کد خبر: ۱۳۴۳۹۴
زمان انتشار: ۱۴:۰۴     ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
منتظران ظهور باید با مطالعه، تحقیق و بررسی ابتدا خود امام زمان‌(ع) را بشناسند و سپس این موعود آسمانی را به جهانیان معرفی کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، یکی از وظایف منتظران در عصر غیبت امام زمان (عج)،  شناخت ایشان به جهانیان است. امروز دنیا تشنه منجی است و هر کس به زبان خودش ظهور مصلح آخرالزمان را فریاد می‌زند.

در این بین شیعیان وظیفه سنگینی در قبال معرفی مصلح و منجی حقیقی جهان، مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف بر عهده دارند و باید با مطالعه و تحقیق اول خود به شناخت و معرفت لازم در خصوص امام عصر دست یافته و سپس به معرفی ایشان و نشر و ترویج فرهنگ ناب مهدویت در جهان بپردازند.

یکی از کتب مفید برای مطالعه در این زمینه کتاب «ویژگی‌های امام زمان‌(ع)» است، این کتاب قسمتى از کتاب شریف مکیال المکارم، اثر آیت‌الله‏ سید‌محمد‌تقی موسوى‌اصفهانى است.

کتاب حاضر به معرفى خصوصیات و ویژگى‏هاى امام زمان‌(ع) پرداخته است، این ویژگى‏ها به صورت دسته‏بندى و به شیوه الفبایى تنظیم شده است.

از جمله ویژگى‏هایی که در این کتاب برای امام زمان‌(ع) ذکر شده می‌توان به احیا و زنده کردن دین خدا و اعلاى کلمه‌ الله‏، بپا داشتن حجت‏ها و راهنمایان، تجدید بناى اسلام پس از کهنه و فرسوده شدن آن، جریان روزى ما به دست آن حضرت، حکم آن حضرت به حق، ختم علوم به آن حضرت و دعاى آن حضرت براى مؤمنین اشاره کرد.

شفاعت و شهادت آن حضرت براى شیعیان و محبین، طلب حقوق ائمه و مؤمنین و خون آن‌ها، علم و عدالت آن حضرت، غیبت و غربت آن حضرت، فرح مؤمنین با ظهور و قیام آن حضرت، اداى قرض و قضاى حوائج مؤمنین، کمالات آن حضرت و شباهت‏هاى ایشان به پیامبران و ائمه معصومین (ع)، معجزات آن حضرت، مصائب آن حضرت،نصرت اسلام، ولایت آن حضرت، هدایت بندگان و ید نعمت آن حضرت بر ما از دیگر مباحثی است که در کتاب ویژگی‌های امام زمان (ع) مطرح شده است.

این کتاب از منشورات انتشارات مسجد مقدس جمکران است و علاقمندان به فرهنگ مهدویت می‌توانند برای تهیه این کتاب به کتاب فروشی‌های واقع در صحن این مکان مقدس مراجعه کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها