کد خبر: ۱۴۵۲۱۸
زمان انتشار: ۱۱:۰۳     ۱۱ تير ۱۳۹۲
ملی پوش بسکتبال ایران گفت: انتخاب اولم برای فصل آینده لیگ NBA است، اما همه چیز پس از جام ملت‌های آسیا مشخص می‌شود.

به گزارش 598، حامد حدادی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد شرایط تیم ملی بسکتبال، وضعیت قراردادش برای فصل آینده در NBA  و حضور ارسلان کاظمی در این لیگ به عنوان دومین بازیکن ایرانی صحبت‌هایی را انجام داده است.

حامد حدادی که به تازگی از سوی باشگاه فینیکس سانز آمریکا بازیکن آزاد اعلام شده است می‌گوید همه چیز در مورد آینده تیمش پس از جام ملت‌های آسیا مشخص می‌شود.وی بچیروویج را هم مربی خوب و بزرگی می‌داند و به ارسلان کاظمی توصیه می‌کند که قدر موقعیت به دست آورده را بداند.

مصاحبه وی را در زیر می‌خوانید:

* شرایط تیم ملی بسکتبال برای حضور در مسابقات ویلیام جونز چگونه است؟

خوشبختانه همه بازیکنان در وضعیت خوبی قرار دارند و تمرینات در شرایط مناسبی برگزار می‌شود. همه با انگیزه هستند و می‌خواهند خودشان را نشان دهند و در ترکیب ثابت جای بگیرند.

* اردوی ترکیه چطور بود؟

در این اردوی 10 روزه تمرینات به خوبی دنبال شد و 5 بازی تدارکاتی با تیم‌های خوب آفریقایی و اروپایی انجام دادیم که کمک کرد تا تیم ملی به هماهنگی بهتری برسد و ضعف‌هایش را بشناسد.

* مسابقات ویلیام جونز در پیش است، ارزیابی‌ات از این رقابت‌ها چیست؟

در این رقابت‌ها 8 بازی داریم که خیلی می‌تواند به تیم ملی کمک کند. خوبی ‌آن هم است که بیشتر حریفان در جام ملت‌ها حضور خواهند داشت و می‌توانیم بهتر آنها را بشناسیم. همه تیم‌ها برای قهرمانی می‌آیند، اما تیمی که نظم و برنامه بهتری داشته باشد، به نتیجه خوبی خواهد رسید. ما 2 دوره قهرمان شده‌ایم و در این دوره هم انگیزه داریم.

* ازشرایط خودت راضی هستی؟

وضعیتم بد نیست. یک مقدار اضافه وزن داشتم که این مشکل برطرف شده است

* در لیگ NBA هم بازیکن آراد اعلام شدی. چه تصمیمی برای آینده می‌گیری؟

2 روز پیش فینیکس سانز مرا بازیکن آزاد اعلام کرد، اما هنوز هیچ چیز در مورد آینده مشخص نیست و تمام تمرکز در حال حاضر بر روی تیم ملی است و پس از جام ملت‌های آسیا تصمیم می‌گیرم که به کدام تیم بروم.

* از اینکه بازیکن آزاد اعلام شده‌ای راضی هستی؟

سوال حاشیه‌‌ای نپرسید (می‌خندد). شهر فینیکس خوب بود و مردمش رابطه خوبی با بازیکنان داشتند، اما من طبق قراردادی که می‌بندم برای آن تیم بازی می‌کنم. بازیکن حرفه‌ای هستم و برای هر تصمیمی باید آماده با‌شم.

* از تیم‌های دیگر پیشنهاد داری؟

به تازگی بازیکن آزاد اعلام شده‌ام و طبیعتاً طول می‌کشد که پیشنهادهایی به من شود. باید با مدیر برنامه‌هایم صحبت کنم و شرایط را بسنجم.

* انتخاب اولت باز هم NBA است؟

بله. چند سال است در لیگ بازی می‌کنم و باز هم دوست دارم آنجا به میدان بروم. هیچ کس دوست ندارد NBA را از دست بدهد.

* احتمال دارد حامد حدادی را در اروپا هم ببینیم؟

از قبل هم 2 پیشنهاد از اروپا داشتم، اما به آنها فکر نکرده بودم. سعی می‌کنم انتخاب اولم NBA باشد. همه چیز به آینده بستگی دارد.

* ارسلان کاظمی هم به عنوان دومین بازیکن ایرانی پس از خودت به NBA پیوست. نظرت چیست؟

از این موضوع خیلی خوشحالم و همان زمان که انتخاب شد بلافاصله با وی تماس گرفتم و تبریک گفتم. ارسلان بازیکن خوب و بزرگی است و موفقیتش هم برای کل بسکتبال ایران است. راهیابی به NBA و ماندن در آن کار راحتی نیست و کاظمی باید قدر این موقعیت را بداند. اگر من هم در این لیگ ماندم همدیگر را حمایت می‌کنیم.

 

* ولی با این شرایط جایش در تیم ملی خالی به نظر می‌رسد.

من خودم بازیکن هستم و نمی‌توانم در این مورد اظهار نظر کنم. مربیان تیم ملی تصمیم گیرنده نهایی هستند و هر طور که صلاح بدانند، عمل می‌کنند.

* به جام ملت‌های آسیا برسیم. بازی با چین و کره‌جنوبی در مقدماتی چطور است؟

بازی با این تیم‌ها در مرحله اول بسیار خوب است، چون در دوره قبل بازی‌ها راحت را در ابتدا پشت سر گذاشتیم و دست کم گرفتیم، اما این دوره از همان ابتدا شلاق بخوریم بهتر است. اگر می‌خواهیم قهرمان شویم باید همه تیم‌ها را ببریم و بازی سخت و آسان معنا ندارد. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که از همان ابتدا با قدرت بازی کنیم.

* همه به قهرمانی بسکتبال در جام ملت‌ها فکر می‌کنند.

هدف همه بازیکنان و کادر فنی هم همین است، اما باید تیم‌های دیگر را هم در نظر بگیریم. همان طور که گفتم باید با قدرت ظاهر شویم و هیچ تیمی را دست کم نگیریم.

* شرایط مربیگری بچیروویچ را چطور ارزیابی می‌کنی؟

قبل از اینکه به اردوها بیایم شناختی از سیستم کاری وی نداشتم، اما پس از آشنایی متوجه شدم که او مربی خوب و منطقی است و به درد دل بازیکنان گوش می‌دهد و روحیه آنها برایش مهم است و تاکنون مربی‌ای را به این شکل ندیده بودم.

* توجه به بسکتبال در حال حاضر چگونه است؟

بسکتبال و والیبال در یک مسیر هستند. شما ببینید والیبال ایران ایتالیا را در خانه‌اش شکست می‌دهد یا همین بسکتبال قهرمان آسیا می‌شود، اما تا چه حد توجه می‌شود؟ من خودم دیگر از این صحبت‌ها خسته شده‌ام، چقدر باید بگوییم؟ 10 سال است که می‌گوییم یک سالن به بسکتبال بدهند، اما این اتفاق نیفتاده است. آنقدر در این سالن آزادی تمرین کرده‌ایم که دیگر وقتی وارد آن می‌شوم حالت افسردگی به من دست می‌دهد و زده شده‌ام.

*والیبال با چند میزبانی علاقمندان زیادی پیدا کرد، چرا در بسکتبال این اتفاق نمی‌افتد؟

فکر می‌کنم بسکتبال هم چیزی از والیبال کم ندارد و مطمئناً اگر ما هم میزبان شویم، تماشاگران زیادی می‌آیند. ما دوبار قهرمان آسیا شدیم، اما نتوانستیم حتی یک میزبانی را بگیریم و آن هم دلیلش این است که اسپانسر نمی‌آید و مشکلات دیگر هم وجود دارد. دیگر خسته شده‌ام و فقط برای شادی مردم مبارزه می‌کنیم.

*کار ارزشمندی انجام دادی و کفش‌هایت را به بازیکن تیم ملی نوجوانان که کفش مناسب نداشت، هدیه دادی.

خودم ابتدای شروع بسکتبالم این درد را کشیده بودم و 6 ماه پایم تاول می‌زد. این کار در رختکن اتفاق افتاد و دوست نداشتم رسانه‌ای شود، اما ظاهرا خود این فرد به همه گفته بود و به هیچ وجه نمی‌خواستم کسی بفهمد و ریا شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها