يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۳۶۵۲
زمان انتشار: ۱۲:۲۷     ۱۶ خرداد ۱۳۹۰

سخنان حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در جوار مرقد امام راحل(ره) با واكنش قريب به اتفاق رسانه‌ها مواجه و در سطح وسيعي منتشر شد كه بيشتر از همه مواضع بين‌المللي رهبر معظم انقلاب درباره حوادث اخير منطقه و موضوع فلسطين مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش البرز نیوز، پايگاه اطلاع‌رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌‌الله العظمي خامنه‌اي با نگاهي به بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب در رسانه هاي خارجي نوشت:

با شكل‌گيري انقلاب‌هاي مردمي در منطقه و به‌ويژه پس از خطبه تاريخي رهبر معظم انقلاب اسلامي درباره حوادث مصر و تونس، رسانه‌هاي منطقه و جهان حساسيت بيشتري نسبت به موضع‌گيري‌هاي آيت‌الله‌العظمي خامنه‌اي از خود نشان داده‌اند. از همين رو همان‌طور كه پيش‌بيني مي‌شد، سخنان ايشان در جوار مرقد امام راحل(ره)، با واكنش قريب به اتفاق رسانه‌ها مواجه و در سطح وسيعي منتشر شد كه بيشتر از همه، مواضع بين‌المللي رهبر انقلاب درباره حوادث اخير منطقه و موضوع فلسطين مورد توجه قرار گرفت.

ايران با حركت‌هايي كه به تحريك آمريكا انجام مي‌شود، همراهي نمي‌كند

اين مضمون، در تيتر بسياري از خبرگزاري‌ها و شبكه‌هاي خبري از جمله رويترز، جروزالم پست، www.aljadeed.tv، راديو عراق آزاد، www.swissinfo.ch و AFP به چشم مي‌خورد كه ايران از حركت‌هاي همسو با آمريكا حمايت نمي‌كند.

"الجزيره " در همين زمينه اعلام كرد: آيت‌الله خامنه‌اي ابراز داشت از انقلاب‌هايي كه اسلامي، مردمي و ضدآمريكايي باشند حمايت و پشتيباني مي‌كند. خبرگزاري "رويترز " هم نوشت: ظاهراً آيت‌الله خامنه‌اي مي‌خواست با طرح اين مطلب، دليل حمايت نكردن ايران از اعتراضات در سوريه را بيان كند.

روزنامه عراقي "الصباح " نيز در تيتر خود به صورت مطلق به حمايت رهبر ايران از انقلاب‌هاي عربي اشاره كرد و در متن خبر نيز به تفصيل به ديدگاه‌هاي ايشان دراين‌باره پرداخت.
راديو تلويزيون "النهرين " هم در پايگاه اينترنتي خود نوشت: آيت‌الله خامنه‌اي تأكيد كرد كه بيداري اسلامي در منطقه در برابر آمريكا و سياست‌هاي آمريكا خواهد بود.
اظهارات ولي امر مسلمين درباره فلسطين نيز در سطح بسيار وسيعي منعكس شد و برخي رسانه‌ها ترجيح دادند اين بخش از سخنان ايشان را تيتر كنند كه فلسطين "تجزيه‌پذير نيست و يك‎پارچه متعلق به فلسطينيان است ".

در اين ميان البته "لس‎آنجلس تايمز " در تيتر خبر به حضور ده‌هاهزار نفر در مراسم سالگرد ارتحال امام خميني اشاره كرد و در تصوير اين خبر نيز جمعيت نسبتاً خلوتي را به نمايش گذاشت و در متن خبر نيز بسيار كوتاه و گذرا و در لابه‌لاي چند مطلب كوتاه ديگر، به بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي اشاره كرد.

انقلاب‌هاي يمن، بحرين و ليبي به پيروزي مي‌رسد

روزنامه لبناني "الرأي " و پايگاه خبري "نبأ نيوز " با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع صدهاهزار نفر از مردم كنار مرقد امام خميني از قول ايشان تيتر كردند: انقلاب‌هاي مردمي در كشورهاي يمن، ليبي و بحرين به پيروزي مي رسد.
خبرگزاري "يونايتدپرس " در همين باره از جانب رهبر معظم انقلاب نوشت: آنچه در شمال آفريقا و خاورميانه رخ داد،حوادث مهم و تاريخ‌سازي است و اين روند ادامه خواهد يافت.

رهبر ايران، سوريه را استثنا كرد

روزنامه فرامنطقه‌اي "الشرق ‌الاوسط " رسانه‌هاي مربوط به معارضان سوري و برخي پايگاه‌ها همچون "القناة " با اشاره به بيانات رهبر انقلاب نوشتند: آيت‌الله خامنه‌اي از مردم منطقه حمايت كرد اما با بيانات خود به همگان فهماند كه قصد حمايت از اعتراضات در سوريه را ندارد زيرا به زعم او اين اعتراضات با تحريك آمريكا و اسرائيل انجام مي‌گيرد و يك قيام اسلامي به شمار نمي‌رود.

الشرق ‌الاوسط همچنين براي خبر خود، تصوير مربوط به حضور مسئولان در مراسم سالگرد ارتحال امام را منتشر كرد و نوشت: اين عكس از پايگاه رسمي رهبر ايران گرفته شده و در آن تمام مسئولان اصلي و درجه اول ايران كنار هم نشسته‌اند.

يكي از پايگاه‌هاي معارض بشار اسد در سوريه www.free-syria.com نيز نوشت: [آيت‌الله] خامنه‌اي اميدوار است كه تمام انقلاب‌هاي منطقه به پيروزي برسد به‌جز سوريه. اين پايگاه با گذاشتن علامت تعجب در پايان تيتر خود، از حمايت نكردن رهبر ايران از اعتراضات اين كشور انتقاد كرد.

اين پايگاه نوشت: [آيت‌الله] علي خامنه‌اي رهبر انقلاب اسلامي پيش‌بيني كرد كه پيروزي با انقلاب‌هاي يمن، ليبي و بحرين همراه خواهد شد ولي تعمداً هيچ نامي از سوريه نبرد.
پايگاه معارض بشار اسد، مدعي حضور اسلام‌گراها در صفوف اوليه اعتراضات در اين كشور شد و افزود: [آيت‌الله] خامنه‌اي اين اتفاقات را انقلاب ندانست و آن‌ها را در راستاي توطئه بيگانگان براي ضربه زدن به جريان مقاومت توصيف كرد.


تلاش صهيونيست‌ها براي انحراف در انقلاب‌ها

www.lebanese-forces.com به هشدارهاي رهبر معظم انقلاب درباره تلاش آمريكا و صهيونيست‌ها براي ايجاد انحراف در انقلاب‌هاي مردمي در منطقه توجه كرد و از قول ايشان نوشت: مردم مصر و تونس در انقلاب خود پيروز شدند اما صهيونيست‌ها تمام تلاش خود را به كار بسته‌اند تا اين انقلاب‌ها به نتايج قابل قبول نرسد. مردم مصر بايد هوشيار باشند تا دشمني كه از در بيرون رفته، از پنجره وارد نشود.

پايگاه خبري "14مارس "، نزديك به سعد حريري هم با همين تيتر به استقبال سخنان رهبر معظم انقلاب رفت اما در ادامه نوشت: رهبر ايران، عربستان سعودي را به سركوب مردم بحرين متهم كرد و گفت كه اين كار با چراغ سبز آمريكا انجام گرفته است.

فلسطين تجزيه‌پذير نيست و به آغوش اسلام بازخواهد گشت

اظهارات ولي امر مسلمين درباره فلسطين نيز در سطح بسيار وسيعي منعكس شد و برخي رسانه‌ها ترجيح دادند اين بخش از سخنان ايشان را تيتر كنند كه فلسطين "تجزيه‌پذير نيست و يك‎پارچه متعلق به فلسطينيان است ".

رسانه‌هايي چون روزنامه عربستاني "دار الحيات "، "ديلي ‌استار "، www.alarab.net، روزنامه بحريني "الوسط "، پايگاه مصري "الوفد "، www.maannews.net، پايگاه "مصراوي " و خبرگزاري رسمي كويت از قول رهبر انقلاب نوشتند: "فلسطين طي چند دهه غصب شد اما بدون ترديد دوباره به مردم فلسطين و به آغوش اسلام برخواهد گشت و اين اتفاق خواهد افتاد ".
خبرگزاري رسمي كويت با اعلام اين خبر افزود: رهبر ايران تأكيد كرد كه موضع كشورش در حمايت از فلسطين تغيير نخواهد كرد.

پايگاه "الوطن " با اشاره به اظهارات رهبر انقلاب اسلامي درباره فلسطين، اين بيانات را با سخنان اخير اوباما خطاب به جهان اسلام درباره فلسطين مقايسه كرد و نوشت: اوباما در آن سخنراني از تشكيل دولت فلسطيني براساس مرزهاي سال 1967 سخن گفت اما رهبر ايران در نقطه مقابل اين اظهارات بيان داشت كه فلسطين تجزيه‌پذير نيست و يك‎پارچه متعلق به فلسطيني‌ها است. رهبر ايران همچنين پيشنهاد داد كه همه‌پرسي در فلسطين برگزار شود.

رهبر ايران دعوت به آرامش كرد

علاوه‌بر توجه به ابعاد بين‌المللي در سخنان رهبر معظم انقلاب، برخي از رسانه‌ها اظهارات حضرت آيت‌الله خامنه‌اي درباره تأمين عدالت و امنيت كساني كه اختلاف نظر دارند را تيتر كردند.

شبكه خبري "فرانس24 "، روزنامه عربستاني "المدينة "، "ميدل‌ايست آن‎لاين "، www.arabstoday.net پايگاه مصري "الغد "، "الامارات اليوم "، "الرأي‌ نيوز " و روزنامه‌هاي كويتي "الانباء " و "السياسة " از جمله رسانه‌هايي بودند كه به اين بخش از بيانات رهبر معظم انقلاب توجه بيشتري از خود نشان دادند و بسياري از اين رسانه‌ها مخاطبانِ اين بخش از سخنان رهبري را طرفداران حاكميت و اردوگاه اصولگرايان دانستند.

فرانس24 هدف از بيان اين اظهارات را ايجاد نوعي آرامش و وحدت در كشور دانست و افزود: آيت‌الله خامنه‌اي تأكيد داشت كه ديدگاه‌هاي سياسي مختلفي در كشور وجود دارد و تا زماني كه هيچ‌كدام از آن‌ها در راستاي براندازي يا خيانت به كشور يا اجراي طرح‌هاي دشمنان گام برنداشته‌اند، نبايد حق آن‌ها در ابراز عقيده را بگيريم كما اين‌كه ايمان با اهانت به مخالفين سازگاري ندارد.

ميدل‌ايست آن‎لاين نيز نوشت: رهبر بلندپايه ايران، محافظه‌كاران را به آرامش فراخواند تا جلوي شكاف بين نخبگان حاكم در ايران گرفته شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها