کد خبر: ۱۳۳۰۵۱
زمان انتشار: ۰۱:۴۰     ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
حجت‌الاسلام ابوترابی:
نامزد ریاست‌جمهوری یازدهم گفت: معتقدم آقای هاشمی در انتخابات گذشته می‌توانست بهتر و مؤثرتر برای برطرف کردن غبار فتنه حرکت کنند امّا متأسفانه عملکرد وی با آنچه باید اتفاق می‌افتاد فاصله داشت.

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس حجت‌الاسلام ابوترابی، بعدازظهر امروز در نشست انصار حزب‌الله با بیان اینکه ادامه‌ راه انقلاب اسلامی با توجه به رهنمودهای امام خمینی رحمة الله علیه و مقام معظم رهبری، باید فراروی همه‌ی مسلمانان باشد گفت: اولین ویژگی حزب الله و یاران خدا این است که جهادشان، سکوتشان، و به طور کلی همه‌ی اعمالشان برای خدا باشد.

وی گفت: همانطور که امام رحمة الله عمرشان را برای رسیدن به همین کمال وقف کردند. اگر انسان دغدغه‌ی حرکت در راه خدا را داشته باشد با مشورت و دقت مسیر حق را انتخاب می‌کند و در آن حرکت می‌کند. این فرد با جستجوی علم و دانش در راه رضای خدا از فرامین الهی اطاعت می‌کند و در این راه از هیچ تهدیدی نمی‌ترسد. این نامزد ریاست‌جمهوری تصریح‌کرد: اینکه مقام معظم رهبری تا به امروز هیچگاه دچار یأس نشده‌اند ثمره‌ی معرفت و حرکت در راه خداست، در هر حوزه‌ای که تا به امروز پیروز بوده‌ایم به خاطر معرفت و حرکت در مسیر حق است و هر گاه شکست خورده‌ایم به خاطر زاویه گرفتن از مسیر الهی است.

نامزد یازدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: صرف مشارکت حداکثری رمز مردم سالاری دینی نیست، زیرا این حضور همراه با اعتقادی ناب و انجام رسالت اسلامی است که به خلق یک حماسه‌ی بزرگ سیاسی منجر خواهد شد. امروز مهمترین رسالت ما این است که از هر تصمیم منطقی که موجب افزایش استحکام و کارآمدی نظام می‌شود حمایت کنیم، زیرا کارآمدی نظام موجب بسط آموزه‌های دینی خواهد شد.

وی با اشاره به حضور آقای هاشمی در انتخابات خطاب به حاضرین در جلسه گفت: شما باید حضور پررنگی در انتخابات داشته باشید، بنده معتقدم آقای هاشمی در انتخابات گذشته می‌توانستند بهتر و مؤثرتر برای برطرف کردن غبار فتنه حرکت کنند امّا متأسفانه عملکرد وی با آنچه باید اتفاق می‌افتاد فاصله داشت.

ابوترابی در خصوص تحریم‌ها اشاره کرد ما باید همزمان با ارجاع پرونده‌ی ایران به شورای امنیت، نقشه‌ی راه درستی را تعریف می‌کردیم و بر اساس آن به گونه‌ای حرکت می‌کردیم که ذخائر ارزی ما افزایش، هزینه‌های ما کاهش و درآمدهای غیر نفتی ارتقاء یابد همانطور که در سیاست‌های ابلاغی رهبری هم تأکید شده باید به سمتی می‌رفتیم که وابستگی بودجه‌ی سالانه به درآمدهای نفتی کمتر شود و با هدایت درآمدهای نفتی به سمت تولید قطع رابطه‌ی هزینه‌های جاری با درآمدهای نفتی را محقق می‌کردیم.

ابوترابی در پاسخ به سؤالی درباره‌ی امکان وقوع دوباره‌ی فتنه گفت: به گمانم با تجاربی که ملت ایران از انتخابات گذشته بدست آورده می‌توانیم با قدرت و عزت از تنگناها عبور کنیم. بنده امیدوارم با الهام از رهنمودهای رهبری با کمترین چالش مسیر اقتدار را طی کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که راهکارهای شما درباره‌ی مبارزه با فساد چیست؟ گفت: هویت انقلاب اسلامی اقتضاء می‌کند که مبارزه با فساد با قدرت ادامه یابد و در این جهت باید از بالاترین ظرفیت نظام بهره برد. یکی از راهبردهایی که مورد توجه مقام معظم رهبری هم بوده است، واگذاری عمور غیرحاکمیتی دستگاه اجرایی به بخش‌های غیر دولتی و متناسب کردن حجم دولت با وظایفش است؛ همچنین اصلاح شبکه‌ی بانکی و تحقق دولت الکترونیک گام‌هایی مؤثر در جهت کاهش فساد و افزایش کارایی دولت است. کلید واژه‌ی مبارزه با فساد، شایسته‌سالاری و دادن مسئولیت‌ها به افراد متعهد و توانا است.

وی با اشاره به لزوم حفظ وحدت ملی گفت: یکی از راهبردهای مهم در عرصه‌های سیاسی این است که هماهنگی قوای سه گانه افزایش بیابد تا بتوانیم زیر چتر رهبری عالی‌ترین سطح همکاری را محقق کنیم و مسیر را برای کاهش آسیب‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی هموار کنیم.

ابوترابی در خصوص بحث تعدد کاندیداها گفت: شرایطی که در حال حاضر به‌وجود آمده اقتضاء تعدد کاندیداها را می‌کند و اگر با یک نگاه مثبت به این موضوع توجه کنیم، این مسئله ظرفیتی مدیریتی برای کشور محسوب خواهد شد. البته در مجلس تلاش‌های بسیاری انجام شد تا قانون انتخابات چهارچوب مشخصی پیدا کند و انشاءالله در آینده قانون جامع انتخابات تدوین خواهد شد.

وی با آسیب شناسی شرائط فعلی کشور گفت: یکی از علل اساسی چالش‌های سیاسی و فرهنگی و اقتصاد آن است که بین گفتمان دستگاه اجرایی و گفتمان نظام زاویه وجود دارد و این قطعا موجب کاهش کارآمدی نظام خواهد شد.

نامزد یازدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به راهبردهای سیاست خارجی گفت: باید در برابر زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه با تمام قوا ایستاد زیرا در هر حوزه‌ای که ملت ایران در برابر استکبار و به خصوص آمریکا ایستاده پیروز شده است. پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نمونه‌هایی از ایستادگی مردم در برابر نظام سلطه است، همچنین حرکت‌های اسلامی که در چند سال اخیر در منطقه مشاهده می‌شود، ریشه در آرمان‌های انقلاب اسلامی دارد.

ابوترابی در خصوص موضوع هدفمندی یارانه‌ها تأکید کرد: یارانه‌ی نقدی که هم اکنون به مردم پرداخت می‌شود باید ادامه یابد، زیرا زندگی مردم با آن انطباق یافته است، اما در خصوص اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها باید پس از ثبات نرخ تورم، ارزش پول ملی و نقدینگی، سهم بخش تولید را پرداخت کرد تا بنگاه‌های تولیدی به کار خود ادامه دهند و دیگر منابع حاصل از اجرای فاز دوم هدفمندی را در جهت ارائه‌ی خدمات عمومی به مردم مانند بحث درمان و سلامت و تأمین بیمه بیکاری اختصاص داد. حضور تعاونی‌ها و توجه به بازار سرمایه نیز می تواند گامی مؤثر در جهت اجرای مؤثرتر هدفمندی یارانه‌ها باشد.

وی در پایان با تأکید بر اهمیت تأمین مسکن برای مردم به لزوم شفاف سازی نظام اطلاعاتی مسکن و زمین اشاره کرد و با ارائه‌ی آماری در خصوص مسکن‌های خالی گفت: باید با سیاست‌گذاری درست، عرضه و تقاضای بازار مسکن را به تعادل برسانیم. وی افزود: همچنین اصلاح بافت‌های فرسوده می‌تواند راهکار دیگری برای حل مشکل مسکن باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها