کد خبر: ۱۳۵۲۰۸
زمان انتشار: ۱۰:۵۲     ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
به گفته مدیر مسول سینماپرس این سایت سینمایی به دلیل تمکین نکردن نسبت به حمایت سیاسی از کاندیدای دولت در انتخابات ریاست جمهوری توسط عناصر نزدیک به سازمان سینمایی تصاحب شد.

صابر امامی مدیرمسول سایت سینماپرس در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس در توضیح دلایل شکایت خود از برادر رئیس سازمان سینمایی گفت: داستان از آنجا آغاز شد که در اسفند ماه سال گذشته سازمان سینمایی از پایگاه خبری سینماپرس (خبرگزاری سینمای ایران) که به آن کمک مالی نیز می کرد خواست محتوای سایت را طبق نظرات این سازمان تغییر داده که با مخالفت مسئولین و مدیران سایت مواجه می شود.

وی افزود: بر اساس اطلاعات بدست آمده یکی از مسئولین این سایت خبری سینمایی گفت، در اواخر سال گذشته دخالت های محتوایی نزدیکان سازمان سینمایی در مطالب سایت شدت گرفت تا اینکه متوجه شدیم ظاهرا این آقایان سایت مارا برای فعالیت انتخاباتی کاندیدای دولت در نظر گرفته اند و بلافاصله مخالفت خود را اعلام کردیم.

امامی خاطرنشان کرد: پس از مخالفت ، مورد تهدید مالی قرار گرفتیم و کمک‌های مالی قطع شد، ولی ما همچنان حاضر به همکاری نشدیم. تا اینکه بعد از گذشت چند روز متوجه شدیم نام کاربری و گذرواژه‌های ما هک شده و دیگر دسترسی به سایت خود نداریم. وقتی مسئله را از شرکت پشتیبانی نرم افزار سایت جویا شدیم متوجه شدیم عوامل سازمان سینمایی پس از تهدید، آنان را مجبور به تغییر گذر واژه‌های مدیران سایت و قطع دسترسی به محتوای آن نموده‌اند.

مدیرمسول سایت سینماپرس تاکید کرد: در حال حاضر مدیران و مسئولین قانونی سایت هیچ دسترسی به محتوای آن ندارند در صورتی که طبق قانون مسئولیت کلیه مطالب منتشره با آن هاست. همچنین پس از این اتفاق محتوای سایت به شدت انتخاباتی و محل اخبار شخص مورد نظر شد.که اسناد آن هم موجود است.

وی افزود: این در حالی است که طبق قانون مجوز فعالیت این پایگاه خبری از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات در تاریخ 22 /8/91 به نام بخش خصوصی صادر شده و اطلاعات آن در معاونت مطبوعاتی موجود و توسط رسانه‌ها اعلام شده است.

مدیر مسول سینماپرس با اشاره به اینکه از روح‌الله شمقدری شکایت کرده است، گفت: پایگاه خبری سینمای ایران به صاحب امتیازی موسسه فرهنگی مطبوعاتی سینمای ایران و مدیرمسئولی سیدصابر امامی ، جزو 35 پایگاه خبری ایرانی دارای مجوز فعالیت قانونی می باشد.که لیست آنها قبلا در رسانه ها منتشر شده است.

امامی همچنین مدعی شد:طبق اسناد موجود که در صورت لزوم قابل انتشار است، عوامل سازمان سینمایی در تلاشند با اعمال  نفوذ درون وزارت خانه‌ای با معاونت مطبوعاتی مجوز صادر شده را به نام خود تغییر  دهند.

وی تصریح کرد: همچنین فضای انتخاباتی سازمان سینمایی در ماه های اخیر باعث استعفای برخی مدیران اصلی آن نیز شده است تا آنجا که عباسیان مدیر عامل موسسه رسانه های تصویری در نشست خبری خود پس از استعفا با اشاره به یکی از کاندیداهای انتخاباتی گفته است شاید چون آدم ایشان نیستم دارم می‌روم!.

مدیر مسول سینماپرس در خاتمه اظهار داشت: به نظر می رسد دولت طبق برنامه ریزی های قبلی و پیرو سال‌های گذشته در پی فعالیت تبلیغاتی گسترده در فضای هنری کشور برای انتخابات آتی است و با توجه به حساسیت زمانی  و نزدیکی به انتخابات قصد دارد مطالب مورد نظر شاخه فرهنگی دولت را بر روی  این سایت‌ها قرار دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها