کد خبر: ۱۴۱۵۳
زمان انتشار: ۱۸:۵۲     ۲۴ خرداد ۱۳۹۰

رجا نوشت: مجتبی حمیدیان در یادداشتی که برای رجا ارسال کرده است با اشاره به برنامه جدید سحرهای جمعه و مناجات خوانی در جوار حرم کریمه اهل بیت حضرت معصومه سلام الله علیها نوشت: 

1 – حدود دو ماه پیش بود که تصمیم گرفتم در برنامه ی کمیل شب جمعه های حاج منصور ارضی در حرم حضرت عبدالعظیم  شرکت کنم . مثل همیشه برای این که مطمئن شوم برنامه طبق معمول برگزار می‌شود، سری به وبلاگ دوستداران حاج منصور زدم. 
 
در وبلاگ  نوشته شده بود که امشب برنامه ی کمیل حاجی در جوار بارگاه حضرت معصومه برگزار میشود و از آن جایی که امکان رفتن به قم به جهاتی برایم میسر نبود صرفا در حسرت پیچیده شدن نوای حاجی در حرم حضرت معصومه ماندم . عایدی این شب جمعه ی ما یک دل سیر حسرت بود و بس .
 
2 –برایم جالب بود که چه شده است و به چه مناسبتی حاجی برنامه اش در حرم حضرت عبدالعظیم( که به برپایی آن مقید هست) را در قم برگزار کرده است . این سوال در ذهنم باقی ماند.
 
3 -  هفته گذشته قم بودم و شب جمعه ای اول ماه رجب را به توفیق زیارت حضرت معصومه علیها سلام موفق شدم.
 
پس از انجام اعمال لیله الرغائب در حالی که از حرم بیرون آمده بودم یاد رفیقم حسین افتادم و بی درنگ برای دیدنش تماس گرفتم. پس از احوالپرسی متوجه شدم که در قم حضور ندارد ولی به من توصیه کرد که کمیل حاج مهدی سلحشور را از دست ندهم.
 
در همان وقت حاج عباس حیدرزاده در حال قرائت کمیل در حرم بود من هم به حسین گفتم که مداح حاج مهدی نیست . 
 
حسین گفت که اخیرا حاج مهدی برنامه ای را تدارک دیده و نیمه شب های جمعه در حرم برنامه ی کمیل و مناجات خوانی برپا می‌کند و ادامه داد که افتتاح این برنامه هم با حاج منصور ارضی بوده است.
 
گفت دوسالی بوده که قصد داشته اند چنین برنامه ای را در جوار بی بی برگزار کنند اما پس از مطرح کردن این طرح با یکی از مدیران آستانه - که از مدیران سابق حرم هستند – این مدیر با این استدلال که  که برنامه مورد استقبال قرار نمی گیرد با برگزاری آن مخالفت کرده بود. 
 
پس از تغییر و تحولات مدیریتی درآستانه که از برکات سفر مقام معظم رهبری به قم بود و پذیرش تولیت آستانه از سوی حجت الاسلام سعیدی،  با این طرح  موافقت شد و برنامه به صورت رسمی با نوای گرم حاج منصور ارضی و استقبال مردم کلید خورد.
 
4 – پس از حرف های حسین بود که تازه متوجه شدم چه داستانی پشت آن برنامه ی مناجات خوانی حاجی در قم داستان بوده و ما بی اطلاع بودیم.
 
5 –سفر مقام معظم رهبری به قم برکات بسیار زیادی داشته و دارد . به دلیل تعدد برکات معمولا برکات ریز از دید بسیاری از ما نادیده می ماند اما تامل در آن ها خالی از لطف نیست .یکی از روحانیون می گفت تازه بعد از مدتی از سفر رهبری کلی اثر و پیامد خواهیم دید و تازه خواهیم فهمید که چه اتفاق بزرگی رخ داده است .
 
6 – یکی از این اتفاقات خوب انتصاب حاج آقای سعیدی به عنوان تولیت آستانه ی مقدسه بود که در بین بسیاری از اتفاقات شاید چندان به چشم برخی نیامده باشد اما برای افرادی مثل بنده که زیاد هم در قم نیستم اثرات مثبت این انتصاب به وضوح به چشم می آید.
 
پس از انتصاب ایشان درهای حرم بیست و چهارساعته به روی مردم باز است . ایشان گفته بودند که معنی ندارد مردم با در بسته ی حرم مواجه شوند (نمی دانم چقدر درست است : و برای تحقق عینی این کار در یک کار نمادین یک از درب های حرم را از جای در آورده و در گوشه قرار داده اند که به همه پیام بدهند که حرم دربی ندارد که بسته شود .البته می گویند این درب ها برای تعمیر برداشته شده است . الله اعلم )
 
توجه به قبور علمای مدفون در حرم و نصب تابلو نوشته هایی برای معرفی آن ها و نیز اختصاص زمانی برای زیارت این قبور توسط بانوان از دیگر تغییراتی هست که به وضوح دیده می شود.
 
از اتفاقات بزرگ دیگر هم تغییرات در مجموعه ی مدیریتی آستانه است که یکی از این برکات این تغییرات برگزاری چنین جلساتی است. 
7 – دلم نیامد که در لیله الرغایب این برنامه ی تازه متولد شده را شرکت نکنم . نهایتا بر تمامی تنبلی ها فائق آمدم و حدود دو و بیست دقیقه ی بامداد جمعه بود که خود را در مسجد اعظم یافتم . نوای حاج مهدی سلحشور بود که داشت دعای فرج را زمزمه می کرد . از صحن ، جمعیت داخل مسجد پیدا بود که در همین ابتدا حدود نیمی از مسجد را پر کرده اند. و پاسخی بود بر این تحلیل که از این برنامه استقبال نمی شود.
 
اواخر کمیل بود که حاج مهدی گفت به جهت این که ممکن هست برخی از افراد بروند ، همین الان می گویم :
هفته ی بعد به جهت این که در این مکان اعتکاف هست برنامه نداریم و هفته ی بعد از آن  یعنی بیستم رجب برنامه برقرار هست و از نوای گرم حاج منصور ارضی ان شاالله استفاده خواهیم کرد این را که گفت در دلم شور دوچندانی پدید آمد . و دلم نیامد که این را از دوستان خود دریغ بدارم .
 
شب جمعه ، ماه رجب ، زیارت کریمه ی اهل بیت ، دعای کمیل ، حاج منصور ارضی ....
 
گفتم که زودتر به دوستان اعلام کنم که هر کس می خواهد برنامه ریزی کند از الان بتواند از این برنامه استفاده نماید.
 
امید که این برنامه ی مناجات خوانی که به همت حاج مهدی آقا شروع شده و با حمایت تولیت آستانه همراهی می شودو نیز حاج آقا منصور پدری مجلس را عهده دار شدند بتواند پرر ونق و پر ثمر به کار خود ادامه دهد.
 
دوستان اگر کسی هم علاقه مند است می تواند محور شود و تدارک زیارت دسته جمعی را برای سایرین فراهم کند.
 
8 – حاج مهدی در حال دعا کردن بود که بلند شدم که بیرون بیایم دیدم که تقریبا تمام مسجد اعظم مملو از جمعیت است و واقعا  خدا قوت گفتم به تولیت جدید که فرصت این برنامه ی خوب را برای همه ایجاد کرده است .
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها