کد خبر: ۱۳۳۴۷
زمان انتشار: ۱۸:۴۱     ۰۸ خرداد ۱۳۹۰
همایش بین المللی بیداری اسلامی به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و با همکاری سازمان های فرهنگ و ارتباطات اسلامی و صدا و سیما برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری همایش بین المللی بیداری اسلامی، امروز با سخنرانی منوچهر محمدی، دبیر همایش و رییس مرکز مطالعات بین الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد.

محمدی گفت: با توجه به حوادث و تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا و ارتباط آن با موج جدید بیداری اسلامی که متأثر از انقلاب اسلامی است و همچنین به مناسبت ایام رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) همایش بین المللی بیداری اسلامی برگزار خواهد شد.

وی ابراز داشت: این همایش با همکاری و همت سه نهاد دولتی که عبارتند از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

دبیر همایش بین المللی بیداری اسلامی اظهار کرد: این همایش در روز سه شنبه، دهم خرداد سال جاری از ساعت 8:30 تا 18 در سالن همایش های صدا و سیما با حضور هشتاد مهمان خارجی از بیست کشور و همچنین اندیشمندان، استادان و مسؤولان کشور برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که زمان کافی برای فراخوان مقاله برای این همایش وجود نداشت گفت: از دو ماه پیش فراخوان مقاله را به دستگاه‌های مختلف ارسال شد که تا به حال 30 مقاله به دبیرخانه همایش رسیده است.

محمدی بیان کرد: در این همایش یک روزه بیست شخصیت علمی، فرهنگی و سیاسی به سخنرانی خواهند پرداخت که ده نفر ‌آنها از مهمانان خارجی و ده نفر دیگر از‌ داخل کشور خواهند بود.

وی افزود: سخنرانی و بررسی وضعیت تحول جغرافی، سیاسی و فرهنگی منطقه در چهار محور تحولات منطقه؛ تبار‌شناسی، ماهیت و مشخصات؛ بیداری اسلامی و آینده جهان اسلام؛ تاثیرات تحولات منطقه بر نظام بین المللی و برسی موضوعی تحولات شمال آفریقا، خاورمیانه و خلیج فارس برگزار خواهد شد و میهمانان در این محور ها به سخنرانی خواهند پرداخت.

رییس مرکز مطالعات بین الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به این‌که هنوز سخنران افتتاحیه و اختتامیه که از مسؤولان رده یک کشور خواهند بود مشخص نشده است، ابراز داشت: در این همایش بین المللی‌ صالحی، وزیر امور خارجه، ‌خرمشاد، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ‌ ضرقامی، رییس سازمان صدا و سیما به سخنرانی خواهند پرداخت

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها