کد خبر: ۱۳۷۶۲۲
زمان انتشار: ۱۴:۰۷     ۱۱ خرداد ۱۳۹۲
عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه گفت:‌ کاندیداها در برابر مردم مسئول بوده، باید به وعده‌های خود عمل کرده و با مردم شفاف سخن بگویند.

حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم گفت:‌ رئیس جمهور منتخب باید به فکر معیشت و زندگی مردم باشد و برای مشکلات عینی جامعه همچون گرانی و تورم راه حلی داشته باشد چرا که تورم و گرانی فشارهای بسیاری را به مردم وارد آورده است.

وی اضافه کرد:‌ برخی القا می‌کنند که مسئله معیشت چیزی جدا از دین مردم است،‌ در حالی در متون دینی بر ضرورت توجه به مسئله معیشت مردم تاکید شده است.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به تبعات فشارهای اقتصادی اظهار داشت:‌ مسئله معیشت مردم را نباید جدا از دین بدانیم و رئیس جمهور باید به فکر مسائل اقتصادی باشد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی‌های رئیس جمهور شایسته اظهار داشت:‌ نخستین ویژگی یک رئیس جمهور دارا بودن شایستگی اخلاقی و شخصیت است و در شرایط حساسی کنونی کشور‌ منش یک رئیس جمهور متین،‌ با اخلاق و با معنویت می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه‌ ویژگی دیگر رئیس جمهور دارا بودن علم و دانش است ادامه داد: رئیس جمهور باید از دانش بالایی در رشته خود و رشته‌های مرتبط با مدیریت کلان کشور برخوردار باشد و همچنین دارای تعهد و مسئولیت پذیر باشد. همچنین اهل افراط و تفریط در کارها نباشد و تندروی نکند.

غرویان پست ریاست جمهوری را بالاترین پست پس از مقام ولایت فقیه دانست و افزود:‌ مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش رئیس جمهور گذاشته می‌شود و اگر شخصی توانایی نداشته باشد،‌ نباید این پست را بپذیرد. رئیس جمهور در برابر مردم مسئول است و باید به وعده‌های خود عمل کرده و با مردم شفاف سخن بگوید.

وی روابط خارجی را از یکی از اولویت‌های مهم رئیس جمهور بعدی دانست و افزود:‌ باید روابط ما با کشورهای دیگر روابطی سالم و بر اساس عدالت، همراه با منطق و عقلانیت باشد.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه اضافه کرد: روابط بین‌المللی و دیپلماتیک یکی از اولویت‌هایی است که رئیس جمهور باید نسبت به آن اهتمام داشته باشد تا تعامل ما با جهان باید بر اساس عزت باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها