کد خبر: ۱۴۳۲۳۰
زمان انتشار: ۱۴:۵۲     ۰۴ تير ۱۳۹۲
بدون ترديد قضاوت در مورد عملکرد باشگاه‌هاي حاضر در ليگ برتر در پنجره‌ي نقل و انتقالات تابستاني همان‌قدر سخت و دشوار است که قضاوت در مورد قهرمان ليگ برتر در فصل آينده. در واقع در اين هنگامه‌ي نقل و انتقالات فقط اسامي بزرگ و رقم‌هاي قراردادشان هستند که در مورد عملکرد يک باشگاه در جذب بازيکن به عنوان سنگ محکي براي قضاوت در نظر گرفته مي‌شوند.

به گزارش 598 به نقل از گل - بدون ترديد قضاوت در مورد عملکرد باشگاه‌هاي حاضر در ليگ برتر در پنجره‌ي نقل و انتقالات تابستاني همان‌قدر سخت و دشوار است که قضاوت در مورد قهرمان ليگ برتر در فصل آينده. در واقع در اين هنگامه‌ي نقل و انتقالات فقط اسامي بزرگ و رقم‌هاي قراردادشان هستند که در مورد عملکرد يک باشگاه در جذب بازيکن به عنوان سنگ محکي براي قضاوت در نظر گرفته مي‌شوند. شايد در فصل گذشته پرسپوليس تيمي کهکشاني را به ظاهر ترتيب داد، اما در پايان ديديم که انتخاب‌هاي پرسپوليس در پنجره‌ي نقل و انتقالات گرچه از جنس ستاره و کهکشان بود، گرچه توام با رقم‌هاي ميلياردي بود، گرچه بمب‌هاي خبري محسوب شدند، اما در قالب مجموعه‌ي پرسپوليس آن کارايي لازم و مد نظر را نداشتند.

با توجه به اين نکته مروري کوتاه بر عملکرد تيم‌هاي مدعي پرسپوليس، استقلال، تراکتورسازي و سپاهان خواهيم داشت.

1) استقلال تهران

شايد که نه، حتما بزرگ‌ترين شانس آبي‌پوشان در پنجره‌ي نقل و انتقالات بقاي امير قلعه‌نويي روي نيمکت استقلال بوده است. ژنرال که حالا با تثبيت حضور خود در اين تيم در انديشه‌ي تقويت تيم مي‌باشد، تاکنون پژمان نوري، فردين عابديني، محمد قاضي، احمد جمشيديان، محمد مهدي نظري را بطور قطعي جذب کرده است و در ادامه نيز قصد دارد تا آرش افشين، فرشيد طالبي، سعيد عزت‌الهي، آندرانيک تيموريان و احتمالا عليرضا نيکبخت واحدي را به خدمت بگيرد. اين درحالي است که جواد نکونام و مجتبي جباري دو نام بزرگي هستند که احتمال جدائي آن‌ها از استقلال بسيار زياد است تا اين دو نام نيز در کنار اسامي همچون حسن اشجاري، سيد ايمان موسوي، علي حمودي، ميثم بائو، کيانوش رحمتي، ويسنته آرزه، عباس محمدرضائي، فرزاد حاتمي و پژمان منتظري قرار گيرند.

2) پرسپوليس تهران

علي دايي با پيوستن به پرسپوليس با حمايت محمد رويانيان تيمي جوان و نه‌چندان کهکشاني را بسته است و خريدهاي پرسپوليس در مقايسه با خريدهاي سال گذشته‌ي اين تيم، نام‌هائي بزرگ در حد ستاره‌هاي ليگ نبوده‌اند، هرچند مي‌توان پديده‌هاي ليگ را در ميان آن‌ها جست و جو کرد. با همه‌ي اين تفاسير شايد با چيدن پازل نقل و انتقالات پرسپوليس در کنار هم، شايد خريدهاي اين فصل اين باشگاه را بايد اقتصادي‌تر و کارآمدتر دانست.

يونس شاکري، مهدي سيدصالحي، ميلاد غريبي، محمد عباس‌زاده، مهرداد کفش‌گري، حميدرضا علي‌عسگر، ميثم حسيني و اميد عاليشاه بطور قطعي به پرسپوليس ملحق شده‌اند و گويا پيام صادقيان و قاسم حدادي‌فر نيز پس از رقابت‌هاي پلي‌آف از ذوب‌آهن راهي پرسپوليس خواهند شد.در اين ميان شجاع خليل‌زاده، فرزاد حاتمي و محمدرضا خلعتبري نيز زمزمه‌هاي پيوستن‌شان به پرسپوليس شنيده مي‌شود. در مقابل ميثم نقي‌زاده، علي کريمي، اميرحسين فشنگ‌چي، عادل کلاه‌کج، سعيد قدمي، روح‌اله سيف‌الهي، محمد قاضي، ولادکو گروزدانوسکي و مهدي مهدوي‌کيا بطور قطعي از اين تيم جدا شده‌اند و احتمالا بايد به اين جمع کريم انصاريفرد، مارکو پروويچ و مهرزاد معدنچي را نيز اضافه کرد.

3) تراکتورسازي تبريز

تراکتورسازي با جذب مجيد جلالي به عنوان سرمربي قصد دارد تا با شرايطي متفاوت نسبت به گذشته در ليگ پيش‌رو ظاهر شود و براي نخستين بار قهرماني در ليگ برتر را تجربه کند. تراکتورسازان که حالا جادوگر آسيا يعني علي کريمي را در جمع خود مي‌بينند، تاکنون حامد لک، محسن دلير، ميثم بائو، سعيد دقيقي، فرشاد احمدزاده و داوود نوشي صوفياني را جذب کرده‌اند و در ادامه نيز به احتمال فراوان جواد نکونام و فرشيد طالبي را به خدمت خواهند گرفت. در اين ميان عقيل اعتمادي، محسن فروزان، مهدي سيدصالحي، قاسم دهنوي، مهدي ثابتي و فردين عابديني را بطور قطعي از دست دادند و فلاويو لوپز و اکرامي نيز در آستانه‌ي جدائي از اين تيم قرار دارند.

4) سپاهان اصفهان

طلائي‌پوشان اصفهاني که در سال‌هاي اخير نشان داده‌اند چگونه مي‌توانند با حرکت با چراغ خاموش و بدون کم‌ترين سر و صدائي در پنجره‌ي نقل و انتقالات موفق ظاهر شوند و بدون توجه به نام‌هاي بزرگ و ارقام ميلياردي، نيازهاي خود در مسير موفقيت را برطرف کنند. با نگاهي به گزينه‌هاي جذب شده توسط سپاهان به اين مهم خواهيم رسيد. رحمان احمدي، علي حمودي، هادي عقيلي، قاسم دهنوي و يعقوب کريمي تا کنون بطور قطعي طلائي‌پوش شده‌اند و احتمال پيوستن آرش افشين و شجاع خليل‌زاده دو پديده‌ي ديگر ليگ به اين تيم وجود دارد. مهدي جعفرپور، احمد جمشيديان، محمدباقر صادقي، محمد ناصري بطور قطعي از سپاهان جدا شده‌اند و فرشيد طالبي و محمدرضا خلعتبري نيز زمزمه‌هاي جدائي‌شان از اين تيم متمول به گوش مي‌رسد.

طبيعي است که با توجه‌ به اين‌که نام‌هاي بزرگي همچون جواد نکونام، مجتبي جباري، آرش افشين، کريم انصاريفرد و فرزاد حاتمي تاکنون تيم آينده‌ي خود براي فصل آينده را انتخاب نکرده‌اند، بايد سرنوشت تيم‌هاي مدعي را در گره سرنوشت اين ستاره‌ها دانست چرا که اين ستاره‌ها به تنهايي مس‌توانند سرنوشت يک تيم را تغيير دهند و پروژه‌ي يک تيم براي قهرماني را تکميل کنند. البته بايد به اين جمع نام سيد مهدي رحمتي را نيز اضافه کرد که همچنان مي‌تواند احتمالي براي جدائي او از استقلال در نظر گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها