کد خبر: ۱۳۳۲۴۴
زمان انتشار: ۱۲:۵۶     ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
وزارت امور خارجه افغانستان از دولت جدید پاکستان خواست با ایجاد شرایط مناسب، زمینه همکاری‌ میان ۲ کشور را تقویت کند.

به گزارش 598، فارس و به نقل از «بخدی نیوز»، «جانان موسی‌زی»، سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان از برگزاری انتخابات پاکستان استقبال کرد و گفت که دولت جدید پاکستان باید شرایطی را ایجاد کند تا همکاری بین 2 کشور تقویت شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان تأکید کرد که در چنین حالتی، دولت افغانستان در بخش‌های امنیت، اقتصاد و روابط دوستانه با پاکستان همکاری می‌کند.

موسی‌زی افزود: دولت افغانستان و پاکستان باید تلاش کنند تا پایگاه‌های نظامی طالبان را نابود کنند که این موضوع به نفع 2 کشور خواهد بود.

البته وی در مورد «نواز شریف» رهبر حزب «مسلم لیگ نواز» پاکستان که در انتخابات سراسری این کشور به پیروزی رسید اظهارنظری نکرد اما گفت: امیدواریم هر 2 کشور در تمام موارد  باهم همکاری داشته باشند.

این مقام افغان تصریح کرد که وزارت خارجه تلاش می‌کند تا همکاری نزدیک و رابطه صادقانه و همه جانبه‌ای را با حکومت جدید پاکستان برقرار کند.

وی درخصوص مسئله مرزی ولایت «فراه» نیز گفت که در این رابطه سفیر ایران به وزارت خارجه فراخوانده شده و والی این ولایت همراه با یک هیئت عالی‌رتبه به زودی به استان خراسان ایران که هم‌مرز با این ولایت است، سفر می‌کند.

وی افزود که این هیئت به ریاست «عبدالسلام عظیمی» رئیس دادگاه عالی و با همراهی نمایندگانی از وزارت دادگستری، وزارت خارجه و دادستانی افغانستان به ایران سفر خواهند کرد.

موسی‌زی گفت: این سفر در مورد تقویت همکاری‌های قضایی میان دو کشور از جمله موضوعات زندانیان افغان در ایران می باشد که پیرامون آن بحث مفصل و همه جانبه با مقامات ایران صورت خواهد گرفت

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان از تمام شهروندان افغان خواست که به شکل قاچاق و غیرقانونی به ایران سفر نکنند.

وی گفت که برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی افغان‌ها باید با اسناد قانونی و پاسپورت به ایران سفر کنند.

چند روز پیش تعدادی از رسانه‌های افغانستان ادعا کردند 300 تن که غیرقانونی به ایران سفر کرده بودند توسط مرزبانان ایران دستگیر شده‌اند که در این بین 200 تن سالم به همراه چند زخمی به افغانستان بازگشته‌اند و تعدادی نیز در این بین مفقود شدند.

در همین خصوص، روز گذشته سفارت ایران در کابل نیز با صدور بیانیه‌ای نسبت به این ادعاها واکنش نشان داد و از شهروندان افغان خواست که به شکل غیرقانونی به ایران سفر نکنند.

ولایت فراه از جمله ولایت‌های مرزی افغانستان است که هم‌مرز با استان سیستان و بلوچستان ایران بوده و بسیاری از افغان‌هایی که قصد سفر قاچاق و غیرقانونی به ایران را دارند، مرزهای این ولایت را انتخاب می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها