کد خبر: ۱۴۰۰۷۵
زمان انتشار: ۱۹:۰۶     ۲۲ خرداد ۱۳۹۲
سرمربی تیم ملی اظهارات سرمربی کره‌جنوبی را مایه شرم بازیکنان این تیم خواند و گفت: او باید از ایرانی‌ها عذرخواهی کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم،‌کارلوس کی‌روش در نشست خبری، ابتدا به اصحاب رسانه خوشامد گفت و اظهار داشت: به دلیل اینکه رسانه‌ها نمی‌توانند تیم را در کره همراهی کنند این نشست را برگزار کرده‌ایم.

سرمربی تیم ملی گفت: تاجایی‌که از دستمان بر می‌آید سعی می کنیم اطلاعات کافی از اردو را روی سایت فدراسیون بگذاریم و دوستداران تیم ملی را به‌روز کنیم. عکس‌ها و صحنه‌های تصویری و مصاحبه‌های مختلف را روی سایت قرار می‌دهیم و اهالی رسانه‌ نیز سوالاتی که دارند می‌توانند از طریق مدیر روابط عمومی فدراسیون مطرح کنند.

وی عنوان کرد: در دو بازی گذشته قدم‌های خوب و رو به جلویی برداشتیم و با برد در دو دیدار گذشته توانستیم دو قدم رو به جلو در راه جام جهانی برداریم.

کی‌روش افزود: حالا این قسمت مانند مرحله مسابقه دو صدمتر است که باید آن را پشت سر بگذاریم و آرزوی من این است که 4 تیمی که هنوز شانس صعود و حضور تاثیرگذاری دارند بهترین نقش را ایفا کنند و با تمام قوا به میدان بروند. همانطور که آن تیم ها تلاش زیادی می‌کنند شکی نیست که ما هم تمام تلاشمان را می‌کنیم که به جام جهانی صعود کنیم.

سرمربی تیم ملی تاکید کرد: 10 متر مانده این مسابقه بسیار شفاف است و هیچ شکی نیست با توجه به امتیازاتی‌که باید دریافت کنیم تمام تیم‌ها باید بازی خوبشان را انجام دهند. همانطور که ما هم از اول این کار را انجام دادیم به فکر پیروزی بودیم.

وی با اشاره به دیدار مقابل کره گفت: این دیدار سخت ترین بازی ما در راه صعود به جام جهانی خواهد بود ولی با در نظر گرفتن این مطلب ذهنیت مناسب ما این است که باید بهترین تلاشمان را انجام دهیم.

کی‌روش اضافه کرد: شکی نداریم وقتی ایران را ترک می‌کنیم قلب 76 میلیون نفر با ما است و بازیکنان تمام تلاش خودشان را می‌کنند تا بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند و قلب 76 میلیون نفر را شاد کنند. این بازیکنان روز گذشته بازی رو به جلو، حمله‌ای و بسیار عالی انجام دادند و فکر می‌کنم تمام هواداران ایرانی باید به عملکرد این تیم مفتخر باشند و باید از بازیکنان تشکر کرد.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که چه شد در دو بازی اخیر امیدهای ما افزایش پیدا کرد و آیا چوب جادویی در میان بود که این اتفاق افتاد، گفت: من هیچ چوب جادویی ندارم. اگر هرگونه حس ناامیدی وجود داشت به خاطر اشتباه مطبوعات بود و شما مقصر هستید زیرا همیشه پیغام اشتباه را به هواداران ایرانی می‌فرستید یک روز تقاضای بازی دوستانه دارید که به جوانان فرصت برسد و در روز بعدی وقتی سعی می‌کنید بازی برگزار شود شما آنها را می‌کشید.

وی گفت: در عمان بازی دوستانه در 40 درجه و ساعت 5 بعدازظهر برگزار کردیم. می‌دانم 99 درصد شما اهالی رسانه که جلوی من نشسته‌اید اگر دمای دفترتان 40 درجه باشد به منزل خود می‌روید. ما تیم جوانی را کنار هم قرار دادیم تا بتوانند یاد بگیرند و آماده بازی شوند ولی شما چه کردید که آنها را تخریب کردید؟ چه اتفاقی افتاد؟ هواداران پیغام اشتباه دریافت کردند. شما از من سوال کردید و من این اظهار نظر صادقانه را در اختیارتان قرار دادم.

کی‌روش در واکنش به اظهارات سرمربی کره جنوبی که گفته بود از ایران متنفر است، تاکید کرد: خوشحالم که این سوال را مطرح کردید. همانطور که قبلا گفتم 4 تیم قطر، ازبکستان، ایران و کره باید بهترین تلاش خود را انجام دهند ولی حالا به جای 4 گزینه 5 گزینه وجود دارد. ما «چوی» سرمربی کره‌جنوبی را هم داریم که از ایران خوشش نمی‌آید. در اینجا به طور شفاف پاسخ او را می‌گویم و امیدوارم رسانه‌های بین المللی آن را به وی برسانند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: مطالبی که او می‌گوید واقعا به این معنا است که کره مقابل ازبکستان به اندازه کافی سخت کار نکرده در حالی که وظیفه مربی این است که بیشترین تلاش خود را انجام دهد. کار او به این معنی است که نمی‌خواستند ازبکستان را ببرند. او مایه شرم و ننگ بازیکنانش است و مطمئنم که بازیکنانش نیز موافق‌اش نیستند. او مایه شرم کره است. او به مربیان و فوتبال ایران احترام نمی‌گذارد.

وی گفت: سرمربی کره گله‌مند است که در ایران برخورد صحیح انجام نشده در حالی که یک روز زودتر به ایران آمدند و ما بهترین امکانات را به آنها دادیم. وقتی 5 مرغ مقابلتان باشد و یک بال مرغ را به شخصی بدهید که از گرسنگی زجر می‌کشد معنایی ندارد ولی وقتی یک ران مرغ را با شخص بغلی‌تان تقسیم می‌کنید باید از شما تشکر کند. پس نظرم این است که او حق اظهارنظر دارد ولی حق ندارد به یک فرد و فوتبال ایران بی‌احترامی کند.

کی‌روش اضافه کرد: کلمات آخر من خطاب به او این است که قبل از رسیدن ایران به کره باید از هواداران و تیم ایران و همچنین هواداران کره عذرخواهی کند. مطمئنا او احترامی که نزد بازیکنان داشت را از دست داده است. بسیار خوشحال می‌شوم قبل از شروع بازی پیراهن ازبکستان را به عنوان هدیه به او بدهم و امیدوارم او این شجاعت را داشته باشد که پیراهن ازبکستان را برتن کند. سرمربی کره برای مربیان بین‌المللی شرم بزرگی است و ارتباطی به فدراسیون کره، بازیکنان آنها ندارد زیرا آنها قابل احترام هستند.

سرمربی تیم ملی با اشاره به فاصله زیاد شهر اولسان با فرودگاه‌ بین‌المللی تاکید کرد: خوشبختانه همکاری خوبی بین فدراسیون فوتبال ایران و فدراسیون فوتبال کره صورت گرفت و تعیین شد که ما با پروازی مستقیم به سمت اولسان حرکت کنیم.

کی‌روش در پایان گفت: این شخصی که بعضی‌ها لقب مربی را به او می‌دهند باید قبل از حضور تیم ملی ایران در کره از تمام ایرانی‌ها عذرخواهی کند. اگر این کار را انجام ندهد یک راه دیگر برایش می‌ماند و آن هم استعفا است چون پس از این بازیکنان کره هیچ احترامی برای سرمربی‌شان قائل نخواهند بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها