کد خبر: ۱۳۴۶۵۹
زمان انتشار: ۱۳:۲۵     ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
پاپ فرانسیس اول برخی از لحظات خصوصی خود را با حدود 200 هزار تن از مردمی که در میدان سنت پیتر جمع شده بودند، در میان گذاشته و به آنها گفت، برخی اوقات در پایان یک روز طولانی در موقع نیایش خوابش می‌برد و از اینکه مرگ یک شخص بی‌خانمان جزو اخبار نیست، قلبش می‌شکند.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس اول، رهبر کاتولیک‌های جهان در پاسخ به سوالات چهار تن از افرادی که در گردهم‌آیی بین‌المللی انجمن‌های کاتولیک در میدان سنت پیتر حضور داشتند این اظهارات را اعلام کرد.

پاپ فرانسیس اول در این سخنرانی از خاطرات مادر بزرگش تا تصمیمش برای کشیش شدن، از فساد سیاسی تا نگرانی‌هایش در خصوص کلیسا صحبت کرد.

وی گفت: اگر به شدت درگیر مسائل خودمان نباشیم، فقر را می‌بینیم. بار دیگر از مردم کاتولیک می‌خواهم تا اقدامات بیشتری برای کمک به افراد بسیار ضعیف جامعه انجام دهند.

پاپ فرانسیس افزود: از اینکه بخواهم راجع به این موضوع صحبت کنم قلبم می‌شکند اما امروز یک شخص بی‌خانمانی پیدا شده که از سرما جان باخته است و این مساله در اخبار مطرح نشده است. امروز رسوایی‌ها به عنوان خبر به اطلاع مردم می‌رسد اما این مساله که کودکان بسیاری غذا برای خوردن ندارد جزو اخبار مطرح نمی‌شود. این مساله بسیار نگران‌کننده است. در حالی که چنین مسائلی در اطراف ما هست چگونه می‌توانیم با آرامش و راحت زندگی کنیم؟

جمعیت 200 هزار نفری که بیشتر آنها در فعالیت‌های خیریه شرکت دارند، اغلب سخنان پاپ فرانسیس اول را با تشویق‌های خود قطع می‌کردند.

پاپ فرانسیس اول در ادامه افزود: ما نمی‌توانیم مسیحیانی بی‌تفاوت باشیم که در حال نوشیدن چای درخصوص اعتقاداتمان صحبت کنیم. ما باید مسیحیانی شجاع باشیم و آنهایی را که به کمک نیاز دارند دریابیم.

وی درخصوص زمان نیایش‌های خود گفت: گاهی اوقات از فرط خستگی در موقع نیایش خوابم می‌برد اما خود خدا متوجه این مساله هست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها