کد خبر: ۱۳۳۹۳۶
زمان انتشار: ۱۳:۲۴     ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
افشای خجالت ‌آور هزینه‌های شخصی نخست وزیر اسرائیل در حالی مطرح شده که اسرائیلی‌ها از اقدامات ریاضتی دولت جدید شامل افزایش مالیات‌ها و کاهش خدمات اجتماعی خشمگین هستند.

به گزارش598، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه لس آنجلس تایمز، گزارش گروه نظارتی جنبش آزادی اطلاعات فاش کرد که مبالغ صرف شده از مالیات دهندگان برای تامین هزینه‌های سه محل سکونت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل که یکی دولتی و دوتای دیگر خصوصی هستند در سال 2012 میلادی حدود 5 / 1 میلیون دلار بوده که در مقایسه با سال 2009 میلادی 80 درصد افزایش داشته است.

علاوه بر این، هزینه‌های نتانیاهو در سال 2012 میلادی را 27 هزار دلار در ماه برای نظافت که از سال 2009 میلادی 119 درصد افزایش یافته، 11 هزار دلار در ماه برای تامین غذا و مهمانان که 124 درصد رشد داشته و 1450 دلار در ماه برای مصارف مختلف شخصی چون آرایش و کوتاهی مو که 94 درصد افزایش داشته، شامل می‌شوند.

این در حالیست که دفتر نخست وزیری اسرائیل با اشاره به این گزارش اعلام کرد که این هزینه‌ها کاملا موجه هستند چرا که برای برگزاری رویدادهای رسمی صرف شده‌اند.

این افشاگری چند روز پس از آن مطرح شد که وی برای تنها پنج ساعت پرواز به منظور شرکت در مراسم تدفین مارگارت تاچر، نخست وزیر اسبق انگلیس از یک کابین خصوصی مخصوص استراحت و خواب به ارزش 127 هزار دلار در هواپپیما استفاده کرده است. هزینه استفاده از این کابین از صندوق دولتی صرف شده بود.

روز سه شنبه هفته جاری نیز روزنامه یدیعوت آحارونوت از همراهی 31 تن با نتانیاهو در جریان سفر وی به چین خبرداد و آن را با 18 نفری که در سال 2008 میلادی ایهود المرت، نخست وزیر سابق اسرائیل را در سفر به پکن همراهی کرده بودند، مقایسه کرد.

دو تن از همراهان نتانیاهو برای انجام کارها و امور مربوط به همسر و دو پسر بزرگ وی در این سفر، نخست وزیری اسرائیل را همراهی می‌کردند.

این در حالیست که دفتر نخست وزیری اسرائیل با دفاع از تعداد همراهان اعلام کرد که سفر نتانیاهو به چین بسیار پیچیده‌تر از سفر المرت به این کشور بوده است.

نتانیاهو و همسرش سارا، به خاطر صرف هزینه‌های فراوان برای منافع و علایق شخصی خود تحت سئوال قرار دارند. اوایل سال جاری میلادی نیز در پی افشای این مساله که نخست وزیر اسرائیل هر ساله 2700 دلار برای بستنی مورد علاقه‌اش صرف می‌کند، وی مجبور شد یک قرارداد دولتی را در این مورد لغو کند. در سال 2011 میلادی نیز نتانیاهو به دلیل استفاده از هواپیمای گران قیمت، اقامت در هتل‌های لوکس و صرف غذا از رستوران‌های گران در زمانی که یکی از وزیران کابینه بود، تحت بازجویی قرار گرفت که البته محکوم نشد.

رسانه‌های اسرائیلی نتانیاهو را به دلیل عادت‌های لوکس زندگی‌اش در حالی که اکثر مردم سرزمین‌های اشغالی از افزایش هزینه‌های زندگی احساس ناخوشایندی دارند، مورد انتقاد شدید قرار داده‌اند.

استفاده نتانیاهو از کابین مخصوص استراحت برای بسیاری از مردم اسرائیل یادآور خوابیدن مناخیم بگین، نخست وزیر اسبق اسرائیل در دو صندلی هواپیما طی سفر 12 ساعته به ایالات متحده است. بگین که رویکرد سرسختانه در قبال صلح اعراب و اسرائیل داشت، طی نشست‌هایی با انور سادات، رئیس جمهوری اسبق مصر رویکردی معتدلانه را در پیش گرفت و در نهایت باعث امضا معاهده صلح میان فلسطین و اسرائیل شد.

روز سه شنبه هفته جاری، دولت بنیامین نتانیاهو بودجه جدیدی را تصویب کرد که محتوای آن شامل 5 / 1 درصد افزایش مالیات بردرآمد اشخاص و 18 درصد مالیات بر فروش می‌شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته که اقدامات ریاضتی شامل 800 میلیون دلار کاهش هزینه‌های نظامی برای جبران 10 میلیارد دلار کسری بودجه ضرورت دارد.

اما چند روز قبل، هزاران نفر از سکنه اسرائیل علیه این بودجه جدید دست به راهپیمایی اعتراضی زده و تهدید کردند که دست به تظاهرات گسترده دیگری می‌زنند.

روزنامه دیلی تلگراف نیز نوشت، شیمون شیفر، مفسر اسرائیلی روزنامه یدیعوت آحارونوت می‌نویسد: در جریان همراهی نتانیاهو در سفر به مرز اسرائیل با مصر در هلی کوپتر، دو مرد را دیدم که کیف‌های بزرگی حمل می‌کردند. گمان کردم که اسناد و مدارک مهم تسلیحاتی اسرائیل در این کیف‌ها هستند. اما متوجه شدم که محتویات این کیف‌ها چیزی جز وسایل شخصی نتانیاهو نبودند!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها