کد خبر: ۱۳۷۲۶۳
زمان انتشار: ۱۵:۲۵     ۰۹ خرداد ۱۳۹۲
به گزارش 598 به نقل از رسا، آیت‌الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، پیش از ظهر پنج‌شنبه در همایش بصیرت‌شناسی، افق آینده و انتخابات 1392  که در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، به سخنرانی پرداخت و به برخی از پرسش‌های حاضران پاسخ گفت.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که کدام یک از کاندیداها مد نظر رهبری هستند و اصلح کیست؟ ادامه داد: همه می‌توانند شعار بدهند، نمی‌توان با شعارهای لوکس و شیک کاندیدای اصلح را شناخت و کشور را اداره کرد، حرف مهم این است که کشور اسناد بالادستی مانند سندچشم‌انداز و برنامه توسعه و قانون دارد.

آیت‌الله کعبی ادامه داد: کسی که بدون تنش و با آرامش و با استفاده از ظرفیت کشور بتواند ساختار را دگرگون و قوانین را اجرایی کند و به خط هدایت رهبری توجه کند و تیم اقتصادی قوی و فعال و با نشاط و برنامه داشته باشد، می‌تواند مشکلات را حل کند، این نیست که برخی‌ که در ساخت و ساز موفق بوده‌اند بتوانند مشکلات کشور را حل کنند.

وی با اشاره به این‌که امروز برخی از مراکز حاکمیت در کشور کانون اصلی تصمیم‌گیری در مسائل اقتصادی است، بیان کرد: بعضی این‌گونه القا می‌کنند که برخی از مراکز حاکمیت فقط به سیاست خارجی می‌پردازد، اخلالی در ورود کالاهای اصلی در این دو سال به وجود آمد، در این اخلال به وجود آمده در بعضی از مراکز خاص حاکمیتی با ارتباط با قرارگاه‌های اقتصادی حل شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه ابراز کرد: پس از آن‌که پروژه انسجام‌بخشی دشمن شکست خورد دشمن الان متمرکز شده‌ است که که یکی از این 8 کاندیدا رأی نیاورد، بقیه کاندیداها برای آنان مهم نیست بلکه مهم این است که برنامه انفعال در مقابل آمریکا پیش برود.

آیت‌الله کعبی در پاسخ به این سؤال که چرا شورای نگهبان کسی را قبول کرد که حل مشکلات را در رابطه با آمریکا می‌داند و از جریان فتنه حمایت می‌کند؟ خاطرنشان کرد: فضا به شکلی بود که شورای نگهبان کسانی را تعریف کرد که مبانی جمهوری اسلامی را قبول داشتند، اگر چه سلیقه‌شان سلیقه دیگری بود، اما آنان التزام به مبانی جمهوری اسلامی را در چارچوب سلیقه‌های خود دارند.

وی در پاسخ به این سؤال که کاندیدای مورد حمایت دین‌داران در معرض هجمه‌های مختلف قرار دارد و چرا این‌گونه است؟ گفت: ملت حقیقت را تشخیص می‌دهد، در حوزه علمیه و در میان روحانیت آن‌چه مهم است دغدغه دین و حل مشکلات اقتصادی در پرتو عمل به شرع و فقه اهل‌بیت(ع) است و کسی که بسیار متشرع است و پایبند به فقه است می‌تواند مشکلات کشور را حل کند.

آیت‌الله کعبی درباره نحوه شناخت ویژگی‌های اصلح ادامه داد: راه شناخت اصلح تحقیق است و بعد اگر نتوانست به دو نفر مورد اعتماد مراجعه کند، همان فرایندی که در انتخاب تعیین مرجع تقلید است می‌تواند روشی برای انتخاب اصلح باشد، در انتخاب اصلح باید حجت شرعی داشته باشیم و بر اساس منافع شخصی و گروهی یا بخشی و سلیقه‌ای نباید انتخاب کنیم و شرعا مسؤول انتخاب خود هستیم.

وی در پاسخ به این سؤالی که آیا ممکن است حکم حکومتی از سوی رهبر معظم انقلاب درباره برخی افراد که صلاحیت شان احراز نشده است صادر شود، خاطرنشان کرد: رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس اظهار رضایت کردند از فرایند قانونی انتخابات و زمانی که از آقایان مهر علیزاده و معین حکم حکومتی صادر کردند، می‌خواستند از سلیقه‌های متنوع استفاده کنند.

ملت ایران سخنران نمی‌خواهد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که دشمنان اکنون هجمه خود را بر نامزدی وارد می‌کنند که مصداق مقاومت و استقامت در برابر دشمنان است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که باید به نامزدی رأی بدهیم که مصداق آیه «الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا» باشد، باید به نامزدی رأی بدهیم که سیاست‌های رهبری را بتواند اجرا و الگوی قرآنی را در کشور حاکم کند.

آیت‌الله کعبی اظهار کرد: دغدغه دین داشتن و تعهد به نظام یکی از مسائلی است که در انتخاب نامزد اصلح باید توجه داشت، باید به عقبه آنان توجه کرد و تنها به حرف‌های آنان بسنده نکرد، با شعار و وعده‌های بی‌جا کشور اداره نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ملت سخنران نمی‌خواهد بلکه رییس‌جمهور می‌خواهد و رییس‌جمهور در طی چند سخنرانی شناخته نمی‌شود، بلکه باید گفتمان نامزد را بررسی کنیم که آیا گفتمان روایت و آیات و انقلاب اسلامی است یا گفتمان، گفتمان تسلیم در برابر آمریکا به نام مذاکره است.

پرهیز از انداختن رأی سفید در صندوق

وی با بیان این‌که برخی گفته‌اند آمریکا کدخدای جهان است و باید دم آمریکا را دید تا مشکلات حل شود، خاطرنشان کرد: این حرف اشتباه است، ملت ایران ملت مقاوم و پایداری است و ثمره این ایستادگی‌ها را ما شاهد بوده‌ایم، البته حل مشکلات کشور با تدبیر و تیم قوی قابل حل است.

آیت‌الله کعبی با بیان این‌که نمی‌توان کاندیدایی پیدا کرد که در همه بخش‌ها متخصص باشد، افزود: کاندیدا در یک بخش متخصص است  اما باید تیم کاندیداها را در نظر گرفت که با به کارگیری افراد در جای صحیح می‌توان مشکلات را حل کرد.

وی با بیان این‌که رأی سفید نقشه دشمنان است، خاطرنشان کرد: دشمنان دوست دارند یأس و ناامیدی را القا کنند، رأی سفید در واقع مانند رأی ندادن است،‌ باید رأی و حضور بانشاط در انتخابات باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز کرد: برخی به دنبال خط تحریم هستند به این دلیل است که استراتژی‌های آنان شکست خورده است، در واقع دو قطب در انتخابات وجود دارد، قطب پیشرفت، مقاومت و اجرای دستورات رهبری و حاکمیت دین و قطب دوم قطب دنبال‌کننده سازش و تنش هستند.

برخی خیال می‌کنند مذاکره درباره برداشتن تحریم‌ها مانند مذاکره در پایان جنگ است

وی ادامه داد: برخی‌های می‌گویند همان‌طور که هشت سال دفاع مقدس با یک مذاکره حل شد، الان با اختیارات کامل و با یک مذاکره پول‌ها به کشور باز می‌گردد و مشکلات اقتصادی حل می‌شود، به این سادگی نیست البته ملت ایران اجازه تسلیم در برابر استکبار نخواهد داد و این امر روشنی است و رهبری با صراحت و شفافیت در اول فرودین این مطلب را تذکر دادند.

آیت‌الله کعبی ابراز کرد: رهبر فرمودند من انقلابی هستم و دیپلمات نیستم و ما باید به دنبال رییس‌جمهور انقلابی باشیم که نقطه‌های قوت دولت گذشته را داشته باشد و نقاط ضعف وی را نداشته باشد، اهل عقلانیت، معنویت، متانت و صداقت باشد و بتواند سه اصل عزت، مصلحت و حکمت را پیش ببرد.

وی خط فتنه، انحراف، محافظه‌کاری و توقف و فن‌سالاری را خط برد و پیروزی ملت ایران ندانست و خاطرنشان کرد: ما باید به دنبال خط مقاومت و عزت و خط حل مشکلات کشور و بازگشت آرامش به کشور و پایداری اقتصادی در سایه تدابیر رهبری باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: رسانه‌ها و مبلغان باید دیگران را به حضور در انتخابات در تراز 9 دی و 22 بهمن تشویق کنند، باید برای انتخابات روشن‌گری درست کنند، حضرت امام(ره) همواره ملت را در انتخابات به توصیه در انتخابات و رأی به اصلح توصیه می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: خلق حماسه سیاسی یک عمل صالح جهادی است،‌ خلق حماسه عملی صالح در حوزه دفاع از مکتب اسلام و صیانت از نظام اسلامی است، در سوره مبارکه توبه یکی از ارکان حفظ شوکت و اقتدار اسلام را ولایت‌پذیری و فرمان‌بری می‌داند.

تمکین به قانون نامزدهای رد صلاحیت‌شده از پیش‌برد فتنه‌های دشمن جلوگیری کرد

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: خط ولایت و جان‌فشانی در راه ولایت الهی را باید مردم بپذیرند تا جامعه به مقصود خود دست یابد، و در این راه از خستگی، فقر و تنگدستی نهراسند و برای پیروزی‌های آنان و قدم‌هایی که در راه مبارزه با کفر برمی‌دارند، عمل صالح نوشته می‌شود.

وی عمل صالح را تنها نماز و روزه و اعتکاف ندانست و ادامه داد: عمل جهادی برای مبارزه با کفار و مشرکان نیز عمل صالح است، حضور در انتخابات نیز یک عمل صالح است، حضور مردم در انتخابات سبب شکست استراتژی‌های تضعیف‌کننده نظام و رهبری از سوی دشمن می‌شود.

آیت‌الله کعبی خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال این است که جامعه ما جامعه قرآنی و ولایی نشود، جامعه بی‌تفاوت نسبت به ارزش‌های انقلابی و اسلامی شود، یکی از استراتژی‌های دشمن در انتخابات انسجام‌بخشی به عوامل خارجی و داخلی از طریق وارد گزینه‌ای که سکان کشور را به دست بگیرد.

وی گفت: با تدبیر و بصیرت، هوشمندی و عمل به موقع و قانونی شورای نگهبان استراتژی انسجام‌بخشی دشمن شکست خورد و پس از این شکست خوردن دشمنان به دنبال این هستند که افزون بر خط جنگ روانی و القای اختلاف مقاومت و عزت ملت ایران را نشانه بگیرند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز کرد: نامزدهایی که صلاحیتشان تأیید نشد با اقدام به موقع و تمکین به قانون که رهبری آن را به عنوان یک راهبرد بیان کردند، از پیش‌برد برنامه‌های دشمن جلوگیری کردند، اما برنامه دیگر دشمن یافتن گزینه‌هایی در انتخابات است که خط سازش و تنش را پیش ببرند و القا کنند که ملت ایران خسته،‌ فرسوده و عقب‌کشیده از آرمان‌ها است اما رهبر معظم انقلاب اجازه این کار را نمی‌دهد.

تدوام بخشیدن به نظام اسلامی باید جزو امور مهم جامعه قرآنی قرار گیرد

آیت‌الله کعبی همچنین در ابتدا افزود: نفس برگزاری این جلسه توسط فعالان قرآنی پیام روشنی برای همه فعالان قرآنی کشور و آحاد مؤمنان دارد که فعالان قرآنی باید پیشتاز عرصه بصیرت و خلق حماسه سیاسی باشند.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به این‌که در آیات قرآن مجید پیام‌های اجتماعی و توجه به تکالیف اجتماعی وجود دارد، ادامه داد: وجود جمهوری اسلامی ایران بر پایه قرآن و سنت شکل گرفته است، و یکی از پایه‌های اساسی آن ولایت اهل‌بیت(ع) است.

وی کشور ایران را کشوری قرآنی خواند و اظهار کرد: تدوام نظام اسلامی و حضور فعال ایمانی در عرصه‌های گوناگون نظام اسلامی باید جزو امور مهم جامعه قرآنی کشور باشد و جامعه قرآنی نمی‌تواند درباره خلق حماسه سیاسی به سادگی عبور کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها