کد خبر: ۱۴۱۴۹۲
زمان انتشار: ۱۹:۰۹     ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
ابراهيم نبوي با يادآوري اين نكته كه حسن روحاني تنها 0.4 درصد بيش از 50 درصد آرا رييس جمهور شد، نوشت: "من از آقای احمدی نژاد و جناب آقای خامنه‌ای و سایر مسوولان برگزاری انتخابات که انتخاباتی سالم را برگزار کردند و در آن نامزد مخالفان با ۵۰.۴ درصد رای برنده شد و نتیجه اعلام شد و همه چیز به درستی پیش رفت تشکر می کنم.

اصرار جمهوری اسلامی بر محافظت از رای مردم و تمکین به این رای، سرانجام تندروترین چهره‎های اصلاح‎طلب که این روزها به عنوان ضدانقلاب‎های حرفه‎ای مشغول فعالیت هستند را نیز سر عقل آورده چنانکه یکی از تندروترین این چهره‎ها به روحانی توصیه کرده برای ماندن در قدرت، تجربه افراط دولت اصلاحات را تکرار نکند.

به گزارش رجانيوز، پس از اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوري يازدهم آنچه كه بيش از انتخاب فرد رييس جمهور در افكار عمومي اهميت داشت، از يك سو تراز دموكراسي  راستين در جمهوري اسلامي بود كه با سازوكارهاي مدون در قانون اساسي ايران به نمايش گذاشته شد و از سوي ديگر اثبات سلامت مجريان و ناظران انتخابات بود كه چهار سال تمام توسط اصحاب فتنه و سردمداران‌شان، ناجوانمردانه به خيانت در آراي مردم متهم مي‌شدند.

اصرار جمهوری اسلامی بر تبعیت از رای مردم، تا آنجا بود كه حتي مخالفان سرسخت و تندروي نظام در داخل و خارج را وادار كرد كه در برابر دموكراسي بي نظير انقلاب اسلامي كه حاصل از مكانيسم سالم برگزاري انتخابات و سلامت مجريان آن است، سر تعظيم فرو آورند و بدانند که برای حضور باید حتما بتوانند رای مردم را کسب کنند.

از جمله اين افراد ابراهيم نبوي يكي چهره‎های بشدت افراطی فعال در روزنامه‎های زنجیره‎ای دولت اصلاحات بود که این روزها به صورت حرفه‎ای در جایگاه یک ضدانقلاب مشغول فعالیت در رسانه‎های خارجی از کشور است.

ابراهيم نبوي در اين يادداشت كه كه با عنوان " آقای روحانی! ما طلبکارنیستیم، همراهیم" در سايت‌هاي ضدانقلابي منتشر كرد، به تمجيد از انتخابات ايران پرداخت.

وي با يادآوري اين نكته كه حسن روحاني تنها  0.4 درصد بيش از 50 درصد آرا رييس جمهور شد، نوشت: "من از آقای احمدی نژاد و جناب آقای خامنه‌ای و سایر مسوولان برگزاری انتخابات که انتخاباتی سالم را برگزار کردند و در آن نامزد مخالفان با ۵۰.۴ درصد رای برنده شد و نتیجه اعلام شد و همه چیز به درستی پیش رفت تشکر می کنم. اگر از رهبر یا رئیس جمهور پیشین انتقادی داشته باشم، از آنها خواهم کرد. ولی در مورد این انتخابات سال ۹۲ آنها رفتاری درست و منطقی کردند و من از آنان ممنونم."

 

نبوي در اين يادداشت خطاب به هم‌نظران خودش با تاكيد بر اينكه بايد پرونده گذشته را ببندیم، افزود:"کسی حق ندارد اصولگرایان یا رادیکال‌های مخالف اصلاحات را تحقیر کند. باید این دایره بسته توهین و تحقیر به شکست خورده انتخاباتی را بشکنیم. جناب آقای جلیلی! جناب قالیباف! جناب رضایی! جناب ولایتی! جناب غرضی! بعد از پایان اعلام نتایج به روحانی تبریک گفتند. آیت الله خامنه‌ای هم پیروزی روحانی را تبریک گفت. همه آنها رفتار مدنی و منطقی و درست را انجام دادند. رقابت ما تا روز ۲۵ خرداد بود و ما پیروز شدیم و تمام شد. دیگر کسی حق ندارد کسی را شکست خورده بداند. دیگر کسی حق ندارد اصولگرایی که رای کمتری آورده اما پیروزی رقیب را تبریک گفته، تحقیر کند."


وي همچنين در تحليلي آراي مردم با ذكر اين نكته " معلوم است که میانه روها و اصلاح طلبان ۵۱ درصد از رای مردم را دارند. اما قالیباف و حامیانش نیز درصد مهمی از رای دهندگان را شامل می‌شوند، محسن رضایی نیز نماینده تقریبا ده درصد جامعه است، جلیلی هم درصدی از مردم را نمایندگی می کند، ولایتی نیز به هم چنین." خطاب به روحاني نوشت: " اگر بناست دولتی ملی تشکیل شود باید از همه این گروه‌ها وزیر و نماینده مقتدر داشته باشد. این فقط برای باج دادن نیست. این کار به معنای ایجاد دولتی فراگیر است. دولت باید نماینده افکار عمومی باشد. فارغ از نیک و بد اخلاق سیاسی، مصلحت اندیشی حکم می کند که دولت پایدار نماینده اکثریت نیروهای اجتماعی باشد. و اکثریت نیروهای اجتماعی کسی نیست که۵۰ باضافه یک درصد آرا را به دست می آورد. اگر اصلاح طلبان نماینده ۵۱ درصد هستند و اصولگرایان میانه رو ۲۰ درصد آرا را دارند یا اصولگرایان تندرو نماینده درصد کوچکی از مردم هستند، آنها باید در قدرت اجرایی نماینده واقعی خودشان را داشته باشند."

 نبوي در ادامه با تاكيد بر اينكه "ما حق نداریم این تصور را ایجاد کنیم که دشمنان نظام جمهوری اسلامی که خواهان برچیدن آن هستند صاحبان رای روحانی‌اند." تصريح كرد: "تمام براندازان خشونت طلب انتخابات را تحریم کردند و علیرغم میل آنان انتخاباتی باشکوه به پیروزی نامزد اصلاح طلبان انجامید. "

 وی همچنين خطاب به هواداران روحاني گفت: هر نوع رادیکالیزه کردن حضور خیابانی، دادن شعارهای تند، تحت فشار قرار دادن روحانی و حامیانش( خاتمی و هاشمی) سوء استفاده از رای مردم است.

 

اصرار جمهوری اسلامی بر تبعیت از رای مردم، این روزها تندروترین اصلاح‎طلبان را هم سرعقل آورده است تا تجربه دولت خاتمی را تکرار نکنند. موضوعی که به نظر می‎رسد برای روحانی و یاران پشت صحنه او نیز یک تجربه عملی برای ماندن در قدرت است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها