کد خبر: ۱۳۲۹۴۳
زمان انتشار: ۱۹:۰۹     ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
پختن خورش قورمه‌سبزی خوب اگه یه راز داشته باشه، اون عطر شنبلیله تو ترکیب سبزی‌های این غذاست.

جام خانواده:

پختن خورش قورمه‌سبزی خوب اگه یه راز داشته باشه، اون عطر شنبلیله تو ترکیب سبزی‌های این غذاست. عطر اصلی این خورش محبوب از این سبزی متصاعد می‌شه. بعضیا این سبزی رو توی کوکو سیب‌زمینی هم می‌ریزن. اما به جز چند غذا می‌شه به عنوان یه داروی موثر هم سراغ این سبزی رفت.

 

تازه یا خشک شده شنبلیله پر از خاصیت داروییه که درمان دیابت و کنترل قند خون یکی از مهم‌ترین خواص شنبلیله است. پیشگیری از افزایش کلسترول خون هم از خواص این سبزی قد کوتاهه.

دم‌نوش شنبلیله برای کسایی که دچار کم‌اشتهایی هستن مفیده و بیماری‌های التهابی روده و دستگاه گوارش هم با خوردن مداوم این سبزی از بین می‌ره.

کسایی که کلیه‌های سنگ‌ساز دارن می‌تونن به جای هر داروی شیمیایی‌ای متوسل به تخم شنبلیله بشن. نوشیدن هر چند وقت یکبار تخم شنبلیه مانع ایجاد سنگ و رسوبات تو کلیه می‌شه.

جوشونده تخم و برگ و ساقه شنبلیه می‌تونه بهترین مکمل برای ماسک‌های زیبایی بشه تا پوستی صاف، بدون جوش و لطیف داشته باشیم.

شنبلیله یه دوست خوب برای دستگاه تناسلی زنانه است و این اعضا رو در برابر بیماری‌هایی مثل عفونت‌ها و التهابات رحمی مصون نگه می‌داره. ضمن اینکه زنان در آستانه یائسگی هم می‌تونن رو کمک این سبزی حساب کنن تا کمتر دچار گُر گرفتگی و عوارض ناخوشایند یائسگی بشن.

پوست ملتهب، آفتاب سوخته یا آبسه کرده در هر جای بدن که باشه با ضماد شنبلیله سریع‌تر درمان می‌شه.

مقداری پودر شنبلیله تو یه نمکدون بریزید و هر وقت احساس کردید اوضاع معده‌تون برای خوردن غذا مساعد نیست، کمی از این برگ‌های خشک رو روی غذا بپاشید و با خیال راحت بخوریدش. شنیلیله پرستار مهربون معده‌های حساسه.

تقویت حافظه و پاکسازی خون هم از خواص دیگه این سبزیه. پس به هر شکل که می‌تونید در هفته چند گرم از این سبزی رو بخورید و خودتون رو از خواص زیادش بی‌نصیب نذارید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها