قحطان شاطر" را تنبیه کرد و دستور داد آنها را سه روز شلاق بزنند.


عدي


قصي

عدي در مسائل جنسي و ربودن زنان عراقي از خيابان ها جهت سوء استفاده و تعرض به آنها معروف بود. او در این راستا اقدام به ربودن همسر يكي از فرماندهان ارتش عراق کرد كه گفته می شد، همسرش مخالف حكومت است. به همین دلیل عدي به نيروهايش دستور داد تا همسر این خانم را مورد ضرب و شتم قرار داده و بازداشت كنند. پس آن نیز به این زن تعرض کرد و به قتل رساند. همسر آن زن هم به اتهام خيانت به صدام حسین به حبس ابد محكوم شد. گفته شده، عدي يكي از افسران خود را به دلیل اینکه اجازه نداده با همسرش برقصد، چنان مورد ضرب و شتم قرار داد كه بيهوش نقش بر زمین شد و پس به دليل شدت جراحت هاي وارده جان خود را از دست داد و این صرف نظر از جرایم دیگر عدي و قصي جرائمي در خصوص سرقت اموال عمومي و غارت ثروت مردم عراق است.


پسران قذافي
 
مشابه چنين اقداماتی به فرزندان سرهنگ "معمر قذافي"، دیکتاتور معدوم لیبی یعنی محمد، سيف الاسلام، معتصم، سيف العرب، هانيبال، خميس، الساعدي و عايشه نیز منتسب است. آنها در طول حكومت دیکتاتوری پدرشان تعرض ها و تجاوزات و مفاسد و جرایم جنسي بی شماری مرتکب شدند كه معروف ترين اين جرایم به "ساعدي"، پسر سوم معمر القذافي، همو که به علاقه به فوتبال معروف بود و رياست باشگاه الاتحاد ليبي را بر عهده داشت. گفته شده در مسابقه اي كه ميان الاهلي و الاتحاد ليبي برگزار شد، الاهلي پيروز شد و تماشاگران آن از این پیروزی خوشحال شده و شروع به شادماني كردند. این موضوع خشم ساعدي را برانگیخت. به همین دلیل به نيروهاي امنيتي این کشور دستور تیراندازی به سمت طرفداران الاهلي را داد که براثر آن 20 نفر كشته و شمار زيادي مجروح شدند. همچنين گفته شده كه الساعدي در پي اظهار نظر "بشیر الرياني"، ستاره فوتبال لیبی كه گفته بود، الساعدي استعداد بازيگری فوتبال را ندارد، او را آنقدر شكنجه کرد كه جان خود را از دست داد.

الساعدی قذافی

"سيف الاسلام"، پسر ديگر قذافي نیز به حرص و ولع زياد به برقراری رابطه با زنان در لیبی معروف همه بود. او اقدام به سانسور شديد رسوايي های خود با يك مدل لباس تركيه اي کرد كه "شانجي" ناميده مي شد. او سه سال با سیف الاسلام رابطه داشت، اما به علت گرایشات و تمايلات شدید و عجیب جنسي سیف الاسلام از او جدا شد. اين زن مي گويد: من عاشق بودم، مي خواستم با او زندگی كنم، اما نتوانستم. او گاهي در يك روز با سه زن رابطه داشت و اين نوع رابطه براي من غیر قابل تصور بود، به همین دلیل تصميم گرفتم، از او جدا شوم.


سيف الاسلام قذافی

درباره سيف الاسلام همچنین گفته شده که او روابط متعددي با دختران یهودی داشت. همچنین دختراني كه در هواپيماهاي شخصي او به عنوان مهماندار حضور می یافتند. او علاقه خاصی به رقاصه هايي همچون "بيونسه واشر" و "ماريا كاري" داشت و برای آنها در صحراي ليبي جشن هاي يك ميليون دلاری برگزار می كرد.


ماريا كاري
پش از سیف الاسلام از دیگر پسر قذافی یعنی "هانيبال" نام برده می شود. وی  با خودرو پورشه خود در حالی که مست بود، با سرعت بیش از 90 مايل بر خلاف جهت در خيابان اليزه پاريس رانندگی می کرد. او به اين دليل دستگير شد، اما به دليل بهره مندي از مصونيت ديپلماتيك آزاد شد.


هانيبال قذافی

در جریان حادثه اي ديگری پليس ژنو در سوئيس هانیبال و همسرش "الين اسكاف" را دستگير و اتهاماتي مبني بر "آزار و اذيت جسمي و استفاده از زور و تهديد" علیه خدمتکاران در يكي از هتل هاي ژنو را به آنها وارد كردند. اين موضوع به بحران شديدي ميان دو کشور لیبی و سوئیس منتهی شد و لیبی از تمام شیوه های فشار و تهديد عليه سوئيس استفاده کرد تا مانع محاكمه هانيبال شود.


هانیبال و همسرش "الين اسكاف"

هانيبال در زمان دیکتاتوری قذافی رسوايي ها و مشكلات اخلاقی بسیاری داشت. او در زماني كه در يكي از هتل هاي لندن اقامت داشت، در ساعت 1:30 بامداد با پليس انگليس در یکی از هتل های مجلل این شهر درگير شد. كاركنان هتل فريادهاي زني را شنيدند كه از سمتي كه هانيبال اقامت داشت، به گوش مي رسيد. نيروهاي امنيتي به سرعت خود را به محل رساندند، اما به دليل ممانعت گارد هانيبال نتوانستند، وارد محل اقامت وی شوند و برای جلوگیری از رسوایی بیشتر سفیر لیبی در لندن به سرعت در محل حاضر شد و قضیه را با اين ادعا كه هانيبال داراي گذرنامه ديپلماتيك است، حل و فصل کرد.

"معتصم" نيز همچون دیگر برادرانش با طوماری از رسوایی مواجه بود، اقداماتي همچون تيراندازي به سوي مخالفان و قتل بدون محاكمه آنها از جمله این اقدامات بودند.


معتصم قذافی

پسر "شيخ زايد آل نهيان"

درباره "عيسي بن زايد آل نهيان"، فرزند "شيخ زايد آل نهيان"، رئيس حکومت امارات نيز سخن بسیار است. نام عیسی بن زاید، برای اولین بار با فيلمي ويديويي قرين شد كه شبكه (ABC) آمريكا آن را پخش كرد. در اين فيلم عيسي در صحرا به همراه گروهي از دوستانش ملاحظه مي شود كه در حال شكنجه یک تاجر افغاني بودند و شیخ عيسي او را دروغ گویی متهم کرده بود. در اين فيلم نشان داده مي شود كه شیخ عيسي به صورت مستقیم به طرف اين مرد شلیک و دهانش را با شن پر مي كند و بر زخم هايش نمك مي پاشد!‌ اين شبكه آمريكايي در تحلیلی بر این فیلم گفت که چنین اقداماتی مثال و نمونه آشکار و عیانی از وحشيگري و تجسم عینی آن است که توسط فرزندان حكام عرب در قبال مردم عرب و غیر عرب و تمام افرادي كه مورد خشم و غضب آنها قرار می گیرند، به اجرا گذاشته می شود.


عيسي بن زايد آل نهيان

پسر عبدالله صالح

همچنين درباره "احمد"، پسر "علي عبدالله صالح"، رئيس جمهوری مخلوع يمن گفته شده كه وی به سوء استفاده از نفوذ پدرش و در اختيار گرفتن مناصب هاي ارشد در ارتش و دستگاه امنيتي یمن شهرت دارد، مناصبی که در آن زمان با سن وی كه متولد سال 1972 است، هیچ تناسبي نداشت. او به منصب فرماندهي كل گارد جمهوري رسيد و در سال 1977 براي انتخابات مجلس نمايندگان يمن كانديدا شد و با تقلب و سوء استفاده از نفوذ پدرش پيروزي قاطعي كسب كرد.


احمد عبدالله صالح

نام او در دوران حاكميت پدرش با اتهاماتي همچون فساد و دريافت رشوه به همراه مسئولان وزارت ارتباطات بي سيم يمن قرين شده است و از جمله این رشوه هاي كلان می توان به رشوه های گرفته شده توسط او از شركت «لاتن نود» آمريكا در قبال فراهم کردن زمینه حضور این شرکت در یمن اشاره کرد. اقدامات احمد نقش بسزایی در شعله ور شدن آتش انقلابي داشت که 14 ژانویه 2011 در این کشور رقم خورد، به ویژه آنکه گفته شده بود، علي عبدالله صالح می خواهد وی را به جانشينی خود انتخاب کند و تلاش بسیار كرد تا زمينه اين امر را محقق کند. یکی از مهمترین طرح های به اجرا گذاشته شده توسط صالح "طرح احمد" در يمن بود كه انقلاب مردم یمن را در سال 2011 تسریع کرد و باعث خلع پدرش از حكومت شد. این درحالی است که "احمد" را باید از چهره های برجسته ضد انقلاب یمن به شمار آورد که با استفاده از نيروهاي ویژه اش دست به قتل عام انقلابيون يمن زد.


دختر پادشاه بحرین

اما هنگامی که از جنایات سران و مسئولان عربی و فرزندانشان سخن به میان می آید، نمی توان نگاهی به بحرین نداشت و از شاهزاده بحرینی "مريم آل خليفه" نامی به میان نیاورد كه در سن 18 سالگی با معشوقه آمریکاییش "جيسن جانسون" از منامه فرار كرد. جانسون يك نظامی آمريكايي بود كه جنگ عراق حاضر بود. او در يكي از بازارهاي منامه با مريم آل خليفه آشنا شد تا پس از آن روابط و ملاقات ها ميان آنها توسعه و گسترش یابد و دستگاه اطلاعات بحرين از این رابطه پرده برداشت. پدر مريم آل خليفه او را زنداني كرد و مانع خارج شدن وی از منزل به مدت چند روز شد. در آن روزها مريم فقط از طريق تلفن با افسر جوان آمريكايي ارتباط داشت. دوستان جيسن او را قانع می کنند، از منامه خارج شده و به آمريكا بازگردد. جيسن تصميم گرفت، بدون معشوقه اش بحرين را ترك نكند، بنابراين تصمیم گرفت، مخفیانه و پنهانی او را از بحرین خارج کند. به همین منظور برايش كارت شناسايي آمريكايي تهيه كرد تا اينكه بتواند او را از بحرین فراری دهد.

او يك خودروي ليموزين اجاره كرد و او را تا فرودگاه سوار اين ماشين کرد و برای اینکه شناخته نشود، شلوار گشاد و لباس مردانه آمريكايي به تن کرد تا چهره اش پنهان بماند و شناخته نشود. او با استفاده از این لباس توانست موانع نظارتي و كنترلي فرودگاه را با كارت شناسايي آمريكايي رد کرد. هواپيما به سمت شيكاگو پرواز كرد، در فرودگاه شيكاگو كاركنان فرودگاه دريافتند كه مدارك وی جعلي است، امري كه باعث شد تا هويت واقعي این شاهزاده واقعی برملا شود و او به همه چیز اعتراف كند. او به سرعت درخواست پناهندگي سياسي داد و ادعا كرد كه در صورت بازگشت به بحرين زندگي اش در معرض تهديد و قتل قرار مي گيرد. او فرودگاه را به همراه معشوقه اش به سمت «لاس و گاس» ترك و با آن نظامی آمریکایی ازدواج كرد و قبل از آنكه از او طلاق بگيرد و به بحرين برگردد و از خانواده اش طلب عفو و بخشش كند با او در آنجا مدتي زندگي كرد.


"مريم آل خليفه" با معشوقه آمریکاییش "جيسن جانسون"

فساد در آل سعود

پس از شاهزاده بحرینی باید به شاهزاده سعودی "عبد العزیز بن ناصر آل سعود" (36 ساله)، نوه ملك عبدالله، پادشاه عربستان سعودی اشاره کرد که به رسوايي قتل به علت انحراف جنسي محكوم شد. در واقع دادگاه انگلیس این شاهزاده سعودی را به اتهام به قتل رساندن خدمتکارش "بندر عبدالله عبدالعزيز" پس از تجاوز جنسی به وی به حبس ابد محكوم كرد. عبد العزيز داراي اصالت سوداني بود و جسد وی در هتل لند مارك لندن در فوريه 2010 کشف شد که توسط این شاهزاده سعودی کشته شده بود.

دوربين هاي مدار بسته هتل تصاويری از این شاهزاده سعودی ضبط كرده بودند كه نشان می داد، او تقريباً سه هفته قبل از جنايت به خدمتکارش در آسانسور تجاوز كرده بود.

دادگاه شاهزاده سعودی را به هم جنس گرایی و داشتن رابطه جنسي با خدمتکارش متهم کرد كه او را به قتل رسانده بود. شاهزاده عبد العزیز تلاش كرد، اتهامات وارده را انكار كند، وکلای قربانی با ارائه مدارک قابل استناد ثابت کردند كه این شاهزاده سعودی حتی به اماکن مربوط به هم جنس بازان رفت و آمد دارد. همچنين پزشك قانوني انگلیس تأكيد كرد كه قرباني به دليل گاز گرفتگی جنسي كه در مناطق مختلف بدن وی مشاهده می شد، جان خود را از دست داده است. پزشكی قانوني انگلیس در گزارش خود اظهار کرده بود که  گاز گرفتگي ها به شکلی ویژه در گونه ها، جاهاي حساس بدن مشاهده شده و قاتل با ضربه زدن بر سر و گوش های قربانی، وی را خفه کرده است.


 بندر عبدالله خدمتکار قربانی جنایت شاهزاده سعودی

گزارش پزشكي قانوني مي افزايد: شاهزاده سعودي در اثناي تجاوز به دليل هيجان هاي جنسي در خلال تجاوز جنسي اقدام به گاز گرفتن قرباني کرده است.

به همین دلیل دادگاه انگليس در سال 2010 او را به حبس ابد در انگليس متهم كرد. این شاهزاده سعودی دو سال را در زندان سپري كرد تا اين كه "كريس گراي لينگ"، وزير دادگستري انگليس به شاهزاده سعودي اجازه داد، مابقي دوران محكوميت خود را در عربستان سعودی سپري كند که بالطبع به آزادی وی همراه بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها