کد خبر: ۱۴۵۶۲۹
زمان انتشار: ۱۱:۱۹     ۱۲ تير ۱۳۹۲
مرحله یک‌هشتم نهایی رقابتهای فوتبال جام جهانی جوانان 2013 - ترکیه با حذف ترکیه میزبان و مکزیک تیم سوم دوره گذشته و صعود تیم‌های ازبکستان، فرانسه و اروگوئه به مرحله یک‌چهارم نهایی آغاز شد.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار مهر، روز نخست از مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات فوتبال جام جهانی جوانان 2013 - ترکیه سه‌شنبه شب با برگزاری 4 دیدار آغاز شد که با صعود تیم‌های اسپانیا، ازبکستان، اروگوئه و فرانسه به جمع 8 تیم برتر جام همراه شد.

در یکی از حساسترین بازی‌ها، ترکیه میزبان مسابقات مقابل فرانسه ضمن ارائه یک بازی ضعیف، با نتیجه 4 بر یک شکست خورد تا وداع تلخی از این جام داشته باشد. جفری کوندوگبیا (18)، کریستوف باهه‌بک (34)، یحیی سانوگو (67) و جردن ورتو (73) برای فرانسه در این بازی گل زدند و سینان باکیس (77) تک گل ترکیه را به ثمر رساند.

تیم جوانان اروگوئه هم در یک بازی نزدیک موفق شد نیجریه را با نتیجه 2 بر یک شکست داده و به مرحله بعدی صعود کند. نیکولاس لوپز (65 و 84 - پنالتی) برای اروگوئه و اولارنواجو کایوده (69) برای نیجریه در این مسابقه گل زدند.

ازبکستان به عنوان یکی از نمایندگان آسیا در این مرحله از جام، با نتیجه 3 بر یک یونان را شکست داد تا به روند موفقیت‌آمیزش ادامه دهد. عباس‌بک ماخستالی‌اف (26)، ایگور سرگف (62- پنالتی) و سردار رخمانوف (83- پنالتی) گل‌های ازبکستان را در این بازی به ثمر رساندند و کونستانتینوس استافیلیدیس (33- پنالتی) تک گل این تیم را وارد دروازه ازبکستان کرد.

اسپانیا یکی از مدعیان قهرمانی این دوره از رقابتها هم در ورزشگاه "علی سامی ین آره‌نا" شکست یک بر صفر مقابل مکزیک تیم سوم دوره گذشته جام جهانی جوانان را با پیروزی 2 بر یک عوض کرد تا به جمع هشت تیم برتر مسابقات راه یابد. آرتورو گونزالس با گلزنی در دقیقه (2) مکزیک را پیش انداخت اما دریک (74) و یه‌سه (9) گل‌های اسپانیا را به ثمررساندند. علیرضا فغانی به همراه حسن کامرانی‌فر و رضا سخندان وظیفه قضاوت این دیدار را برعهده داشت و به سائول از اسپانیا و خوزه کارلوس ون رانکین از مکزیک کارت زرد نشان داد.

برنامه ادامه دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی جوانان 2013 - ترکیه امروز و امشب با برگزاری دیدارهای زیر به پایان می‌رسد:
* پرتغال - غنا
* کرواسی - شیلی
* کلمبیا - کره‌جنوبی
* عراق - پاراگوئه

بر اساس دیدارهای برگزار شده در سه‌شنبه برنامه دو مسابقه از مرحله یک‌چهارم نهایی این جام به شرح زیر مشخص شد:
شنبه - 15/04/92
* اسپانیا - اروگوئه
* فرانسه - ازبکستان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها